Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

BiechtHut

Gestart door Sjors, augustus 30, 2004, 16:26:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Misschien is het leuk als je in je eigen kandidatentopic een soort dagboek bij houdt, waarin je je mening op de opdracht of op de groep geeft

Is leuk om te lezen voor je mede-kandidaten en voor bezoekrs

wicky the viking

mijn mening over de 1ste opdracht ?
wat een moeilijke vraag? :-\

Ik vond het in het begin heel hectisch gaan ( ik heb nooit eerder met meer dan 3 pers. tegelijk gechat )

Ging me dus in het begin veeeeeeel te rap ,

Maar dat zal wel aan mij liggen ,
door samenwerking hebben we toch het goede antwoord gevonden

Of de mol toegeslagen heeft ?
mss wel
mss niet
Ik heb geen idee ???

gr.
robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Lies

#2
mijn menig over de 1e opdracht.

Het was best wel last, ik had 2 vragen over Suzan. Die zich alleen heeft aangemeld op het forum, en nooit een bericht had geplaatst. (Er waren trouwens veel 'op eens' niet online :-\)Uit mijn vragen zijn we niet gekomen, maar uit derest gelukkig wel!

Sommige vragen hadden we in 1 keer en over andere moesten we nog even puzzelen. Het was handig als je vragen had van over mensendie vaak online waren, want dan kon je het zo vragen.

Eerst gaf Jos(mailman) een verkeerd antwoord over wat Suzanne's (Susa's) lievelings eten was, omdat zei niet meer wist of ze friet of patat in had gevuld.
Uiteindelijk waren we er achter dat er geen Q stond bij mijn letters maar een O. Veel mensen waren er niet, dus heb ik hun vragen maar geplaatst. Toen hadden we de letters O, P, C, U ,O , E en een R, en zo begonnen we vanochtend een beetje te puzzelen.
wat zou het nou zijn? :-\ eerst dachten Robert (wicky the viking) en ik Computer, maar dat kon het niet zijn, het moesten immers 10 letters zijn. toen kwam Robert (wicky the viking) op het idee Computeren, en dat hebben we toen maar geplaatst en het was goed? :D

Latur Eli

wicky the viking

In Opdracht 3
viel ik eigenlijk middenin , men was er al mee bezig op MSN messenger toen ik zaterdagavond weer terug kwam .
vandaar dat het ff duurde voordat ik in gaten had wat de bedoeling was .
er werd voornamelijk gezocht naar code's door Elise & Jos .
Hier ben ik toen dus ook aan mee gaan doen , maar dat viel nog nie mee wie er de code's : zes , elise , accountgejat & belastingdienst dus ook gevonden hebben weet ik zo nie meer .
We hebben van alles geprobeerd . waarbij we ook nog toevallig ( maar dat wisten we toen nog niet ) tegen opdracht 4 aanliepen .

Ook vond ik het onprettig om op zondagochtend toen alleen ik & Susa met de opdracht bezig waren .
Ik wist niet waar we zaterdagavond gestopt waren , plus dat ik de echte opdracht ook nie echt uitlegt heb gekregen ( ik was er immers zo "ingerold" )
Susa wist nog helemaal niets van een nieuwe opdracht af ,
En toen sjors voorstelde om voor 500 euro de opdracht uit te leggen .
heb ik me met pijn in het hart toch wel een beetje laten overhalen , info te kopen .
Belangrijkste reden om dit toch te doen was dat ik te horen kreeg hoever de vorderingen waren .
Zodat ik niet alleen dingen zou horen die ik Susa zelf had kunnen vertellen maar ook dingen die de andere kandidaten na mijn stoppen zaterdagavond eventueel nog gevonden hadden .

Aan het eind dreigde de opdracht van de denkers toch nog vast te lopen toen we de laatste code niet konden vinden .
het bleek echter makkelijker dan gedacht een code die we al hadden ingevoerd leverde een mollogo op .
dit , "demol" bleek de oplossing te zijn .

Het "Doeners"gedeelte heb ik , ook door het zoeken naar onze eigen "puzzelstukjes" eigenlijk niet kunnen volgen .

En het "Dromers" gedeelte ???
Tja het zijn in deze opdracht dromers he ,
en ik heb ze dus ook nie gezien .
Of ze stiekum mss toch iets hebben moeten doen ( zoals bij de tv serie het geval is ) kan ik door dit beeldscherm heen nie zien? ::)

gr.
Robert
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Rare Jongens ,
Die Romeinen

wicky the viking

Opdracht 4 :

Zoals al gezegd bij opdracht 3 ,
liepen we ( Elise & ik ) per ongeluk al tegen opdracht 4 aan .
Een geluidsfragmenten opdracht .
Luister een fragment na : en geef daar van waar het weg komt .

