Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Ctrl + v

Gestart door Luc, januari 20, 2006, 16:18:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

EvaiN

10 personalized email addresses

SpydeR

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

djwimmy

Posten hier posten daar we posten overal!!

Lies


Lies

Achenebbisj: Achenebbisj is Mokums allermooiste woord. Dat hebben lezers van Het Parool gekozen die meededen aan de wedstrijd 'Mooiste nieuwste Amsterdamse woord'. Het betekent rommelig en armoedig.
Met 1427 stemmen van de 16.920 stemmen kreeg achenebbisj de voorkeur boven woorden als attenoje (uitroep van verbazing),pikketanissie (een borrel), gebbetje (grapje),kanen (veel eten) en mesjogge (niet goed snik).
Over de schrijfwijze van het winnende woord zijn de lezers het niet allemaal eens.Zo zou de spelling in het Jiddisch aggenebbisj zijn. Het Parool houdt zich aan de spelling van de Dikke van Dale
Angstschreeuw: Alleen maar vanwege de 8 (!) medeklinkers achter elkaar.
Antegonisch: Geen bestaand woord natuurlijk, zelfs niet in niet-utrechtse spelling, maar ik gebruik het wel zo'n 44 x per dag ( gemiddeld dan hè ). Betekent : "dwars" en wordt bij voorkeur in het plat Utregs uitgesproken.
Behapstukken: Heerlijk woord, mensen kijken je hoogstverbaasd aan bij het gebruik van dit woord!
Boud: In eerste instantie associeer je dit natuurlijk met bout (schroef, moer, nippeltje etc.) of met foud, als in proud to be foud. De waarheid is gelukkig vele malen rooskleuriger: de betekenis die bij dit woord wordt gegeven is is namelijk: "al te stoutmoedig".
Desalniettemin: Tja, misschien omdat het voor boven de 16 is en ik niet van kinderen houd, of omdat het gewoon mooi is...
Gnostiek: Vanwege die ongewone 'gn' aan het begin. 't Lijkt bijna geen Nederlands en dat klopt: Gnosis is het Griekse woord voor kennis.
Guur en onguur: Omdat het gewoon hetzelfde betekent! Bizar is dat toch?!
Likkenbaarden: Is een werkwoord.
Op 't gemakske: Wij in Nederland doen iets relaxed of rustig aan, maar in België doen ze het "Op 't gemakske" Meteen voel je de stress uit je lichaam vliegen. Festina lente! Leef op uw gemakske!
Ostentatief: Het is nogal ostentatief om het woord ostentatief te posten, en dat maakt het een bijzonder woord. Het ligt erg vreemd in de mond, nogal voorin. Proef het maar eens. Als je een beetje smokkelt bestaat het woord uit drie woorden, namelijk os, tent en statief. Dat is raar. Probeer maar eens een logische zin te maken waar die drie woorden in voorkomen. Misschien een spannende uitdaging voor een eenzame woensdagavond. Volgens van Dale: 1 opzettelijk opzien verwekkend => demonstratief.
Reefkneutel: Is echt een allergeweldigst woord. Het zet scherp en spits aan, met het woord 'reef'. Via de 'r', gevolgd door de 'e'-klank, die vloeiend het strottenhoofd uit lijkt te springen, met de 'f' als logisch slot. De 'kneutel' vormt als het ware het tegenwicht voor het snelstartende 'reef'. Dacht men net lekker weg te zijn van de haven, moet het anker alweer uit. De 'kn' is een ronde, bijna liefkozende klank, die associaties oproept met lekkere woorden als 'knuffel' en 'knotje'. De vertrouwde klank wordt verder uitgewerkt met een mooie, soepele vocaal, de 'eu'. Ook dit roept gevoelens op die je zou kunnen vergelijken met de 'eu' uit het woord 'neuzen', zoals Eskimo's dat doen. De 'tel', in 'kneutel', luidt de finale in van het woord. Een afsluiting als een waterkering in een zeedijk die, tijdens kentering van eb en vloed', in enkele ogenblikken snel en soepel op haar plaats moet glijden, gedwongen door de vliedende stromen. Reefkneutel, een volmaakt woord. Geurig en fruitig als een jong meisje in de lentezon, soepel als een vroege zomerwijn.
Mocht je je afvragen wat het is, dan verwijze ik graag naar 'Kleine leidraad voor zeilers', uitgave 1964, Amsterdam.
Schril: Het klinkt een beetje als dat wat het betekent, hetgeen weer een onnomatopee genoemd wordt; "Een voorbeeld uit het Turks is cirt cirt voor klittenband."
Strapatsen: Je hoort het mensen wel eens verontwaardigd uitroepen. Wat zijn dat voor strapatsen? Als ik dat woord probeer te plaatsen heb ik geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt wel buitenaards. Strapatsen strapatsen strapatsen, mag ik in uw flurkje kwatsen?
Vilein: Omdat klank en betekenis helemaal met elkaar kloppen: 'gemeen'.

djwimmy

gigi agrostino - la passion
Posten hier posten daar we posten overal!!

Luc

ken je dat gevoel...dat als je schouders zijn verbrand...en dat er dan iemand op je schouders slaat? Dat dat zo'n pijnlijke prikkel-jeuk-prikkels geeft....
diue had ik de afgelopen 30 minuten
continu

SpydeR

dragonforce-cry for eternity
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

Sjors

giorgiodjojo: saai hoor
dondijkstra: ga eerst maar eens eten
giorgiodjojo: even goed saai

SpydeR

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

hillo

er staat bij mij haast nooit iets onder m'n Ctrl V, en als het dat wel doet, dan denk ik niet aan dit topic :P

Luc


EvaiN

Amsterdam, Netherlands

Herdervriend


Lies

Au risque de passer pour une profonde abruti .. comment fait t'on pour "watcher" les gens ?! :$

j'y arrive pas :nirvana:

(aucune moqueries je vous pris :p)

en vous remerciant :blowkiss: