Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Uitleg van alle hints

Gestart door hillo, juni 14, 2007, 22:21:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

Wat waren het er veel deze keer. Ik zal proberen alles morgen neer te zetten ;)

Marloes

hillo

Hint in de zin onder mijn avatar:

Vlak voor MO8 begon veranderde mijn avatar in: 'ondanks alle tegenslagen komt de mol dichterbij'.
Veranderde je 'de mol' in 'ik', en typte je dat in bij google, dan vond je na even zoeken de naam van degene van wie die uitspraak is (uit de serie zoop!):

Elize + Mike
Ondanks alle tegenslagen kom ik dichter bij

En elize wordt inderdaad gespeeld door Vivienne van den Assem! ;)

De geboortedatum van Christien:

Af en toe kwamen er rare getallen voor in het spel. Zo was in het cellencomplex de 4-cijferige code 3032. Wanneer je dit omkeerde stond er 23/03 --> 23 maart --> de geboorte datum van ons molletje!

Hetzelfde, iets meer opvallende, grapje werd uitgehaald in de opdracht met de ballon. Daar begon de ballon op de merkwaardige hoogte van 323 meter --> 3/23 (iets andere schrijfwijze, maar nog steeds een datum)!

Ook in de lift werd hier gebruik van gemaakt (zie verderop)

Links:

Elke link in opdracht 14: Link had een link met de mol. Link 1, daar gaat ze, sloeg natuurlijk op het geslacht van de mol (Vrouwelijk). Link 2, Mol, was een hint dat de links op de mol sloegen. Link 3, Amerika, sloeg op het favoriete land van de mol. Link 4 tot slot, zomer, sloeg op het dilemma zomer/winter dat de mol in haar lijstje had ingevuld.

De lift:

In de lift waren de verdiepingen die elke kandidaat bezocht niet zomaar uitgekozen. Ze vormden namelijk allemaal een code volgens A=1, B=2, C=3, enz.

verdieping 4 --> D   ---------|
verdieping 13 -> M ----------|> De Mol Vrouw/Vieffan
verdieping 22 -> V   ---------|

verdieping 4 --> D --> van datum
verdieping 3  ---| 23-03 = geb. datum
verdieping 23 ---|

verdieping 8 ----> H --- |
verdieping 20 --> T --- |> HouTeN, de woonplaats van de mol.
verdieping 14 --> N ---|

verdieping 13 --> M ---|
verdieping 15 --> O ---|> elise zag sowieso de mol
verdieping 12 --> L ---|

DaVincicode:

Bij de 2e executie-opdracht moest een naam als key worden ingevuld. Dit bleek uiteindelijk Christien te zijn. Toeval? Blijkbaar niet...

Kandidaat Mol.der.Mollen:

Na elk berichtje van Mol.der.Mollen stond een foto. In de meeste gevallen kon je zien op welk woord gezocht was via google (via de link). Als je bij deze woorden naar de eerste letters kijkt krijg je het volgende:

Clown, Hahaha, Ring, Iris, Spel, Taart, Inge, Elise, Nadja, Christien dus ;)

hierbij werd het spel expres later toegevoegd. Hierdoor werd er extra nadruk gelegd op dit plaatje. Dit plaatje was namelijke een spel waarin het alfabet centraal stond. En laat dat nou net een deel van de hint zijn!

Een laatste hint in het dagboek van de mol werd gegeven in het allerlaatste berichtje:

Drie kleine negertjes gingen naar Artis mee,
Een grote beer drukte er een fijn – toen waren er nog twee.
Twee kleine negertjes gingen naar 't zonnebad heen,
een schroeide de zon een gat in zijn bast – toen was er nog maar één.
Één klein negertje bleef helemaal alleen.
Hij hing tenslotte zich maar op – dus bleef er toen niet een.

And then there were none...

Dit gedichtje staat centraal in een van de detectives van Agatha Christie

Bericht aan de mol...

In het bericht aan de mol werden ook zo nu en dan hints gegeven. Zo was in het bericht van 7 januari te lezen:

Marloes zat er dicht bij, maar toch 1 er naast, de eerste paar weken dan!

1 ernaast -> Mol Online 7. De eerste weken van die serie was Christien de hoofdverdachte van Marloes!

10 dagen later stond het volgende berichtje er:

Je hebt stijl, jij slechterik,

Daar ben je, in een verduisterde kamer
en je bent helemaal alleen, kijkt uit het raam.
Ik weet wie je bent
Kun je het horen in mijn stem?
Was het iets wat ik me liet ontglippen?
Weet de hele wereld het?
Is het niet duidelijk?

Jij bent de enige die elke test heeft doorstaan!
je gaat het maken
niet jezelf in de steek laten
Niemand kan je tegenhouden

Succes met opdracht 12 en de komende test! ;)

Dit was een erg gewaagde hint, en het verbaasde me dat niemand hem vond. Vulde je namelijk willekeurig 1 zin in bij google, met uitzondering van de dikgedrukte of de onderstreepte, dan vond je het volgende resultaat:

Vertaling van Christina Aguilera - Ain't no other man :: NedtLyrics.nl (of een ander nummer)
Elke zin is dus afkomstig uit een nummer van Christina Aguilera!

Een maandje later, op 17 februari, raad ik de mol aan degene met oog voor detail te worden. En inderdaad is het christien die dit maar al te graag wil zijn!

Tot slot nam ik in het allerlaatste bericht aan de mol afscheid met de woorden "Je hebt stijl, jij slechterik. Jij bent de mol, jij alleen, jij, de mol....." Wederom zo'n songtekstzin dus ;)

en volgens mij komen we dan aan het einde van de hints. Christien had nog ergens een paar keer IK in een biecht geplaatst ipv ik, en... dat was het wel zo'n beetje :)

Lies

ik vind ze wel erg ver gezcoth soms *-)

Juudith

En sommigen zijn zo makkelijk dat ik mezelf wel voor t hoofd kan slaan :P Maargoed ^_^
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Marloes

Pff, geeneen hint heb ik opgemerkt :P

vieffan

Elize + Mike
Ondanks alle tegenslagen kom ik dichter bij

En elize wordt inderdaad gespeeld door Vivienne van den Assem!
dees is vergezocht, maar al zeggen we het zelf :P wel erg goed

poltergeist

ik had toch maar lekker de hielo.wav hint gevonden  ;D