Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lenwë Culnámo

Citaat van: Killerflight op november 07, 2005, 19:13:22 PM
Jah door dat allemaal zijn sommige veel te gelofig en zinnen op wraak van god om iedereen te doden.
Waar heb je het over? ???

Luc

Nou dat iemand ouder is geworden dan 900 jaar is nog nooit anders bewezen dan met de bijbel!

Ik, persoonlijk, geloof eigenlijk dat er helemaal niks is... net als toen je nog niet geboren was...

~McDuck*

Citaat van: Killerflight op november 07, 2005, 19:13:22 PM
Jah door dat allemaal zijn sommige veel te gelofig en zinnen op wraak van god om iedereen te doden.
Dat is nou alleen bij de Islam!

Citaat van: _Luc_ op november 07, 2005, 19:32:32 PM
Nou dat iemand ouder is geworden dan 900 jaar is nog nooit anders bewezen dan met de bijbel!

Ik, persoonlijk, geloof eigenlijk dat er helemaal niks is... net als toen je nog niet geboren was...
En hoe denken jullie over, wat er na dit leven is?

~McDuck*

Citaat van: Killerflight op november 07, 2005, 22:34:35 PM
Ah je wordt of na een hele mooie plek gestuurt of na een ramp gestuurt

Miss heb je geluk dat je een nieuwe leven krijg ma dan zal je dat niet herinneren
hele mooie plek=hemel
ramp=hel
(als je het verglijkt)
Dus je gelooft wel in leven na de dood.

EvaiN

miss. klopt new age gedachten wel, je gaat op in het universem :P

Lenwë Culnámo

Wie zou die hele mooie plek dan gemaakt moeten hebben?
Of is die ook bij die "overmaatse explosie" ontstaan?

Monique

Citaat van: Lenw? Culn?mo op november 07, 2005, 19:13:15 PM
Citaat van: Monique op november 07, 2005, 18:45:39 PM
Citaat van: EvaiN op november 07, 2005, 15:37:10 PM
ik kan dat niet allemaal zomaar geloven, dat kan ik gewoon niet, ik wil concreter bewijs
ik ook niet! Kijk, ik geloof wel dat er iets is als een God, maar wat er allemaal in de bijbel staat is niet ECHT waar.. Het is beeldende taal en die moet je niet letterlijk nemen, sommige dingen die in de bijbel staan kunnen niet eens, dus de bijbel moet je niet aanvoeren als argument, doe dan iets wat echt bewezen is!
Ik denk daar anders over!
Alles wat in de Bijbel staat is echt waar en echt gebeurt!
Wat staat er dan in de Bijbel dat niet echt kan? Want veel dingen die erin staan zij bewezen.
alleen dat nog ff.. geloof je serieus dat iemand een rib heeft getrokken en dat daar een nieuw mens uit gekomen is!?!?!? :-\

maar goed, ik denk dat der wel wat is na de dood hoor! iets moois in ieder geval, alleen als je echt heel slecht bent geweest zoals hitler ofzo is t niet zo mooi.
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Lies

Ik denk daar anders over!
Alles wat in de Bijbel staat is echt waar en echt gebeurt!
Wat staat er dan in de Bijbel dat niet echt kan? Want veel dingen die erin staan zij bewezen.
[/quote]
alleen dat nog ff.. geloof je serieus dat iemand een rib heeft getrokken en dat daar een nieuw mens uit gekomen is!?!?!? :-\

maar goed, ik denk dat der wel wat is na de dood hoor! iets moois in ieder geval, alleen als je echt heel slecht bent geweest zoals hitler ofzo is t niet zo mooi.
[/quote]

dat denk ik dan weer niet ik denk dat iedereen weer gelijke kansen krijgt. Maar ik denk ook dat iedereen weer terug op aarde komt of soort bescherm engeltje ofzo ;)

Lenwë Culnámo

Citaat van: Monique op november 08, 2005, 17:16:55 PM
alleen dat nog ff.. geloof je serieus dat iemand een rib heeft getrokken en dat daar een nieuw mens uit gekomen is!?!?!? :-\

maar goed, ik denk dat der wel wat is na de dood hoor! iets moois in ieder geval, alleen als je echt heel slecht bent geweest zoals hitler ofzo is t niet zo mooi.
Ja, weet ik zeker.
Ik weet ook zeker dat iedereen na zijn dood terechtgestelt zal worden.

Citaat van: Elfje99 op november 08, 2005, 19:09:22 PM
dat denk ik dan weer niet ik denk dat iedereen weer gelijke kansen krijgt. Maar ik denk ook dat iedereen weer terug op aarde komt of soort bescherm engeltje ofzo ;)
Iedereen krijgt gelijke kansen, maar ook een keuze: God of niet.
Wie in God gelooft (oprecht) komt in de hemel en wie niet in God gelooft...
Tja, die komt in de hel.

Monique

dan heeft God het tegenwoordig rustig! en wat nou als je het niet weet? of ie bestaat of niet..?



dead or life,, the difference is so big, the step so small

Luc

Citaat van: _Luc_ op november 07, 2005, 19:32:32 PM
Nou dat iemand ouder is geworden dan 900 jaar is nog nooit anders bewezen dan met de bijbel!

Ik, persoonlijk, geloof eigenlijk dat er helemaal niks is... net als toen je nog niet geboren was...

Je kan er wel omheen praten maar...

Ik geloof niet in de bijbel... dus dat is GEEN bewijs voor mij

Geef nou eens wat leuke bewijzen dat mensen ouder zijn geworden dan 900 jaar!

Killerflight

Hey spreekwoord

Zo oud als de weg na methusalem


Die moet toch echt ergens vandaan komen

Ma ja het zal wel klink klare onzin zijn net als mijn berichten

EvaiN

miss. is er wel geen leven na de dood, miss. houd het hier wel op. of is er re?ncarnatie. niemand hier kan het zeggen of bewijzen

Luc

Citaat van: Killerflight op november 09, 2005, 21:10:37 PM
Hey spreekwoord

Zo oud als de weg na methusalem


Die moet toch echt ergens vandaan komen

Ma ja het zal wel klink klare onzin zijn net als mijn berichten

Sorry maar t klopt niet wat je zegt ;)

De weg naar Methusalem is al erg oud, en bekend.
Als iets al heel lang bekend is kan je zeggen: Zo oud als de weg naar methusalem


altans zo denk ik t... t kan best niet HELEMAAL kloppen... mar toch ;D

Lenwë Culnámo

Citaat van: Monique op november 09, 2005, 20:20:01 PM
dan heeft God het tegenwoordig rustig! en wat nou als je het niet weet? of ie bestaat of niet..?
Iedereen krijgt over Hem te horen.
Dan pas zal de dag des oordeels plaatsvinden.