Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 05, 2005, 15:26:10 PM
CiteerEn vroeger kreeg men heeel veeel kinderen, omdat men zo'n 900 jaar oud werd.

En heb je daar bewijzen voor?
Kijk maar in de Bijbel!

Maar ook in de Koran en Torah staat het.

Luc

Dat zijn geen goede bewijzen! Voor jou misschien wel, jij gelooft immers in god en de bijbel... maar om iemand te overtuigen die daar niet in gelooft zijn dat slechte bewijzen...om iemand te overtuigen dan!

Kom eens met wat concretere bewijzen... Je kan wel tegen elke "echte" bron van informatei zeggen: "Dat hoeft niet te kloppen", maar ik geloof niet in de bijbel...

Lenwë Culnámo

Citaat van: McDuck op november 05, 2005, 12:56:38 PM
Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 05, 2005, 12:50:24 PM
Adam en Eva hebben eerst 2 kinderen gekregen: Abel en Ka?n
Nadat Ka?n Abel had doodgeslagen is Abel gevlucht, in zu'n eentje.
Daar is hij getrouwt met de engelen, en zijn kinderen ook weer, enz, enz, enz.
Adam en Eva hebben nog meer kinderen gehad. En inderedaad die deden het met elkaar.
Zo ontonden er steeds meer generaties. De Bijbel zegt inderdaad dat, dat niet mag.
Maar ja, dat kon toen eenmaal niet anders. Die wet bestond toen trouwens ook nog hlemaal niet. Die is later gekomen.
Even 2 opmerkingen:
- Ka?n in niet getrouwd met de engelen, maar gewoon met een dochter van Adam en Eva.
- De volgende generaties konden toen nog wel in de familie zich voortplanten zonder gevolgen. Later is er iets gekomen waardoor het niet meer kon.
En vroeger kreeg men heeel veeel kinderen, omdat men zo'n 900 jaar oud werd.
sorry mijn fout.
Ka?n is toen naar Nod gegaan (ten Oosten van Eden) met zijn vrouw. er staat niet wij die vrouw is.
(zie Gen. 4: 16 en 17)
In Gen. 6: 2 staat dat er meer mesnen op aarde kwamen en die dochters kregen. De zonen Gods (engelen) zijn toen getrouwt met die dochters.

Citaat van: EvaiN op november 05, 2005, 08:23:53 AM
btw, ijstijden hebben wel bestaan, is bewezen ;)
Die zijn ook bewezen. Alleen ik denk dat de ijstijden na de zondvloed pas zijn gekomen.

Citaat van: Killerflight op november 05, 2005, 13:03:36 PM
zo zo heb je ff een deel; van de bijbel gelezen [jumpiej]
Wat wil je hier mee zeggen?

Citaat van: _Luc_ op november 05, 2005, 23:03:11 PM
Dat zijn geen goede bewijzen! Voor jou misschien wel, jij gelooft immers in god en de bijbel... maar om iemand te overtuigen die daar niet in gelooft zijn dat slechte bewijzen...om iemand te overtuigen dan!

Kom eens met wat concretere bewijzen... Je kan wel tegen elke "echte" bron van informatei zeggen: "Dat hoeft niet te kloppen", maar ik geloof niet in de bijbel...
Er zijn veel dingen die in de Bijbel staan bewezen.
De leeftijden van de mensen destijds niet, want toen bestond volgens mij het schrift nog niet.

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 05, 2005, 23:03:11 PM
Kom eens met wat concretere bewijzen... Je kan wel tegen elke "echte" bron van informatei zeggen: "Dat hoeft niet te kloppen", maar ik geloof niet in de bijbel...
Omdat het geschreven is door mensen die in God geloven? En omdat het woord God erin voor komt?

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 06, 2005, 23:17:24 PM
Citaat van: EvaiN op november 05, 2005, 08:23:53 AM
btw, ijstijden hebben wel bestaan, is bewezen ;)
Die zijn ook bewezen. Alleen ik denk dat de ijstijden na de zondvloed pas zijn gekomen.
En ik denk dat het lijkt ofdat er zoveel ijstijden zijn geweest door de druk die de zondvloed heeft gehad op de aarde. En toen het water wegging, dat  in het noorde en zuide veel water is bevroren.

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 06, 2005, 23:17:24 PM
Er zijn veel dingen die in de Bijbel staan bewezen.
De leeftijden van de mensen destijds niet, want toen bestond volgens mij het schrift nog niet.
Nee, maar het is allemaal doorgegeven van generatie op generatie. Ze zouden het niet in de Bijbel zetten als het NIET waar is. En het staat er wel in. Kijk maar in de geslachtsregisters van Adam tot Noach en verder.

Luc

Maarre... zullen we een nieuw onderwerp nemen... violgens mij kunnen we elkaar toch niet overtuigen ;)

Lenwë Culnámo

Als je nou eens een beetje mee zou werken...
(just kidding  ;D)
Ik vind dat we met dit onderwerp wel een lekker grote topic krijgen!
En ik ben er nog lang niet over uitgepraat.  ;)

EvaiN

maar je kan ons tog nooit overtuigen, wij willen betere bewijzen als uit de bijbel omdat wij dat toch niet geloven

~McDuck*

Citaat van: EvaiN op november 07, 2005, 13:11:11 PM
maar je kan ons tog nooit overtuigen, wij willen betere bewijzen als uit de bijbel omdat wij dat toch niet geloven
Waarom geloof je dan niet in de Bijbel?

EvaiN

ik kan dat niet allemaal zomaar geloven, dat kan ik gewoon niet, ik wil concreter bewijs

Killerflight

Ik kan t alweer niet meer volgen ;D

~McDuck*

Citaat van: Killerflight op november 07, 2005, 16:02:08 PM
Ik kan t alweer niet meer volgen ;D
Wat kan je dan niet meer volgen? ??? ;D :P

Killerflight

Oh gewoon waar ze over praten het kost teveel tijd om t allemaal te lezen.

Monique

moet je ook niet reageren als je niet meer weet waar t over gaat, of gewoon ff lezen, als je zo gaat reageren is ook irritant!

Citaat van: EvaiN op november 07, 2005, 15:37:10 PM
ik kan dat niet allemaal zomaar geloven, dat kan ik gewoon niet, ik wil concreter bewijs
ik ook niet! Kijk, ik geloof wel dat er iets is als een God, maar wat er allemaal in de bijbel staat is niet ECHT waar.. Het is beeldende taal en die moet je niet letterlijk nemen, sommige dingen die in de bijbel staan kunnen niet eens, dus de bijbel moet je niet aanvoeren als argument, doe dan iets wat echt bewezen is!
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Lenwë Culnámo

Citaat van: Monique op november 07, 2005, 18:45:39 PM
Citaat van: EvaiN op november 07, 2005, 15:37:10 PM
ik kan dat niet allemaal zomaar geloven, dat kan ik gewoon niet, ik wil concreter bewijs
ik ook niet! Kijk, ik geloof wel dat er iets is als een God, maar wat er allemaal in de bijbel staat is niet ECHT waar.. Het is beeldende taal en die moet je niet letterlijk nemen, sommige dingen die in de bijbel staan kunnen niet eens, dus de bijbel moet je niet aanvoeren als argument, doe dan iets wat echt bewezen is!
Ik denk daar anders over!
Alles wat in de Bijbel staat is echt waar en echt gebeurt!
Wat staat er dan in de Bijbel dat niet echt kan? Want veel dingen die erin staan zij bewezen.

Killerflight

Jah door dat allemaal zijn sommige veel te gelofig en zinnen op wraak van god om iedereen te doden.