Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Test en Biecht 1

Gestart door Sjors, april 19, 2006, 20:25:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Er zullen deze eerste executie 2 kandidaten afvallen.
Hieronder staan de 10 executievragen, kopieer alle vragen in een mailtje en haal alle foute oplossingen weg bij iedere vraag.
Mail naar: molonline7@gmail.com

Vragen:

0. Aantal Bonuspunten dat je wilt inzetten: ...

1. De mol is een..
- Man
- Vrouw

2. Hoe oud is de mol?
- 11-16 jaar
- 17-21 jaar
- 21-25 jaar
- 26-99 jaar

3. Waar behoorde de mol toe in de eerste opdracht?
- Tot de mensen die nog niet wisten dat ze kandidaat waren
- Tot de 3 kandidaten die de opdracht moesten spelen

4. In welk mailadres stond de omschrijving van de mol?
- Die van Christien
- Die van Hilje
- Die van Fabian
- De mol moest de opdracht uitvoeren

5. Welke envelop koos de mol?
- Envelop Blauw
- Envelop Groen
- Envelop Geel
- Envelop Rood
- Envelop Paars
- Envelop Oranje
- Envelop Wit
- Envelop Zwart
- Geen

6. Beantwoordde de mol zijn/haar envelop vraag goed?
- Ja
- Nee
- De mol opende geen envelop

7. Heeft de mol een persoon gegokt in de 'Wie is wie?' opdracht?
- Ja
- Nee

8. Heeft de mol minimaal 1 keer goed gegokt in die opdracht?
- Ja
- Nee
- Helemaal niet gegokt

9. Was de mol al lid van dit forum voor Mol Online?
- Ja
- Nee

10. Wie is de Mol?
- Anouk
- Christien
- Fabian
- Hilje
- Jorg
- Kelvin
- Kim
- Laura
- Marianne
- Mark
- Marloes
- Robert

Deadline: Vrijdag 20:00

Hieronder hopen we dat jullie een visie willen geven op de afgelopen opdrachten, de biecht.

hillo

Goed, dan zal ik maar de eerste zijn :P

Biecht Aflevering 1

Ik was heel benieuwd wat ons allemaal te wachten stond. Eerst was het natuurlijk al afwachten of ik überhaupt mee mocht doen en natuurlijk begon die ene vraag al bij me te spelen: wie is de mol??

Toen kwam dat ene mailtje binnen. Ik bleek kandidaat te zijn en samen met Fabian en Christien moest ik op zoek naar de andere 9 kandidaten. Dat moesten we doen door allereerst de volgende 3 hints op te lossen:

Mol MO 1 + Winnaar MO 1 + ***
Presentator ER + aantal crewleden in romeinse cijfers + het hoogste priemgetal onder de 10
Een woord gevormd met de voorletters van de crewleden + apensoort + (7+4)

Deze hints vormden allemaal een wachtwoord voor e-mailadressen. Al gauw was ik achter de eerste hint, maar aangezien ik nog nooit met gmail gewerkt had, kon ik het mailtje nergens vinden. De rest van het weekend dat de opdracht plaatsvond was ik helaas afwezig! Ik kwam achteraf nog wel achter een vreemd feitje: het wachtwoord van mij mailadres moest "ernst-paulIV7" zijn, maar vreemd genoeg werkte die niet! Was de mol aan het werk geweest?
De opdracht mislukte uiteindelijk volledig en er was geen geld verdiend :-\

Bij de 2e opdracht moesten we raadsels uit enveloppen oplossen. Dat leek in het begin heel aardig te gaan, maar achteraf gezien was het nog best lastig. Ook hier werd niks verdient, maar had ik naar mijn idee wel de mol aan het werk gezien ;)

De 3e opdracht was een leuke opdracht die heel goed is gegaan! Steeds werden er 2 afbeeldingen gepost en moesten we erachter zien te komen op welke bekende persoon die sloegen! In totaal hadden we er 9 van de 10 opgelost, maar was er ook 500 euro verloren gegaan. Je mocht namelijk niet 2x binnen het kwartier een gok plaatsen, wat ik mede dankzij Mark wel gedaan heb (ik heb het je nog steeds niet vergeven mark :P ) Ook was elke 4e gok slecht voor de pot (-250) en zo zijn we dus toch nog 500 euro kwijtgeraakt. Gelukkig wonnen we er 4500, dus staat de pot nu op 4000!

