Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Killerflight

Volgens wetenschappers is dat 4.600.000.000 en dat is gewoon een feit chek www.wikipedia.nl maar en klik daar eens in leeftijd van de aarde daar staat het.

Lenwë Culnámo

nee, dat is helemaal geen feit!
Het kan niet bewezen worden. Er zijn altijd wel twijfels!
Wat op internet staat hoeft niet altijd waar te zijn!

EvaiN

en wrm is de aarde dan niet zo oud niels? staat het in de Bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is? en trouwens volgens de Bijbel kan de aarde ook miljoenen jaren oud zijn

Lenwë Culnámo

Er zijn mensen die hebben uitgerekent aan de hand van de geslachtsregisters in de bijbel, dat de aarde ongeveer 6000 jaar bestaat. Zeker weten doe ik het niet.
Maar ja, ja kan het ook niet bewijzen.

~McDuck*

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 07:25:45 AM
Volgens wetenschappers is dat 4.600.000.000 en dat is gewoon een feit chek www.wikipedia.nl maar en klik daar eens in leeftijd van de aarde daar staat het.
En hoe hebben ze dan 'berekend' dat de aarde zo oud zou zijn? Dat kunnen ze geeneens.

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 02, 2005, 13:09:30 PM
Er zijn mensen die hebben uitgerekent aan de hand van de geslachtsregisters in de bijbel, dat de aarde ongeveer 6000 jaar bestaat. Zeker weten doe ik het niet.
Maar ja, ja kan het ook niet bewijzen.
Ja, de aarde is iets ouder dan 6000 jaar: ongeveer 6150. Aan de hand van de geslachtsregisters hebben ze dat berekend. En omdat de Bijbel het oudste boek ter wereld is; is de kans zeer groot dat het waar is.
Ikzelf geloof daarin. Dus de mens bestaat niet langer dan 6000 jaar.

En dan ga je verder
Citaat van: EvaiN op november 02, 2005, 13:06:27 PM
...en trouwens volgens de Bijbel kan de aarde ook miljoenen jaren oud zijn
Hoezo dan? Leg uit.

~McDuck*

[Quote uit topic: 'Nieuwe Oorlog']
Citaat van: vulcanblaster op november 01, 2005, 22:32:51 PM
Maar zo gaat het

1: dat ene wat in de bijbel staat over die 6 dagen
2: een tijdje met niets alleen maar vulkaan uitbarstingen
3 : Dino tijdperk
4 Mensen kwamen
5 Mensen werden slimmer
6 Mensen werden nog slimmer
En ga zo maar door

De aarde bestaat gewoon echt 4.600 000 000
Hoe zou volgens jou dan de tijdsindeling zijn? Hoeveel jaar duurde elk punt?

Luc

Citaat van: vulcanblaster op november 01, 2005, 22:32:51 PM
Maar zo gaat het

1: dat ene wat in de bijbel staat over die 6 dagen
2: een tijdje met niets alleen maar vulkaan uitbarstingen
3 : Dino tijdperk
4 Mensen kwamen
5 Mensen werden slimmer
6 Mensen werden nog slimmer
En ga zo maar door

De aarde bestaat gewoon echt 4.600 000 000
Dat eerste is grote onzin... Alsof alles er opeens 'was'... zo...*ploep*... zo de aarde is er... en *ploep* vogels en zeedieren... en oh ja... *ploep* de mens en andere dieren

:-\

EvaiN

in de bijbel staat dat God de hemel en aarde schiep in 7 dagen, maar wie zegt dat dat onze soort dagen zijn. ergens anders in de bijbel staat zoiets als: een dag in de ogen van God is als miljoenen jaren.
dus logische conclusie is, aarde is miljoenen jaren oud :P en ik geloof in evolutie dus dat vult de tijd ook nog wel :P

Killerflight

De bijbel verteld niets over hoe oud de aarde is hij is gewoon ouder dan 600 jaar
hoe kan dat de dino tijdperk zijn geweest
hoe kan het dan dat de menselijk rad toen al bestond
de aarde bestaat gewoon zoveel jaar dat niemand het weet
maar echt 100% niet zo kort

Lol 6000 jaar
Dan is het 4000 v chr
Hallo man toen was er zelfs al geschiedenis over de egyptenaren

Killerflight

Hallo is dat bewezen dat god de aarde in 6 dagen gemaakt is
mensen konden pas schrijven in 50 j v chr dus het klopt nie klaar uit

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 02, 2005, 14:34:11 PM
Dat eerste is grote onzin... Alsof alles er opeens 'was'... zo...*ploep*... zo de aarde is er... en *ploep* vogels en zeedieren... en oh ja... *ploep* de mens en andere dieren

:-\
Het is de enigste reden!
Maar je moet er wel in geloven.
En als je het met al die andere theorie?n van darwin enzo bekijkt; Die zijn allemaal al achterhaalt.

