Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Egbert en Josefien (VERLIEZERS)

Gestart door Marloes, februari 23, 2007, 16:33:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

.
Naam: Egbert
Leeftijd: 23 jaar
Beroep: Net afgestudeerd student economie, nu prijszettingsassistent

Naam: Jozefien
Leeftijd: 23 jaar
Beroep: Studente eventmanagement

1. Waarom wilde je graag meedoen aan Peking Express: Zuid-Amerika?

J: Onze inschrijving is eigenlijk op een hele rare manier gebeurd. Zowel Egbert, noch ik, hadden ooit naar het programma gekeken. Op een avond, in onze examenperiode, hingen we aan de telefoon, terwijl ik aan het zappen was. Er verscheen op het scherm "schrijf je in voor Peking Express". Op dat moment was alles goed om niet te hoeven studeren, dus hebben we onze tijd gestoken in een inschrijvingsbrief. Het maakte ons toen echt niet uit of we mee mochten of niet. Maar naarmate de selectierondes vorderden en we steeds dichter bij die effectieve deelname stonden, begon de hoop ook te groeien en was er niets dat we liever wilden dan mee te gaan.
Maar toen het verlossende telefoontje met het goede nieuws er eindelijk kwam kreeg ik een vreselijke paniekaanval. "Peking Express is toch helemaal niks voor mij! Ik overleef dat niet!!". Gelukkig was mijn angstgevoel slechts van korte duur...
E: Toen we vorig jaar als eerste reservekoppel net niet mochten deelnemen aan de Mekong route was de ontgoocheling zo groot dat we ons resoluut opnieuw inschreven voor Zuid-Amerika. Tot onze grote vreugde wist de productie nog goed wie we waren en werden we vrijwel onmiddellijk geselecteerd. Alhoewel we beiden het programma niet kenden, is onze deelname aan PE de beste beslissing die we ooit genomen hebben.

2. Hoe heb je je op de reis voorbereid?

J: Ik had hele goede voornemens: elke twee dagen naar de sportschool gaan. Uiteindelijk heb ik er na 2 keer sporten de brui aan gegeven. Ik ben naar de plaatselijke bibliotheek boeken over Zuid-Amerika gaan halen, maar die heeft Egbert in een hoekje gegooid. We hebben ook een lijstje opgesteld met interessante zinnetjes die we nodig zouden kunnen hebben. Deze hebben we laten vertalen in het Spaans en Portugees, maar jammer genoeg vergaten we ze vanbuiten te leren...
E: De reis hebben we beiden amper voorbereid, gewoon omdat ik er vanuit ging dat je je ook niet kan voorbereiden. Je weet toch niet wat je te wachten staat. Ik had ook gewoon geen tijd en zin om me in boeken over Zuid-Amerika te verdiepen. We gingen er dan ook vanuit dat je met de nodige dosis doorzetting, relativeringsvermogen en humor ver kan komen.

3. Welke eigenschap kun je goed gebruiken tijdens de reis in Zuid-Amerika?

J: Egbert en ik vullen elkaar heel goed aan en onze band is extreem sterk. We weten absoluut wat we van elkaar kunnen verwachten en wat elkaars positieve en minder positieve eigenschappen zijn. Ons relativeringsvermogen en onze passie voor lachen en (soms flauwe) humor is ook een eigenschap belangrijk is.
E: Stressbestendigheid is de grootste troef waarover je kunt beschikken volgens mij. Met een mooie glimlach en een rustige uitstraling bereik je heel veel. Hen opjagen heeft, denk ik, geen enkele zin.

4. Welke eigenschap zal jou in de weg gaan zitten?

J: Simpel: ik ben geen sporttalent, ik ben soms behoorlijk emotioneel en ik ben een angsthaas.

5. Op welke manier ga jij bestuurders van auto's, bussen, vrachtwagens overtuigen om jou een lift te geven?

J: Natuurlijke charmes zeker? Als je die niet hebt neemt een bestuurder je toch niet mee, niet? En inspelen op de 'mediageilheid' van chauffeurs. Of faken dat je ziek bent.
E: Ik ben er zeker van dat je met vriendelijkheid, kalmte en een brede glimlach iedereen kan overtuigen om iets voor jou te doen.

6. Heb je wel eens eerder gelift?

J: Ik heb nog nooit in mijn leven gelift. Het zal dus mijn vuurdoop worden.
E: Ik heb 15 jaar deel uitgemaakt van chiro Gaverke Beregoed en heb mijn portie liften al achter de kiezen. Ik herinner me nog levendig dat we tijdens een tweedaagse in de Limburg ook moesten liften. Op een bepaald moment kwamen we een ander team tegen dat net een lift had kunnen versieren. Eén jongen van onze groep was net iets te gretig en sprong ook in die wagen die daarna doorreed. Ik en de rest van ons team stonden beteuterd te kijken. Toen we ook nog doorhadden dat die jongen ook nog onze kaart met gegevens had meegenomen, werden we helemaal gek. Pas uren later en na veel ronddwalen, vonden we toch nog de eindbestemming!

7. Heb je al eerder verre reizen gemaakt en zo ja, wat was je mooiste reis?

J: Reizen is zo een beetje mijn passie, en heb dan toch wel al heel wat verschillende verre bestemmingen gezien, zoals Amerika, Canada, Gambia, Senegal, Egypte, Dominicaanse Republiek. Maar de reis die ik absoluut nooit ga vergeten was een reis dicht bij huis. Toen ben ik, op 16-jarige leeftijd, samen met Egbert en enkele andere vrienden op bootkamp gegaan naar de Waddeneilanden. Het weer was erbarmelijk, de boot was vreselijk klein, we hadden niet bijster veel eten en de helft van de tijd was ik kotsmisselijk, maar toch was iedere seconde gewoon hilarisch. Ik herinner me tal van anekdotes, zoals Egbert die van het dek de zee in plast, de wind die verkeerd zat, en ik die toevallig de verkeerde persoon op de verkeerde plaats was. Of de ganse eetzaal die in rep en roer stond omdat Egbert en ik het te bont maakten.
E: Dit was de eerste maal dat ik buiten Europa reisde. De laatste twee jaar ben ik naar Tsjechië en Slovenië gereisd met een clubje hechte vrienden. Telkens vloeit de lokale drank rijkelijk en amuseren we ons te pletter. Ons motto is: 'God schept de dag en moeder de soep'. Meestal zien we dan ook maar weinig van de lokale cultuur, maar onze vriendschap wordt er steeds maar mooier op. Dit jaar gaan we naar Boedapest.

Marloes

Ze zien er een beetje uit als watjes :o :P Die raken denk ik niet ver :P

Sander

Nou helaas voor jou zijn ze nu al erg ver gekomen. Echt een leuk koppel en superfanatiek. Echt geweldig hoe die 2 met elkaar en met de andere duo's omgaan. Ik wens ze in de volgende races nog veel succes.  ;D
Sander

hillo

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegbert!!!!! en Zjozefiène zijn de beste [jumpiej]

Lies

Citaat van: hillo op april 25, 2007, 14:06:22 PM
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegbert!!!!! en Zjozefiène zijn de beste [jumpiej]
hahha inderdaaad dat roept mijn moeder ook altijd zo Eeeeeeeeeeeeeeegbert omdat die "Zjozefiène" dat altijd zo zegt xD

hillo