Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Killerflight

Ah man wanneer ergens anders over

~McDuck*

Citaat van: vulcanblaster op november 03, 2005, 22:05:03 PM
Ah man wanneer ergens anders over
Hoezo?
Het onderwerp is nog niet uitgepraat!
Durf je er niet op te reageren?

Killerflight

Nee man ik wordt elke keer tegengesproken en daar kan ik niet tegen als ik ongelijk krijg dan krijg ik gevoelens dat ik echt op een school heb gezeten waar ik niets geleerd heb

Monique

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 22:03:21 PM
Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
en je kunt best geloven dat er een god bestaat maar ZEKER weten kun je het niet! of bewijs jij t maar eens!...
Zeker weten kun je als je er van overtuigd ben.
nee, dan ben je gewoon overtuigt, zeker weten doe je iets als je bewijs hebt en het echt kunt aantonen dat het WEL of NIET zo is!

CiteerCitaat van: Monique op Vandaag om 20:48:47
hoezo bestaat de aarde nou ineens maar ff meer dan 6000 jaar!? ik geloof wel in de theorie van darwin ( steeds meer veranderen) omdat het ook bewezen is hoe organismen steeds een beetje kunnen veranderen en aanpassen aan de leefomgeving en dat de sterksten overleven en wat nou 6000 jaar, lucy ( de oudst gevonden mensaap) leefde iets van 1 milijoen jaar geleden(weet het niet precies meer hoeveel enzo, maar ZEKER geen 6000 jaar)

Hoe kan uit niet nou iets ontstaan?
De theorie van darwin klopt niet. Wat hij opmerkte was een kleine evolutie door aanpassing aan het milieu. Dat klopt wel. Maar zoals niels eerder uit had gelegd. Kan die macro evolutie niet. Want hoe kunnen we nu ooit uit een niet-organisme een organisme ontstaan?
dat bedoel ik, wat dat betreft geloof ik dus heus wel dat er een God is of iets hogers in ieder geval, niets ontstaat zomaar (lees het bernini mysterie ook maar eens). Ik geloof gewoon in allebei! en de theorie van darwin is juist een kleine revolutie, het veranderde steeds zo'n klein beetje dat je het niet door hebt en het is geen revolutie nee, daarom heet het ook een EVOLUTIE... het gaat over heeeele lange tijd, het is heus niet van de ene op de andere dag ; he, een mensaap, o kijk , daar veranderd ie in een mens! dat duurt heeel lang.
dead or life,, the difference is so big, the step so small

~McDuck*

Citaat van: vulcanblaster op november 03, 2005, 22:13:17 PM
Nee man ik wordt elke keer tegengesproken en daar kan ik niet tegen als ik ongelijk krijg dan krijg ik gevoelens dat ik echt op een school heb gezeten waar ik niets geleerd heb
Uiteraard krijg je ongelijk! Maar dan moet je daar weer tegenin gaan. Doe ik ook. Ik krijg in niets gelijk, maar probeer ze te overtuigen: Dat is nu discuseren!

Monique

we zijn hier niet aan het discuseren maar filosoferen ;) maar goed, t komt wel neer op een discussie...
dead or life,, the difference is so big, the step so small

~McDuck*

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 22:15:53 PM
Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 22:03:21 PM
Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
en je kunt best geloven dat er een god bestaat maar ZEKER weten kun je het niet! of bewijs jij t maar eens!...
Zeker weten kun je als je er van overtuigd ben.
nee, dan ben je gewoon overtuigt, zeker weten doe je iets als je bewijs hebt en het echt kunt aantonen dat het WEL of NIET zo is!
Als je overtuigd ben (100%) dan weet je het zeker, want je hebt er niets tegen in te brengen.

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 22:15:53 PM
CiteerCitaat van: Monique op Vandaag om 20:48:47
hoezo bestaat de aarde nou ineens maar ff meer dan 6000 jaar!? ik geloof wel in de theorie van darwin ( steeds meer veranderen) omdat het ook bewezen is hoe organismen steeds een beetje kunnen veranderen en aanpassen aan de leefomgeving en dat de sterksten overleven en wat nou 6000 jaar, lucy ( de oudst gevonden mensaap) leefde iets van 1 milijoen jaar geleden(weet het niet precies meer hoeveel enzo, maar ZEKER geen 6000 jaar)

Hoe kan uit niet nou iets ontstaan?
De theorie van darwin klopt niet. Wat hij opmerkte was een kleine evolutie door aanpassing aan het milieu. Dat klopt wel. Maar zoals niels eerder uit had gelegd. Kan die macro evolutie niet. Want hoe kunnen we nu ooit uit een niet-organisme een organisme ontstaan?
dat bedoel ik, wat dat betreft geloof ik dus heus wel dat er een God is of iets hogers in ieder geval, niets ontstaat zomaar (lees het bernini mysterie ook maar eens). Ik geloof gewoon in allebei! en de theorie van darwin is juist een kleine revolutie, het veranderde steeds zo'n klein beetje dat je het niet door hebt en het is geen revolutie nee, daarom heet het ook een EVOLUTIE... het gaat over heeeele lange tijd, het is heus niet van de ene op de andere dag ; he, een mensaap, o kijk , daar veranderd ie in een mens! dat duurt heeel lang.
Zoals Niels eerder had vermeld: Een mens kan niet van de aap afstammen i.v.m. chromosonen te kort of teveel (weet ik niet), in dat geval zouden we van de veldmuis moeten afstammen. Nou dat zie ik nog niet gebeuren.