Citaat van: EvaiN op november 02, 2005, 15:04:28 PM
in de bijbel staat dat God de hemel en aarde schiep in 7 dagen, maar wie zegt dat dat onze soort dagen zijn. ergens anders in de bijbel staat zoiets als: een dag in de ogen van God is als miljoenen jaren.
dus logische conclusie is, aarde is miljoenen jaren oud :P en ik geloof in evolutie dus dat vult de tijd ook nog wel :P
Er staat niet als miljoenen jaren, maar als duizend.
Maar! Is Genesis (1e boek uit de Bijbel) staat dat God het licht schiep en hij het licht: dag noemde en de duisternis: nacht. Waaruit je kan verklaren dat de aarde in ECHT 6 dagen is geschapen.

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 15:07:35 PM
De bijbel verteld niets over hoe oud de aarde is hij is gewoon ouder dan 6000 jaar...
Nee, de Bijbel zegt er niets over, dat is waar. Maar uit de geslachtsregisters kunnen we opmaken dat de mensheid niet langer dan ongeveer 6000 jaar bestaat.

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 15:07:35 PM
...hoe kan dat de dino tijdperk zijn geweest...
Simpel: Het is zelfs al bewezen dat dino's niet eerder dan ongeveer 6000 jaar hebben bestaan.
Een amerikaanse (christelijke) archeoloog had een bot ontdekt die haast nog intact was. Daar zaten nog (dode) rode bloedcellen in. Wat je dan even moet weten: Die cellen zijn na ongeveer 6000-7000 weg verrot en weggevaagd. Wat betekend dat de dino's nooit MILJOENEN jaren of eerder kunnen geleefd hebben. Anders zouden die bloedcellen al verrot en weggevaagd zijn.

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 15:07:35 PM
...Lol 6000 jaar
Dan is het 4000 v chr
Hallo man toen was er zelfs al geschiedenis over de egyptenaren
Nee! Egyte bestond toen nog geeneens. Die geschiedenis is pas ontstaan na de spraakverwarring.

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 15:08:39 PM
Hallo is dat bewezen dat god de aarde in 6 dagen gemaakt is...
Nee, het is niet bewezen, maar geen enkele theorie over hoe de aarde is ontstaan kan bewezen worden! De schepping ('theorie') is al 6000 jaar oud en is de oudste geschiedenis ter wereld!

Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 15:08:39 PM
...mensen konden pas schrijven in 50 j v chr dus het klopt nie klaar uit
Mensen konden al veel eerder schrijven! Hoe heeft mozes anders al die boeken kunnen schrijven? Het schrift is ongeveer op twee plaatsen ontstaan: In omstreken van China en van Egypte. Het schrift bestaat denk ik al iets van 5000 jaar ofzo.

Luc

In het Oude Egypte is er al bewoning vastgesteld rond 300.000 v.Chr.




~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 02, 2005, 16:28:50 PM
In het Oude Egypte is er al bewoning vastgesteld rond 300.000 v.Chr.
Kan niet. Waar is dat dan vastgesteld?

Killerflight

De bijbel verteld niets over hoe oud de aarde is hij is gewoon ouder dan 6000 jaar...
Nee, de Bijbel zegt er niets over, dat is waar. Maar uit de geslachtsregisters kunnen we opmaken dat de mensheid niet langer dan ongeveer 6000 jaar bestaat.

Jo dit zegt alleen hoelang de mens leeft niet hoelang de aarde bestaat
Ik geloof er gewoon niet in dat de aarde zo kort bestaat

Ik geloof ook niet dat de taal zo kort bestaat want in 3000 v chr was het al zo dat ze konden schrijven die egyptenaren anders zal ik het niet gehad hebben in de geschiedenis les

Lenwë Culnámo

Gerbert, mijn complimenten!
Goed stuk.
Ik sluit me er voledig bij aan.
Citaat van: _Luc_ op november 02, 2005, 16:28:50 PM
In het Oude Egypte is er al bewoning vastgesteld rond 300.000 v.Chr.
Ik heb nergens gelezen dat het oude egypte zo oud is.
Citaat van: vulcanblaster op november 02, 2005, 16:54:02 PM
De bijbel verteld niets over hoe oud de aarde is hij is gewoon ouder dan 6000 jaar...
Nee, de Bijbel zegt er niets over, dat is waar. Maar uit de geslachtsregisters kunnen we opmaken dat de mensheid niet langer dan ongeveer 6000 jaar bestaat.

Jo dit zegt alleen hoelang de mens leeft niet hoelang de aarde bestaat
Ik geloof er gewoon niet in dat de aarde zo kort bestaat

Ik geloof ook niet dat de taal zo kort bestaat want in 3000 v chr was het al zo dat ze konden schrijven die egyptenaren anders zal ik het niet gehad hebben in de geschiedenis les
ik denk dat de mens het schrift pas heeft bedacht toen na de bouw van de toren van Babel.