Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

BiechtHut

Gestart door Sjors, augustus 30, 2004, 16:26:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

li-tje

 :P nou elise, dat weet ik nog zo net niet? jmmr da je dr gisteren avond nie was, mar ksnap ut wel, je was zkrs bezig me holen graven :P ik heb nou nog helemaal geen vermoeden wie de mol is, ik kijk nog wel

Lies

jah holengraven, dat moest ik doen, tot 's avonds laat, echt vervelend joh. Maar ik heb ook nog onderdegrond ge internet, ik heb jou niet meer gezien, op msn enzo hoor

li-tje

van die ene reclame van haal alles uit de kabel ;) Moet ik me dan daarbij zoiets voorstellen ::)

Sjors

Jullie kunnen nu hier alleen je dagboek neerzetten en je biecht.

Reacties kunnen in je persoonlijke topic bij kandidaten!

wicky the viking

Hoe gingen opdracht 5 & 6 in mijn ogen ...

Ik wil hiervoor ff beginnen met opdracht 6
Waarom , nou daar was ik snel uitgeschakeld gelijk de 1ste
confrontatie tegen Susa werd me noodlottig? :'(

Verder schijnt er veel "niet gespeeld"? te zijn door omstandigheden .
En zijn beide finalisten er daardoor mss nogal makkelijk in gekomen .
Maar , dat is wat ik mee gekregen heb , ik maakte er zelf immers geen
deel meer vanuit .

Opdracht 5 :
Het kan / kon een hele mooie opdracht zijn ware het niet ,
dat er nogal eens met de regels "gegoocheld" moest worden
om het spel wat soepeler
te laten verlopen .
als die regels gelijk goed waren geweest ( dus zoals na het "gegoochel" ) , hadden we er denk ik zeker 1 keer vaker de top bereikt , en mss wel 2 keer
Maar het verzinnen en goed laten uitvoeren van zo'n spel zal ook wel niet gemakkelijk zijn .
Dus om even een reacktie van sjors of LC voor te blijven zoals : probeer het dan zelf !
Ik zou het zelf niet eens kunnen ,
Maar ....
iets meer tijd ? voor zo'n opdracht ?
is dat te veel gevraagd ?

Kortom :
opdracht 6 , daar heb ik te weinig aan mee kunnen doen om een goede mening over te hebben? :-\
opdracht 5 , Er zit een veel mooiere opdracht in dan er tot nu toe uit is gekomen waarschijnlijk door te weinig tijd? ::)

gr.
robert? ?
Rare Jongens ,
Die Romeinen

li-tje

Opdracht 6 ging perfect, ik kwam zonder een wedstrijd gespeelt te hebben in de finale. Opdracht 5 ging nie zo lekker. er werd ook niet errug veel samengewerkt.  :-\

LC

Ik ben ook maar eens een keertje in de biechtstoel gaan zitten.

Opdracht 5, tja, Het is al een paar gezegd dat er veel gegoocheld moet worden door de crew met regels. En dit kwam vooral doordat als je een opdracht maakt, nooit goed weet hoe het gaat uitpakken. Er gaan heel wat voorbereiding aan vooraf, maar zelfs dan kom je nog voor verassingen te staan. Opdrachten die je op het laatste moment probeert te verbeteren. Bij nader inzien was de vorige beter, zodat je terug moet naar het oude idee, Die ben je kwijt. En moet je de opdracht weer vernieuwen. Heel gedoe achter de schermen dus.

Opdracht 6 is me een beetje langsheen gegaan. Waarschijnlijk hebben sommige kandidaten gemerkt dat Opdracht 6 door Sjors werd geregeld en Opdracht 5 door mij.

Verder merk ik dat nadat ik vorige serie zoveel ideeen had voor opdrachten lijkt het nu wel of mijn hoofd leeg is. Ik verbaas me er elke keer ook over dat Sjors weer een opdracht kan opduikelen. Maar ja, vorig jaar moest ik ook op gang komen. Verder aan de kandi's veel succes met deze week. Remember, De Mol iS onder jullie.

LC

mailman45

Opdracht 7 is gewoon lastig, omdat je alleen door de dichte enveloppen te openen aan de ontbrekende letters kunt komen. Je kan proberen te raden, maar 7 letters raden op een totaal van 14 is wel wat veel.
Hier stond een leuke ondertitel...........

mailman45

Toen ik dankzij Elise het zoeksysteem door had ( :-*) was het zoekwerk een fluitje van een cent. Heleen had sneller met zoeken en had binnen no time 6 woorden gevonden....dus wie moest nou de bonuspunten krijgen. Ik kies meestal voor de groep, maar wilde dit keer toch ook eens voor mezelf kiezen.
Hier stond een leuke ondertitel...........

eidm

Citaat van: mailman45 op september 21, 2004, 23:21:02 PM
Toen ik dankzij Elise het zoeksysteem door had ( :-*) was het zoekwerk een fluitje van een cent. Heleen had sneller met zoeken en had binnen no time 6 woorden gevonden....dus wie moest nou de bonuspunten krijgen. Ik kies meestal voor de groep, maar wilde dit keer toch ook eens voor mezelf kiezen.
Het enige wat ik had was een scrollvinger, je wilt niet weten hoeveel pagina's van het forum ik heb gezien gisteravond ;) Ik vond het een leuke opdracht. Toen we de woorden eenmaal hadden waren de vragen en de antwoorden niet moeilijk meer.