Maar geloof je dat elk dier apart is geschapen of dat er ooit 1 dier is geschapen waar alle dieren uit kwamen door evolutie?

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 22:18:56 PM
we zijn hier niet aan het discuseren maar filosoferen ;) maar goed, t komt wel neer op een discussie...
Ja, maar je filosofeert en dan komt er vaak wel een discussie los. Maar toch is het gewoon nog filosoferen, omdat het onderwerp toch nog over het onbewijsbare gaat.

Monique

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 22:23:25 PM
Citaat van: Monique op november 03, 2005, 22:18:56 PM
we zijn hier niet aan het discuseren maar filosoferen ;) maar goed, t komt wel neer op een discussie...
Ja, maar je filosofeert en dan komt er vaak wel een discussie los. Maar toch is het gewoon nog filosoferen, omdat het onderwerp toch nog over het onbewijsbare gaat.
dat bedoel ik ;)

en ja, ik denkdat ze/we allemaal van 1 organisme afstammen
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Killerflight

Dit wordt echt een giga onderwerp man

Ik kan het niet volgen teveel tekst

Lies

Citaat van: Monique op november 03, 2005, 22:15:53 PM
Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 22:03:21 PM
Citaat van: Monique op november 03, 2005, 20:48:47 PM
en je kunt best geloven dat er een god bestaat maar ZEKER weten kun je het niet! of bewijs jij t maar eens!...
Zeker weten kun je als je er van overtuigd ben.
nee, dan ben je gewoon overtuigt, zeker weten doe je iets als je bewijs hebt en het echt kunt aantonen dat het WEL of NIET zo is!


Ja, maar het heet geloven, en geloven is dat je het niet kan bewijzen..

EvaiN

het is niet te bewijzen hoe de aarde ontstaan is of door oerknal, maar wat boeit het als je het weet? wat schiet je ermee op? helemaal niets, je kan helemaal niets met die informatie, net als de info over 'het leven hierna' heb je nu helemaal niets aan, dan wel, nu niet

~McDuck*

Citaat van: EvaiN op november 04, 2005, 08:22:37 AM
het is niet te bewijzen hoe de aarde ontstaan is of door oerknal, maar wat boeit het als je het weet? wat schiet je ermee op? helemaal niets,...
Daarom heet dit ook filosoferen ;D
Je hebt er uiteraard niets aan, maar ik gewoon leuk om over te discuseren. ;D
En als het je niet boeit. Moet je ook geen discussie aan gaan.

Citaat van: EvaiN op november 04, 2005, 08:22:37 AM
... je kan helemaal niets met die informatie, net als de info over 'het leven hierna' heb je nu helemaal niets aan, dan wel, nu niet
Hangt ervan af! Als je gelooft heb je er zeker wat aan! Maar anders zou je in iedergeval je er in moeten verdiepen. Want stel nou dat...Dan ben je telaat!

Lenwë Culnámo

wow, heb ik een gevoelige snaar geraakt?
We hebben al 4 pagina's daargepraat hierover!!!!!!!!
ik kom 12 uur niet online en ik moet 2 pagina's terug kijken om het nog te kunnen volgen.
Maar ik denk dat we elkaar hier niet zullen kunnen overtuigen.

Ik geloof dat de aarde in 6 dagen is geschapen (ongeveer 6150 jaar geleden) en dat er leven is na de dood. Daar ben ik gewoon zeker van! Andere mensen die geloven wat anders. Ieder mens vraagt zich af waar we vandaan komen en waar we naatoe gaan. Ik heb die antwoorden gevonden!
Is er iemand die hier nog iets aan toe wil voegen?

Killerflight

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 04, 2005, 15:05:15 PM
wow, heb ik een gevoelige snaar geraakt?
We hebben al 4 pagina's daargepraat hierover!!!!!!!!
ik kom 12 uur niet online en ik moet 2 pagina's terug kijken om het nog te kunnen volgen.
Maar ik denk dat we elkaar hier niet zullen kunnen overtuigen.

Ik geloof dat de aarde in 6 dagen is geschapen (ongeveer 6150 jaar geleden) en dat er leven is na de dood. Daar ben ik gewoon zeker van! Andere mensen die geloven wat anders. Ieder mens vraagt zich af waar we vandaan komen en waar we naatoe gaan. Ik heb die antwoorden gevonden!
Is er iemand die hier nog iets aan toe wil voegen?

man de bijbel is ******* althans het gezeik over dit ond.
het klopt gewoon niet klaar uit
6150 jaar geleden kan niet
want er bestaan al echt heel veel langer dieren en mensen
men is echt niet zo slim om zo een natuurgebied als vroeger in 6150 jaar te verwoesten


en trouwens

hoe zijn dan de ijstijden gekomen?
wie waren toien de eerste mensen?

je moet niet altijd de bijbel geloven want 3/4 klopt amper dat boek is voor een 1/4 om mensen te amuseren.

Lenwë Culnámo

luister: ik geloof/ weet zeker dat de Bijbel 100% waar is.
Ik weet niet zeker hoe oud de aarde is, maar ik denk rond de 6150 jaar.

en ff voor de duidelijkheid:

DE BIJBEL IS ER NIET OM MENSEN TE AMUSEREN!!!!!!!!!!!!!
DE BIJBEL IS ER OM MENSEN TE ONDERWIJZEN IN HET GELOOF!!!!!
DENK NIET DAT HET DUS ZOMAAR EEN BOEK IS, WANT IK GELOOF IN DAT BOEK!!!!!