Overleggen gebeurde veel op msn en de sfeer zit er al goed in bij iedereen volgens mij :P Ik merk dat er clubjes gevormd worden.... en ik hoor bij geeneen clubje... :'(   (milouska-imitatie)  Haha, nee hoor! Er wordt al van alle kanten geroepen dat huppeldepup de mol is en dan weer dat die de mol is! Wie het ook daadwerkelijk is naar mijn idee houd ik nog even voor me, dat kom je ooit nog wel te weten!

*marianne*

t is jammer dat sommige mensen nog steeds niets van zich hebben laten horen. maar verder...
het gaat aardig en er is een redelijk begin gemaakt.. er is niet super veel verdient maar dat geeft nog niet.

Opdracht 1: het was jammer dat er niet even op het forum werd gezet WAT de 3 bekende kandidaten moesten doen. maar geloof me het is zo vreemd om je eigen beschrijving over MSN te zien. dan zie je ineens dit staan:
(in mijn geval) Deze kandidaat houdt van pasta's, maar voor schaaldieren hoef je haar niet te roepen.
en je dan beseffen dat het wel erg veel lijkt op: Qua eten ben ik gek op pasta's en probeer graag dingen die ik nog nooit op heb. Alleen schaaldieren hoef je me niet voor te schotelen want die eet ik dus niet! gewoon dat gevoel van YES!!! ik ben kandidaat! gaaf gewoon!

Het enveloppen spel was jammer maar iedereen zei dat IK de beslissing moest maken over wat ik met de inhoud deed, ik denk dat iedereen had gekozen voor het bonuspunt. wie weet wat je er later nog aan hebt.. Ik voel me dan ook niet schuldig over het feit dat als ik anders had gekozen er wel geld verdient was, wnat anderen hadden ook een goed antwoord kunnen  geven!

wie is wie? ow man wat ben ik dáár slecht in! ik wist er maar 1! en dat was degene die me een bonuspunt opleverde. serieus, beroemdheden en ik geen goeie mix!

al met al vond ik het een leuke week, leuke opdrachten en leuke mensen. Sommige heb ik nog niet gesproken anderen wel... maar wie weet komt dat nog!

of ik de mol in actie heb gezien? zeker! maar mee zeg ik er lekker niet over! we zullen zien aan het eind van deze MO7!

Tot volgende keer

wicky the viking

De 1ste opdracht was eigenlijk al bijna voorbij toen het mij doordrong  hoe het een beetje in elkaar zat ;
dit kwam doordat laura de aanwijzingen die ze op dat moment had doorgekregen op de chat zette

Toen werd me duidelijk dat ze op zoek moesten naar de kandi's aan de hand van de "karakter trekken"

Ook viel me direckt m'n eigen karakter trek op waardoor me duidelijk werd dat ik kandi zou zijn .
het was me totaal niet bekend hoeveel geld ermee gemoeid was

Opdracht 2 :
de enveloppen opdracht
erg veel overleg via msn ,
maar wat me het meest stoorde
hillo ; iets meer vertrouwen in je medekandi's mag wel ( kwestie susa )

Mijn eigen envelop beantwoorde ik fout , het ging om de kandi Anouk , maarja probeer dat maar eens goed te raden als je die persoon nog nooit online hebt gezien

Opdracht 3
"wie is wie"
een leuke opdracht
gisteravond waren er nog maar 2 opgelost
en we hebben die avond toch 7 foto combi's beantwoordt veelal met goed succes alleen die laatste ...  :-\
die konden we vanavond niet meer oplossen

toekomst visie :
- Het lijkt me op een aantal mensen na een goede groep ; maar toch kan het overleg nog wat soepeler

- Heb ik de mol in aktie gezien ?
misschien leren ze wel de tango ergens anders ( Kim & Anouk )
verder doe ik er geen uitlatingen over

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Molletje 7

Nooit geweten hoe mooi sommige hulp-molletjes zijn. En ik heb er zoals veel mensen al heel wat gezien. En in al die jaren heb ik nooit opgemerkt dat Mol-acties van gewone kandidaten zo handig zijn. Het leid de aandacht van jou af en je kan onopgemerkt je gang gaan. Want als een kandidaat een Mol in zijn/haar hoofd heeft, dan wordt deze persoon niet snel van deze gedachte afgeholpen. Leer mij mensen kennen. Blind voor wat echt is en dat terwijl ik toch echt blind ben als Mol.