Fragment 2 b.v.: was simpel Swiebertje

En zo in totaal dus 20 fragmenten .
Gelijk had ik zoiets :
DIT MOET EEN 100% SCORE WORDEN
En ...
het is een 100% score geworden !!!
2000 euro in de pot !? :D
Ik ben er zeer tevreden over , het was ook leuk om te doen

De bonus opdracht die daar op volgde werd gewonnen door
Susa waarmee ze
gekozen heeft voor de volgende optie :

Susa 2 Bonuspunten
Elise 1 Bonuspunt
Robert 1 Bonuspunt ( ikzelf dus )
Jos 1 Bonuspunt
dit kost echter 2500 euro , maar dat is haar keuze

gr.
Robert?
Rare Jongens ,
Die Romeinen

mailman45

Het valt me op dat de groep eigenlijk vanaf het begin bestaat uit twee groepen: degenen die meespelen, en degenen die niet meespelen. Natuurlijk komt dit voor een deel omdat behalve Robert en ik de anderen gewoon nog op school zitten. En daar is niets op tegen. Integendeel zelfs: ik zou willen dat ik zelf nog eens een dagje in de schoolbanken mocht kruipen.

Wat er dan de oorzaak van is dat ik eigenlijk alleen maar Robert, Susa, Heleen, Elise en Lianda heb gezien? Heel af en toe een van de anderen op msn, maar dat mag geen naam hebben. Geen idee. Aan de opdrachten ligt het niet. Die vind ik lastiger dan in molonline1. Althans voor het begin van het spel.? Grappig vond ik het om te zien dat je met die geluidsfragmenten toch een heel eind kunt komen, als je de juiste site te pakken hebt. Voor zover ik mij herinner, zijn we in molonline1 er niet in geslaagd alles binnen de tijd te raden.

Wie er de mol is, kan ik na 2 weken echt niet zeggen. Ik dacht zelfs nog heel even aan het konijn van Susa, of de cavia van Elise, maar dan zoek ik volgens mij verkeerd.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Lies

#6
In Opdracht 3
Heb ik niet alles mee gemaakt. Ik begreep het eerst niet helemaal, maar later ging het wel. Ik was met nog een paar andere opzoek gegaan, naar de eerste site, waar we een getal in moesten invullen, en ik was weer eens beetje dom ::), want ik ging 1, 2, 3 en dat soort dingen invullen inplaats van een twee drien enzo.
De site van Elise ben ik eigelijk prongelijk op gekomen, door alle namel van mensen, die mee deden in te tikken, dus ook de mijne? ;D. Een paar minuten daar na kwam iemand er achter, dat er onderstond, wie staat er op alle foto's :P. Hoe ze op accountgejat & belastingdienst zijn gekomen, ik heb geen idee, ik zat toen waarschijnlijk niet op msn of heb gewoon niet opgelet :P ::). Ik probeerde allerlei woorden, toen we, belastingsdienst nog niet hadden. Zo kwam ik achter de oude profielen, van de mol kandidaten, en de laatste executie van WIDMO1. Toen ik muziek int had getikt, dacht ik van och dat zijn vast allemaal achtergrondmuziekjes, die sjors wel bij een executie ofzo zou doen. Ik stuurde zo de site naar Robert, en we gingen beetje liedjes raden :D.Toen kwam opdracht 4........


de doeners hebben niet veel gedaan, want er waren steeds 2 niet online. Eigelijk hadden we de groepen niet goed verdeeld, maar dat was achter af. De dromers, wat die hebben gedaan? vast gedroomd over de mol....

Lies

Opdracht 4.
Veel nummers hadden we binnen een paar minuten. Maar vooral I'll be ther for you was een beetje lastig, want ik wist dat ie wel van Friends was en dat het I'll be there for you was, want ik had hem bij koor gezongen. Maar toen bleek het dat Friends meerdere liedjes had gehad, en ontstond er enige twijfel. Maar Robert had hier en daar een paar mensen laten luisteren, en die zeidenmook gelijk Friends, dus hadden we dat maar ingevuld :).
Toen hadden we nog 1 nummer dat was nummer 3 en die wist niemand, altans, die die dagen online waren. Ik dacht al aan Wicky The Viking, uhm dat tv programma dan he :P, maar dat leek dr eigelijk helemaal niet op. Toen gingen sjors, en nog iemand, weet niet meer wie, Jos of Robert :p over zo'n programmatje praten die op tv zou gaan komen, en zo kwam (jos of robert) er achter dat t van die serie was ofzo.

