Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Paul en Pascalle (EXIT 4)

Gestart door Marloes, februari 23, 2007, 16:35:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

Naam: Paul
Leeftijd: 58 jaar
Beroep: Kok

Naam: Pascalle
Leeftijd: 35 jaar
Beroep: Inkoopster

1. Waarom wilde je graag meedoen aan Peking Express: Zuid-Amerika?

Paul: Ik hou van avontuurlijke reizen en van het onbekende.
Pascalle: Het is een groot avontuur. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen.

2. Hoe heb je je op de reis voorbereid?

Paul: Ik ben een regelmatige fietser en jogger, ik heb niets speciaals gedaan. Ik zat wel met veel vragen en werd zenuwachtiger naarmate de vertrekdatum naderde, vooral toen ik op de hoogte werd gesteld dat ik zou vertrekken met een voor mij onbekende partner.
Pascalle: Niet! En dat zal ook duidelijk te zien zijn.

3. Welke eigenschap kun je goed gebruiken tijdens de reis in Zuid-Amerika?

Paul: Een goede communicatie kunnen op gang brengen, een beetje slim zijn, een goede conditie hebben en vooral willen winnen, maar...hou het plezant.
Pascalle: Praten, praten en nog eens praten. En dat met zoveel overtuigingskracht doen dat mensen heel ver voor je willen gaan.

4. Welke eigenschap zal jou in de weg gaan zitten?

Paul: Mijn gebrek aan geestigheid. Soms te veel doordrammen op een detail.
Pascalle: Ik vind lachelijke verzorging erg belangrijk! Dus een gebrek aan toilet of douche....

5. Op welke manier ga jij bestuurders van auto's, bussen, vrachtwagens overtuigen om jou een lift te geven?

Paul: Hen proberen te betrekken in de race; grote moeilijkheid wanneer je de taal niet beheerst. Dan maar enthousiaste gebarentaal... Pascalle: Door gewoon mezelf te zijn, komt het meestal wel goed.

6. Heb je wel eens eerder gelift?

Paul: Vroeger in mijn school - en legertijd heb ik veel gelift, toen was dat heel gewoon. Op onze fietsreis door Alaska in 2001 hebben we een stuk moeten liften door pech aan één van de fietsen. Met drie personen en drie zwaar beladen fietsen is dat niet zo evident, dus spraken we af om het afzonderlijk te proberen. We spraken af elkaar op te zoeken bij het binnenrijden van Manley Hot Springs. Als oudste van de drie mocht ik het eerst vertrekken, mijn twee vrienden bleven achter op de kampplaats op de Poolcirkel. Wanneer ik een lift had zou ik fluiten op het fluitje dat ik bij me had. Na uren wachten waren slechts een paar wagens voorbijgereden die me dan niet konden of wilden meenemen. Plots kwam van uit de zijweg die naar de camping liep een 4×4 met laadbak, en wat bleek? Mijn twee vrienden zaten fier in de laadbak en wuifden met een uitdagende glimlach op het gezicht. Mooie vrienden zijn dat! Wat ik toen allemaal dacht, zal ik hier maar niet verklappen. In de verte zag ik de stoplichten opflikkeren, de wagen maakte rechtsomkeer en enkele minuten later zat ik in de laadbak naast mijn twee schaterlachende kameraden.
Pascalle: Nog nooit. Ik heb zelfs nog nooit een rugzak om gehad.

7. Heb je al eerder verre reizen gemaakt en zo ja, wat was je mooiste reis?

Paul: Ik heb vele onvergetelijke avontuurlijke fietsreizen achter de rug, Europa, Verenigde Staten, Alaska, Nepal, Tibet, Australië, Bolivië, Peru. De mooiste reis blijft mijn fietstocht doorheen Afrika, Van Cairo naar Kaapstad.
Pascalle: Ja! Ik vond Bali uniek. De mensen, het eten, de cultuur en natuur... Helemaal perfect!

Marloes

ik denk dat ze het niet zo lang zullen volhouden.. maar wel een paar rondjes :-\