Tot zover het diepe gedeelte over een Mol-bestaan, over het naar het spel. Eerste opdrachten zijn altijd leuk, vooral als de crew er een verrasing er door heen gooit en de rest van de kandidaten gewoon stomweg laat wachten op hun deelname.
Ik wist natuurlijk allang wat er zou gebeuren en wie er aan mee zouden doen. Week van te voren kreeg ik al de kandidaten keurig op een rijtje binnen. Dank je wel kandidaten, jullie hebben me met jullie levensverhalen een goed uurtje bezig gehouden :)

Opdracht 2 was voor mij geen moeilijke opdracht, want jullie gaan gewoon jullie eigen gang. En zelfs ik hoefde niet serieus in actie te komen, jullie verklooien het zelf toch wel. 4 enveloppen maar goed en het enige wat ik hoefde te doen is achterover leunen, een beetje bijsturen als jullie de goeie kant op gingen en jullie gewoon jullie gang laten gaan als jullie volledig verkeerd zaten. Want ik had natuurlijk zelf alle antwoorden. Wat heeft een mol toch een mooi bestaan.

Opdracht 3 valt niks bijzonderwaardigs over te vertellen, want waarom streken uithalen als jullie kandidaten zelf de mist in gaan. Lean back and relax

Veel succes,
Jullie Mol

Oh ja, dat mailtje, dat kwam niet van mij.

Jorg

Gaaf spel, dat issut, een spannende test komt er aan, tis natuurlijk nooit leuk om als eerste af te vallen. Ik zou toch niet... en de mol dan, wie is dat dan? Hebben we die al in actie gezien? Ik weet het niet, spannend was het in ieder geval wel. De woorden dat er hulpmollen waren zijn makkelijk letterlijk te nemen, iedereen liep maar wat door elkaar te kakelen. Maar ach, gisteravond is er toch nog aardig wat geld binnen gehaald, goed gedaan guys.

Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

LC

Blij dat ik weer eens een keertje mocht meedoen, vooral omdat het zo'n leuke groep is :) Ook al hebben Anouk en Kim nog steeds niks van zich laten horen

Dat ik erbij zit had ik aardig snel door omdat Christien mij 4 stellingen voorlegde, en eentje moest wel duidelijk naar mij leiden. Een 4 VWO'er die een kapotte microfoon heeft, dat kon alleen maar naar mij leiden. Helaas werden er te weinig andere kandidaten geraden en kwam er geen geld bij in de pot.

De Enveloppen was een beetje chaotische opdracht. Iedereen liep op msn door elkaar te roepen en een echt antwoord kwam het niet.  Misschien het ook wel daarom dat er alweer geen geld werd bijverdiend.

Gelukkig kwam er opdracht 3 wel wat geld bij, maar door een stomme fout van mij en natuurlijk een nog stommere fout van Hillo werd er ook 250 eruit gehaald, plus nog een keer 250 omdat we bij de laatste twee foto's vastliepen. Geen wonder, hij was ook te lastig. Hoe moet je nou uit een potje poker de band Blof zien te halen  :-\

Anyway, nu eerst de test en hopen dat ik er een beetje goed doorkom zonder bonuspunten.

Ciao
Mark

vieffan

ik las het mailtje ik was kandidaat  ik was super blij, maar toen moest ik die hints oplossen wat moeilijker was dan ik d8. gelukkig kwamen we daar wel uit en konden we verder. iedereen samen brengen met zijn beschrijving ginlangzaam omdat ik heel veel nog niet kende. met wat hulp van onder andere mark ging het wat vlotter. maar toen was fabian noch hilje online. ik moest dus alleen beslissen wat het eind antwoord zou zijn. ik heb dus wat ik wist maar gedaan   en de rest gegokt (in over leg met een paar andere kandi's die ik inmiddels had gekregen) jammer genoeg had ik nie goed gegokt dus geen geld in de pot. wel 2 bonuspunten voor mij.

opdracht 2 heb ik grotendeels niet aan mee gedaan   iig geval heb ik niks gegokt omdat ik het dom weg gewoon niet wist. ik ben niet zo goe din dat soort dingen net als opdr 3  die ging ook niet zo goed. deze opdracht ook geen geld in de pot.

opdracht 3 heb ik gevolgt maar zoals ik al zij ik ben niet zo goe ddaarin.

en als je me vraagtof ik de mol ana het werk heb gezien zeg ik ja. wie dat hou ik nog ff geheim, dit horen jullie wel als ik win  of die kandi eruit ligt

hillo

Het vreemde mailtje

Op een gegeven moment ontving iedere kandidaat en zo ook ik een mailtje van "het molletje". Niemand wist of dit te vertrouwen viel, dus we alles wat we konden doen was afwachten. Er werd gesuggereerd dat het iets met een volgende opdracht te maken kon hebben of dat het niet meer dan een flauwe grap was. Iedereen heeft dat ene mailtje gehad en ik en (ik dacht) laura hadden er meteen een hint in gevonden :P

Nu is er een ding dat ik nog aan niemand heb verteld.
1 dag precies (!) op de minuut na, kreeg ik nog zo'n mailtje, alleen dan met een andere inhoud. Deze keer was hij alleen naar mij gestuurd (voor zover ik weet dan). In dit mailtje werd mij de vraag gesteld: "Zou je me willen helpen??..........."

