Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Killerflight

Dit wordt een lekker groot onderwerp


Man er is niets dat klopt klaar uit

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 15:06:06 PM
Ik denk dat jij t niet goed begrijpt...er is een verschuil tussen het ontstaan van de aarde, en het onstaan van levende wezens

Ontstaan aarde is 4,5 mijard jaar geleden
en volgens vulcan 1 miljard jaar geleden het leven
Leer jij eerst maar eens goed citaten nemen :P Maar goed...
Hoe kan een mens nou ooit uit het niets ofzo (als ik het over de big bang heb) ontstaan zijn?

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 15:07:27 PM
Maar misschien is de mens zo naief dat iets eerst logisch meot zijn voor het te verklaren valt ;)
Nee, dat is niet door logische wijze bedacht. Want het is TOTAAL niet logisch. Want energie kan nooit ontstaan! Energie wordt alleen maar omgezet in andere energie.

Luc

#152
CiteerHoe kan een mens nou ooit uit het niets ofzo (als ik het over de big bang heb) ontstaan zijn?

als jij denkt dat dat niet kan, kan het scheppings verhaal ook niet kloppen ..

ik vind trouwens het scheppingsverhaal onlogischer dan de big bang....ik zeg niet dat dat niet onlogisch is... ;) maar ik denk niet dat iets als een 'god' in 6 'dagen' alles zou hebben geschapen.... Het moet trouwens wel met niets beginnen!

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 16:47:18 PM
als jij denkt dat dat niet kan, kan het scheppings verhaal ook niet kloppen ..

ik vind trouwens het scheppingsverhaal onlogischer dan de big bang....ik zeg niet dat dat niet onlogisch is... ;) maar ik denk niet dat iets als een 'god' in 6 'dagen' alles zou hebben geschapen.... Het moet trouwens wel met niets beginnen!
Nee, God kan die dingen! Zomaar uit niets iets maken! Hij is almachtig!

Maar als je dan naar die Big Bang kijkt, kan dat totaal niet kloppen. Uit niets iets ontstaan kan niet!

Luc

Hoe is god ontstaan dan? Zomaar uit t niets?

Lies

wie zegt dat goed bestaat..

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:12:38 PM
Hoe is god ontstaan dan? Zomaar uit t niets?
God was er altijd al. Eeuwig voor ons. God is er nu. God zal er eeuwig wezen.

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:13:13 PM
wie zegt dat god bestaat..
Ik! En alle andere christenen/joden. En dan nog niet te spreken over andere geloven. Of geloven die er vroeger waren. (maar dat waren andere goden)

Luc

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 17:16:54 PM
Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:12:38 PM
Hoe is god ontstaan dan? Zomaar uit t niets?
God was er altijd al. Eeuwig voor ons. God is er nu. God zal er eeuwig wezen.

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:13:13 PM
wie zegt dat god bestaat..
Ik! En alle andere christenen/joden. En dan nog niet te spreken over andere geloven. Of geloven die er vroeger waren. (maar dat waren andere goden)

Dat kan dus niet!!! God moet ergens vandaan komen!!

En jullie kunnen wel zeggen dat hij bestaat...maar er is geen bewijs voor...ok..net zo min als dat hij NIET bestaat...

Overigens GELOVEN jullie dat hij bestaat...


Lies

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:19:41 PM
Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 17:16:54 PM
Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:12:38 PM
Hoe is god ontstaan dan? Zomaar uit t niets?
God was er altijd al. Eeuwig voor ons. God is er nu. God zal er eeuwig wezen.

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:13:13 PM
wie zegt dat god bestaat..
Ik! En alle andere christenen/joden. En dan nog niet te spreken over andere geloven. Of geloven die er vroeger waren. (maar dat waren andere goden)

Dat kan dus niet!!! God moet ergens vandaan komen!!

En jullie kunnen wel zeggen dat hij bestaat...maar er is geen bewijs voor...ok..net zo min als dat hij NIET bestaat...

Overigens GELOVEN jullie dat hij bestaat...



Precies.. en dan kun je zeggen van ja dat staat in e bijbel enzow.. maar sprookjes staan ook in ene boek.. dan kan dat net zo goed ook waar zijn...

Lenwë Culnámo

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:19:41 PM
Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 17:16:54 PM
Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:12:38 PM
Hoe is god ontstaan dan? Zomaar uit t niets?
God was er altijd al. Eeuwig voor ons. God is er nu. God zal er eeuwig wezen.

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:13:13 PM
wie zegt dat god bestaat..
Ik! En alle andere christenen/joden. En dan nog niet te spreken over andere geloven. Of geloven die er vroeger waren. (maar dat waren andere goden)

Dat kan dus niet!!! God moet ergens vandaan komen!!