wicky the viking

Opdracht 7
kende in mijn ogen een hele moeilijke start .
want waar moesten we in vredesnaam die 14 letters weg halen ?
Sjors liet zich in ik geloof een gesprek met mij en elise
ontglippen dat we de helft al hadden .  :-\
Maar waar we die helft hadden dat moesten we zelf uitvogelen

We zijn toen uitgegaan van de 7 overige kandi 's
en daar de beginletter van hun voornaam van .
Alleen drong sjors vrij vaak aan op het openen van de virtuele envelop
Ik ben toen nog eens naar die aanbieding daarvan gaan kijken
En toen viel me eigenlijk iets op waar ik de 1ste keer dat ik aanbieding las
eigenlijk geen aandacht aan geschonken had .

Ik werd namelijk in die aanbieding aangesproken met "Hoi Roberta"
en toen zag ik die letter a .
Het openen van de envelop heb ik toen nog ff achterwege gelaten want ik dacht als iedereen op die manier z'n letter geeft dan zijn dat de 7 ontbrekende letters want die andere zullen wel de beginletters zijn van de voornamen
van de kandi's .  :)
Hoever een mens ernaast kan zitten kwam ik veel later achter .
Er waren inmiddels  verscheidene enveloppen geopend ,
dit was te volgen via de inhoud van de pot .
Toen er 4 enveloppen open waren , heb ik nog eens met jos overlegd ( ja nederlanders vergaderen veel , kijk maar naar expeditie robinson )
En voor gesteld om onze enveloppen dan ook maar te openen .
Zijn antwoord hierop was dat ie dat al gedaan had .
Toen was voor mij de beslissing ook snel genomen .
Ik had hier 2 redenen voor :
1: Het leverde me een bonuspunt op ( ook dat was inmiddels bekend )
2: Het kon onze opdracht 7 mss wel weer "vlot" trekken

Zo gezegd zo gedaan
de aanbieding geaccepteerd
en even later kreeg ik mijn geopende envelop
Toen viel bij mij direckt het euro kwartje
de titel van de pm  die terug kreeg van sjors luide :
"open envelopa"
opnieuw een a teveel
toen ik dit bij Jos ging checken bleek hij er een r te hebben staan .
We zijn toen van het idee met de voornamen afgestapt en hebben geprobeerd , om zo snel mogelijk de letters van de ander 3 geopende enveloppen ook te pakken te krijgen .
ik praat hier over maandagavond laat terwijl de deadline op dinsdag 17:00 uur was  :-\
We konden dus eigenlijk niet eerder dan dinsdag ochtend verder om de 3 ontbrekende letters te vinden ( in totaal nog 5 ontbrekende maar die andere 2 enveloppen zaten dicht )
Rond 2 a 3 uur dinsdagmiddag hadden we 12 letters en ! was iedereen op de hoogte gebracht van de verandering in de zoektocht .
die twaalf letters waren : A,I,I,L,G,T,A,E,C,R,M,D
en de tijd tikte maar weg ,
en tikte maar weg
en sjors schreef nog 2 uur voor de opdracht
en sjors schreef nog 1,5 uur voor de opdracht
Toen ik plotseling iets zag staan "digitaal"
Ik naar jos ; jos kenne we niks met digitaal
zou kunne zegt jos , welke letters hou je dan over ?
de e , c , r , m  zei ik ,
HEBBES zei Jos
digitale camera moet het zijn !
ik zeg dat kan , maar het zijn 2 woorden
maar plaats het toch maar want we hebben geen tijd meer
Jos zei dat het ook 2 woorden moesten zijn .
Dit was mij niet bekent of ik hebt het ff niet meegekregen .
Nou ja ...
de rest is bekend , het woord was goed , en sjors was sjagarijnig ( niet heus hoor ) dat Jos
het woord nog net op tijd gevonden had .
we werden beloont met 1000 euro extra omdat sjors het knap vond
dat we het woord toch nog gevonden hadden .
sjors nog bedankt daar voor !

als ik een rapportcijfer mag geven voor deze opdracht : 8


nou en wat ik van opdracht  8
vond is sneller vertelt ,
toen de opdracht was begrepen door zowel Jos , Elise en niet te vergeten Heleen
ging het zo snel dat ik het niet meer bij kon benen .
ik heb dit toen ook netjes gemeldt : mensen ik ff pauzeren , want jullie zijn zo snel dat jullie mij niet snel zullen missen .
Toen ik echter later weer terug kwam , hadden ze de opdracht al volbracht
En waren de bonuspunten naar mijn mening eerlijk terecht gekomen .

dat ik geen bonuspunt kreeg hoewel ik wel in het door ons zelf opgerichte team Jos,Elise, en ik zelf zegt de gek ; zat vond ik absoluut niet erg ik had immers niet 1 van de 9 woorden gevonden het enige wat ik heb kunnen betekenen is een paar suggesties geven over wat mogelijk de vragen zouden zijn .

rapportcijfer deze opdracht : 7


tot zover mijn relaas
over opdracht 7 & 8

gr.
robert       
Rare Jongens ,
Die Romeinen

mailman45

Ik kan me niet voorstellen dat sjors en mark het erg vinden dat we gezamenlijk de opdrachten toch tot een goed einde brengen. Het komt me overigens wel goed uit dat ik nu eens wat bonuspunten bij elkaar gesprokkeld heb. Alleen: wat zijn ze waard als iedereen ze heeft?