Zo hadden we binnen 2 dagen alle liedjes al voor elkaar, en wist de helft niet eens dat er al weer een opdracht verstreken was.

li-tje

zoals ik. Mar ik moest elke avond oppassen dus kon ik nie veul online zijn. Mar Ze hebben het wel goed gedaan ;D

eidm

Citaat van: mailman45 op september 09, 2004, 12:21:09 PM
Het valt me op dat de groep eigenlijk vanaf het begin bestaat uit twee groepen: degenen die meespelen, en degenen die niet meespelen. Natuurlijk komt dit voor een deel omdat behalve Robert en ik de anderen gewoon nog op school zitten. En daar is niets op tegen. Integendeel zelfs: ik zou willen dat ik zelf nog eens een dagje in de schoolbanken mocht kruipen.

Wat er dan de oorzaak van is dat ik eigenlijk alleen maar Robert, Susa, Heleen, Elise en Lianda heb gezien? Heel af en toe een van de anderen op msn, maar dat mag geen naam hebben. Geen idee. Aan de opdrachten ligt het niet. Die vind ik lastiger dan in molonline1. Althans voor het begin van het spel.  Grappig vond ik het om te zien dat je met die geluidsfragmenten toch een heel eind kunt komen, als je de juiste site te pakken hebt. Voor zover ik mij herinner, zijn we in molonline1 er niet in geslaagd alles binnen de tijd te raden.

Wie er de mol is, kan ik na 2 weken echt niet zeggen. Ik dacht zelfs nog heel even aan het konijn van Susa, of de cavia van Elise, maar dan zoek ik volgens mij verkeerd.

Ik ben het helemaal met jos eens. Ik begrijp ook wel dat je het druk hebt met huiswerk ofzo, dat heb ik zelf ook, maar je kan toch wel even de tijd vinden om leuk mee te doen ???

li-tje

ik heb haast niks te doen mar kheb 3 baantjes! oppassen, pellen en folders dus zoveel tijd heb ik niet. school doe ik tog niks an dus dat komt wel goe! Maja, opdracht 5 ging een beetje lastig, vond ik, maar ik hoopte wel veel op de vrijstelling of het bonuspunt ik weet ff nie wat ut was. Mar het werd verwarrend want het werd niet bijgewerkt en zo bleef iedereen gokken. Ik heb nou weer gegokt, maar ik hoop dat deze opdracht slaagt! want eigelijk is dit best wel easy, deze moet gwoon lukken! Opdracht 6 gaat helemaal nie lkkr, want eerst kon ik Bjorn niet bereiken, maar glukkig ging ik door. En nou doen bij heleen de spelletjes ut nie, dus moeten we nog ff uitzoeken hoe dat zit. Maybe komt dr morgen meer. truste :P

mailman45

Citaat van: li-tje op september 14, 2004, 21:31:23 PM

En nou doen bij heleen de spelletjes ut nie, dus moeten we nog ff uitzoeken hoe dat zit.
spelletjes deden het bij elise ook al niet, het is iets dat verkeerd zit bij msn, ik snap het ook niet. Vandaag kom ik niet echt online zijn, maar vond het niet leuk voor elise dat ze daardoor zou moeten wachten, zodoende heb ik gezegd dat ze mocht winnen (had ze wellicht ook gedaan als we wel hadden kunnen spelen), ik zou dat met iedereen als tegenstander hebben gedaan......
Hier stond een leuke ondertitel...........

mol

zo, er zijn al enige dagen voorbij. misschien hebben jullie al een idee, wie ik ben. de opdrachten gaan goed, er is al geld verloren. als ik er ben, vind ik het heerlijk om te horen en te zien, hoe jullie vaak de verkeerde kant uitgaan.

de mol behoedt, whahaha.

wicky the viking

Citaat van: De Mol Online Mol op september 15, 2004, 16:18:47 PM
zo, er zijn al enige dagen voorbij. misschien hebben jullie al een idee, wie ik ben. de opdrachten gaan goed, er is al geld verloren. als ik er ben, vind ik het heerlijk om te horen en te zien, hoe jullie vaak de verkeerde kant uitgaan.

de mol behoedt, whahaha.

wie het laatst lacht ,
lacht het best

gr.
robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Lies

Over je onder titel mol.... hoezo kerel, ik mag dan wel graag met jongens om gaan, maar dan hoef ik toch geen kerel te zijn :P