En jullie kunnen wel zeggen dat hij bestaat...maar er is geen bewijs voor...ok..net zo min als dat hij NIET bestaat...

Overigens GELOVEN jullie dat hij bestaat...


God komt nergens vandaan. Hij is er altijd al geweest en zal er altijd blijven!
Dat kunnen wij gewoon niet bevatten.
Wij kunnen ons de eeuwigheid niet voorstellen.
Ik geloof niet alleen dat God bestaat. Ik weet het ZEKER!!!

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:19:41 PM
Dat kan dus niet!!! God moet ergens vandaan komen!!

En jullie kunnen wel zeggen dat hij bestaat...maar er is geen bewijs voor...ok..net zo min als dat hij NIET bestaat...

Overigens GELOVEN jullie dat hij bestaat...
Ja, maar je kan het ook merken! Lees de Bijbel maar eens en verklaar de wonderen maar eens die er gebeuren. En dan neem ik maar als voorbeeld de zondvloed. Of omdat jullie daar misschien ook weer over gaan discuseren; over het gevecht en dat Jozua zegt: Zon sta stil. En de zon staat stil. 24 uur lang. Of dat een zieke genezen wordt. (TERSTOND)

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:24:55 PM
Precies.. en dan kun je zeggen van ja dat staat in e bijbel enzow.. maar sprookjes staan ook in ene boek.. dan kan dat net zo goed ook waar zijn...
De Bijbel is het oudste boek ter wereld. En iedereen weet dat sprookjes zijn verzonnen voor het vermaak of voor een lesje. Maar de Bijbel is eerst van generatie na generatie doorverteld en is uiteindelijk opgeschreven.

Ook in het boek van de Islam (weet niet meer hoe het heet) staat volgens mij hoe de aarde is geschapen. Bewijzen genoeg.

Luc

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 03, 2005, 18:31:56 PM
God komt nergens vandaan. Hij is er altijd al geweest en zal er altijd blijven!
Dat kunnen wij gewoon niet bevatten.
Wij kunnen ons de eeuwigheid niet voorstellen.
Ik geloof niet alleen dat God bestaat. Ik weet het ZEKER!!!

Je weet helemaal niet zeker dat god bestaat, dat weet niemand zeker! Geef eens bewijzen!
Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 19:38:15 PM
Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 17:19:41 PM
Dat kan dus niet!!! God moet ergens vandaan komen!!

En jullie kunnen wel zeggen dat hij bestaat...maar er is geen bewijs voor...ok..net zo min als dat hij NIET bestaat...

Overigens GELOVEN jullie dat hij bestaat...
Ja, maar je kan het ook merken! Lees de Bijbel maar eens en verklaar de wonderen maar eens die er gebeuren. En dan neem ik maar als voorbeeld de zondvloed. Of omdat jullie daar misschien ook weer over gaan discuseren; over het gevecht en dat Jozua zegt: Zon sta stil. En de zon staat stil. 24 uur lang. Of dat een zieke genezen wordt. (TERSTOND)

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:24:55 PM
Precies.. en dan kun je zeggen van ja dat staat in e bijbel enzow.. maar sprookjes staan ook in ene boek.. dan kan dat net zo goed ook waar zijn...
De Bijbel is het oudste boek ter wereld. En iedereen weet dat sprookjes zijn verzonnen voor het vermaak of voor een lesje. Maar de Bijbel is eerst van generatie na generatie doorverteld en is uiteindelijk opgeschreven.

Ik heb ooit eens bij de toneelgroep een spelletje gedaan: Iemand kreeg een lang vreemd verhaaltje te horen zonder dat de rest erbij was. Steeds kwam er weer iemand binnen en vertelde het verhaaltje verder..... op het eind kregen we een heel ander verhaaltje...

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 19:38:15 PM
Ook in het boek van de Islam (weet niet meer hoe het heet) staat volgens mij hoe de aarde is geschapen. Bewijzen genoeg.

De koran ;)

Lies

Citaat van: Elfje99 op november 03, 2005, 17:24:55 PM
Precies.. en dan kun je zeggen van ja dat staat in e bijbel enzow.. maar sprookjes staan ook in ene boek.. dan kan dat net zo goed ook waar zijn...
De Bijbel is het oudste boek ter wereld. En iedereen weet dat sprookjes zijn verzonnen voor het vermaak of voor een lesje. Maar de Bijbel is eerst van generatie na generatie doorverteld en is uiteindelijk opgeschreven.
[/quote]

Ik heb ooit eens bij de toneelgroep een spelletje gedaan: Iemand kreeg een lang vreemd verhaaltje te horen zonder dat de rest erbij was. Steeds kwam er weer iemand binnen en vertelde het verhaaltje verder..... op het eind kregen we een heel ander verhaaltje...


pcies dat bedoel ik..!