Het gaat mij in d eerste plaats om de leuke groep, het leuk meedoen. Als je er resultaat mee haalt, is dat meegenomen. Maar het is en blijft een spel, waar de makers veel tijd in hebben gestoken, en daarom vind ik het normaal dat iedereen zich er ook voor inzet. Iedereen? Ja, iedereen, ook de Mol, al heb ik na opdracht 7 en 8 nog veel minder een idee wie dat zou kunnen zijn........
Hier stond een leuke ondertitel...........

Susa

hum, ik heb bij de opdrachten heel weinig inzet getoond, gaat weer anders worden, als ik hopelijk door deze exectutie kom, nadat ik zoveel heb gemist , maar omdat iedereen eht zo heeft geschreven kan ik het wel volgen. hum voorderest heb ik niet echt iets te melden over de opdrachten.

li-tje

Nou, opdracht 11 was redelijk snel voorbij, zeg grust: supersnel. Heleen kwam er weer bij, da was wel gzellig, mar tog, daardoor moesten we ook weer een test maken! Ik verschrikkelijk zenuwachtig, mar glukkig, ik ging door!!! Toen kwamen opdracht 12 en opdracht 13. Opdracht 12 was best wel moeilijk, omdat sommige duistere personages (het begint op een e en ut eindigt op lise :P) niet de goeie letter op het forum zetten. Sommige (zoals ik) kwamen veel te laat online om nog ff mee te kunnen doen. Mar k wel mn letter doorspelen aan Jos en Robert, die gingen puzzelen, en ze bleven puzzelen, mar er kwam niks uut, iedereen bij ons gvraagd, niemand kon dr iets uithalen. De opdracht mislukte, dat was jmmr, maja, er komen nog wel opdrachten.

opdracht 13 ging uitstekend, opzich. We moesten vragen beantwoorden. Ik antwoorde 1 dag eronder!!!! Maja, daardoor krijgt Jos wel zn vrijstelling!! En toen de exicutie....... Ik was dr nie, mar vanochtend, toen ik ff moest kijken voor mn cijfer, kon ik mn nieuwsgierigheid NIET bedwingen, ik scrolde nar beneden, en toen zag ik iets staan met Heleen {afv....... poeh..... dat gaf hoop. Maar ik durfde niet te kijken bij exicutie 6, dus ging ik eerst maar naar test 6, reageerde daar, en toen ging ik nar exicutie 6, en IK WAS DOOR!!!!!!!!!!!!!!! Gllukkig, weer verder gwoon!!!!Het is wel jmmr voor heleen, maja, ik vlieg dr misschien volgende week wel uut!

Lies

#29
Mijnverhaal vanaf opdracht 12 tot de executie..

Opdracht 12 was best geinig want ik als duistere personage :P had niet de goeie letter op het forum zetten.Een paar redden het niet eens meer op hun letter teplaatsen of te vertellen. En sommige (ik noem geen namen Jos en Robert :P) hadden niet doorgegeven dat Lianda haar letter al had verteld :P. Ik had helemaal niet tegen Jos gezegt dat het woord misschien kipje was :P maar dat maakt niet uit, opdracht is mislukt, en daar heb ik geen problemen mee :P

opdracht 13 mm tja moesten we vragen beantwoorden. Lianda vertelde al dat ze fout hd geantwoord, en ik vroeg ook aan haar hoe zei die vraag nou moest weten. Ik had aan LC gevraagd of ik mijn vraag mocht, dus kreeg die. Het was over Bassie en Adriaan ofzo. En lianda had gezegt dat ik haar de vraag moest geven zodat zei m misschien wist. Ik had ook nog snel ff een zoekmachine dr op gezet maar uiteindelijk leverde het niks op.

De vragenlijst..
M tja ik was vorige keer van mol veranderd, en had niet veel tijd om intevullen. Dezelfde mol, dus tot de bonusvragen ging het ook wel. De bonusvragen had ik maar snel neergekrabbeld. En het waren andere vragen dan eerst, over welke opdracht ik het leukste vond, want had daar toch steeds het zelfde antwoord ingevuld :P :o

De executie... mm tja zat minder in spanning dan de vorige keer, toen had ik mijn nagel en vel van m'n duim erzowat afgebeten :P. Ik had het ook niet supper erg gevonden als ik er uit was gegaan, maar had het natuurlijk wel jammer gevonden, maar zit er gelukkig nog in :). Wel jammer voor Heleen.. maar ze had al een tweede kans gehad.