Dat was natuurlijk maar een vreemd verhaal, dus ik besloot er niet op in te gaan. Nu ben ik zeer benieuwd wat mij nog meer te wachten staat van deze geheimzinnige opdrachtgever ;)    Vooral omdat "het molletje" niet "de mol" is :-\

Laucielau

Mijn Verhaal

Jaja, begint het met een groepsbericht op hyves, ben je opeens kandi in molonline :) Ik had al snel in de gaten wat de bedoeling was in de eerste opdracht maar jammer genoeg stond er nog een uitspraak bij die op mij kon slaan... Toen later Christien met een langere lijst kwam zie ik daar opeens staan: Deze Mcdonaldsmedewerker houdt van dromen YEAH DAT BEN IK Ja, was ik even blij.

Bij de 1e opdracht was ik vooral bezig met andere 'mogelijke' kandi's op de hoogte te stellen van de bedoeling van de 1e opdracht.

Bij de 2e opdracht was ik weinig online vanwege werk enzow... Wel had ik in 1x mn envelop goed :D Ja vond ik een btje simpele vraag als je gewoon de link van dezelfde site erbij zet...

De 3e opdracht was is wederom niet veel online en heb ik weinig bijgedragen aan de antwoorden... wel bij de laatste had ik enkele gedachtesprongen maar die mochten helaas niet baten.

Of ik de mol aan het werk gezien heb? Ik heb een vaag vermoeden... Maar ik weet het niet cker.. das wel balen aangezien ik geen bonuspunten heb. Ach ja, we zullen zien.

En ja Hillo, dat waren jij en ik met die theorie in dat mailtje... Miss heeft ie dat opzettelijk gedaan zodat wij denken dat diegene het is  ::) Maar jij en ik weten beter

Groetjes Lau
Look Into My Eyes

Marloes

Ik was blij toen ik zag dat ik kandidaat was..( en dat ben ik nog steeds )  ;D
Ik had nog nooit meegedaan aan een MO,, dus ik wist niet precies wat ik ervan moest verwachten.
Maar ik vind het tot nu toe nog een fantastich spel.. ;D

Opdracht 1: Ik mocht niet meedoen aan deze opdracht en ik weet ook niet wat de crew voor 'verhaaltje' over mij had gemaakt.. dat zou ik nog wel is willen weten..

Opdracht 2: De enveloppenopdracht. Er werd veel overlegt op msn over deze opdracht.. maar helaas kon ik de zondag en maandag hier niet meer aan deelnemen omdat ik toen wegwas, maar ik had al mijn opdracht beantwoord voor die tijd, en hij was geslaagd :D

Opdracht 3: Bij deze opdracht heb ik er 1 zelf gegokt ( en die was goed ) en de rest hebben andere geplaatst..maar daar heb ik wel bij geholpen dmv msnbesprekingen..

Zo.. dit was mijn biecht ;)
Groetjes Marloes

Mystery1

...Of juist wel.... Of toch niet....

Zo in het begin is het altijd moeilijk om te zeggen wie de mol is. Dus ik weet het nog even niet. Ik heb wel bepaalde mensen dingen fout zien doen, maar ja, je weet nooit of dat mensen zijn die de mol spelen of dat je de echte mol aan het werk ziet. Ik denk niet dat het slim is als de mol meteen alles fout doet, of misschien juist wel...

De opdrachten tot nu toe waren leuk, Bij opdracht 2 had ik beter niet op Hillo moeten afgaan, want dat is natuurlijk de mol! Die moet je maar niet vertrouwen  ;) Nee hoor, maar ik had het best zelf kunnen doen die opdracht, maar ja niet zo goed opgelet bij scheikunde...

Bij opdracht 3 had ik er 1 goed geraden! De rest ging me allemaal te snel toen ik weer online kwam, was bijna alles al geraden...

Nou mol, zet je schrap want als ervaren molzoeker weet ik je vast wel te vinden... of toch niet?