Monique

hoezo bestaat de aarde nou ineens maar ff meer dan 6000 jaar!? ik geloof wel in de theorie van darwin ( steeds meer veranderen) omdat het ook bewezen is hoe organismen steeds een beetje kunnen veranderen en aanpassen aan de leefomgeving en dat de sterksten overleven en wat nou 6000 jaar, lucy ( de oudst gevonden mensaap) leefde iets van 1 milijoen jaar geleden(weet het niet precies meer hoeveel enzo, maar ZEKER geen 6000 jaar)
Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 03, 2005, 18:31:56 PM
Ik geloof niet alleen dat God bestaat. Ik weet het ZEKER!!!
en je kunt best geloven dat er een god bestaat maar ZEKER weten kun je het niet! of bewijs jij t maar eens!
en ook al geloof ik dan in de theorie van darwin, ik sluit het nog niet uit dat er iets is als een God, want waarom niet? het kan toch dat Hij of Zij het allemaal van te voren al vast had liggen, dat de organismen zo zouden veranderen etc. Ik weet het alleeen niet zeker of God wel of niet bestaat, maar het KAN.
dead or life,, the difference is so big, the step so small

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 20:21:36 PM
Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 03, 2005, 18:31:56 PM
God komt nergens vandaan. Hij is er altijd al geweest en zal er altijd blijven!
Dat kunnen wij gewoon niet bevatten.
Wij kunnen ons de eeuwigheid niet voorstellen.
Ik geloof niet alleen dat God bestaat. Ik weet het ZEKER!!!
Je weet helemaal niet zeker dat god bestaat, dat weet niemand zeker! Geef eens bewijzen!
Als je iets ZEKER weet, dan ben je overtuigd. Hij en ik zijn overtuigd dat God bestaat. En hebben daar de Bijbel voor als bewijs. En ja, daar moet ik je in geloven dat het de waarheid is.

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 20:21:36 PM
Ik heb ooit eens bij de toneelgroep een spelletje gedaan: Iemand kreeg een lang vreemd verhaaltje te horen zonder dat de rest erbij was. Steeds kwam er weer iemand binnen en vertelde het verhaaltje verder..... op het eind kregen we een heel ander verhaaltje...
Inderdaad.
Mar die verhalen die zijn elke (winter) avond zo'n beetje doorverteld totdat ze zelf oud genoeg waren en een gezin hadden en vertelden het weer door. Als je een verhaal zovaak gehoord heb, kun je ze zelfs wel dromen! EN God zorgde ervoor dat het goed door verteld werd!

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
hoezo bestaat de aarde nou ineens maar ff meer dan 6000 jaar!? ik geloof wel in de theorie van darwin ( steeds meer veranderen) omdat het ook bewezen is hoe organismen steeds een beetje kunnen veranderen en aanpassen aan de leefomgeving en dat de sterksten overleven en wat nou 6000 jaar, lucy ( de oudst gevonden mensaap) leefde iets van 1 milijoen jaar geleden(weet het niet precies meer hoeveel enzo, maar ZEKER geen 6000 jaar)
Hoe kan uit niet nou iets ontstaan?
De theorie van darwin klopt niet. Wat hij opmerkte was een kleine evolutie door aanpassing aan het milieu. Dat klopt wel. Maar zoals niels eerder uit had gelegd. Kan die macro evolutie niet. Want hoe kunnen we nu ooit uit een niet-organisme een organisme ontstaan?

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
en je kunt best geloven dat er een god bestaat maar ZEKER weten kun je het niet! of bewijs jij t maar eens!...
Zeker weten kun je als je er van overtuigd ben.

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
...en ook al geloof ik dan in de theorie van darwin, ik sluit het nog niet uit dat er iets is als een God, want waarom niet? het kan toch dat Hij of Zij het allemaal van te voren al vast had liggen, dat de organismen zo zouden veranderen etc. Ik weet het alleeen niet zeker of God wel of niet bestaat, maar het KAN.
Zoals je zegt: 'het kan toch dat Hij of Zij het allemaal van te voren al vast had liggen, dat de organismen zo zouden veranderen etc.', alleen dan het kan in het is zo veranderen. Alleen organismen veranderen niet zooo veel! Alleen maar volgens de micro-evolutie.