Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 3: Wie is ... de moordenaar?

Gestart door hillo, november 05, 2006, 21:49:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jorg

Citaat van: li-tje op november 08, 2006, 18:20:54 PM
*hier spreekt de geest van Lianda: Jorg, ik hou heus wel van je!! Het kwam er alleen niet zo goed uit, als ik je later tegenkom ga ik met je dansen, zeker weten!!*
jah nu snap ik het, t danst niet zo lekker met 3 dolken in je rug natuurlijk ;D
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

poltergeist

"Kan ik betalen" zei Mark. "Natuurlijk" zei Judith.

Mario hoorde toevallig deze zin en sloop naar de kamer waar de intercom bedient wordt. Hillo was vergeten de deur op slot te doen en was druk bezig met andere zaken. Het was dus makkelijk om in het verblijf te sluipen, moulin rouge muziek op te zetten en terug weg te gaan zonder dat Hillo ook maar 1 keer opkeek. Door heel het huis was nu ROOOOOOXane te horen.

poltergeist

Nadat de fijne muziek door het huis speelde sloot ik mezelf op in de garage. Ik laste, timmerde, zaagde (jaja dat doe ik wel vaker...) en uiteindelijk schuurde ik alles af.

Vervolgens riep ik iedereen naar de balzaal. Mensen, we zitten al veel te lang met een moordenaar in huis, ik zelf heb thuis koekjes op het vuur staan dus ik wil hier WEG. "deelt zijn uitvinding uit". Vanaf nu is het tijd dat we meer van elkaar weten waar we zijn. Anders zijn we zo dood als...
Iedereen keek naar de gang waar Robert zijn hoofd nog net te zien was.

Dus vanaf nu gebruiken we de blikkentelefoon. Per 2 hebben jullie er 1. Gebruik het goed. En zorg ervoor dat mijn koekjes niet verbranden... (na 4 dagen.... ach ja :p)

Luc

hillo

Intercom: Lieve bewoners.. onee, ik ben Bridget niet..

GASTEN! de tuin (omringt met stenen hekken en doornstruiken is geopend! Bedenk dat het nacht is, en een moordenaar zich goed verschuilen kan!

Luc

Intercom:

Er ligt in de tuin een gouden envelop verstopt! Degene die hem vind, mag de inhoud voorlezen!

hillo

poltergeist

"Denkt: laat ik van die gelegenheid gebruik maken"

Dierbaren, wilt u me volgen naar de tuin? De stoet komt op gang. Paar voor paar komen ze door de deuropening. In het midden van de tuin staan 4 lijkkisten. Niemand moet vragen wat erin zit. Zonder dat iemand het heeft gemerkt heeft hillo dit vuil werkje opgeknapt.

Terwijl ze zo staan stap ik naar voren.

Dierbaren, vrienden, dierbare parochianen,
Wij zijn bij elkaar om afscheid te nemen van de mensen van wie we houden. En begrijp, elk afscheid is moeilijk. Dit leerde ook Johannus nadat Jezus was heengegaan. Genageld aan het kruis. Maar Jezus is verrezen, en zo zullen ook Lianda, Robert Luc en Yolanda. Zij zullen met open armen worden ontvangen door de Heer.

"ziet Elise gapen"
Ik gaf een kort kuche en trok haar aandacht.

We mogen niet vergeten wat ze voor ons betekenen. Het waren zij die ons bedrogen, ons in de waan lieten en niets om onze kansen gaven. Maar toch was er ook een band. Ze zijn ons veel te snel ontnomen, bruut vermoord. Die moordenaar mensen, is onder ons. Je kijkt nu in zijn ogen, je voelt zijn adem op je huid. Misschien laat hij nu zelfs een traan. Maar weet dan dat er een God is, en net als Satan in de hel, moeten wij ook deze duivel verbannen naar een soortgelijk oord. Vrees niet, God zal hem straffen. Enkel als hij berouw toont zal hij hem misschien sparen.

Maar laat onze gedachten niet naar die afschuwlijke man gaan, laten we nu denken aan de vreugdevolle momenten die we hebben beleeft. En in deze moeilijke tijden waarin het lijkt dat niemand ons steunt, kijk dan naar boven! En zie God! Want God is altijd daar om naar je te luisteren.

Dan kan u nu naar voren komen voor de laatste groet.

Ik ondersteunde de mensen. Vele mannen probeerden zich in te houden, om de vrouwen te ondersteunen. Toch konden ook enkele mannen hun tranen niet bedwingen. 7 mensen kwamen naar voren.
7? Er was iets niet pluis

'VLUG, IEDEREEN NAAR BINNEN! ER GAAT EEN NIEUW SLACHTOFFER VALLEN ALS WE NIETS VINDEN!'

poltergeist

Vlug storm ik de balzaal in,men priestercape uitgooiend zodat men neo outvit terug verschijnt. Voor me zie ik 2duistere figuren, de ene heeft de andere gebonden en gekneveld en staat op het punt om haar op te hangen aan de luster van de balzaal.

STOP! Ik trek men pistool, heel de balzaal kijkt raar op, ik hoor achter me de bliktelefoontjes in volle toeren werken. Blijkbaar hadden ze een undercover pastoor nooit verwacht. Ik richt nog steeds op de duistere schim.

'Denk je nu echt dat ik hier het loodje leg pastoortje? Of hoe zeg jij dat... het tijdelijke voor het eeuwige ruilen? '
'Ja dat denk ik wel...laat Marloes los of ik schiet je neer.'
'Schiet jij me neer? of ik jou?' De figuur trekt zijn wapen en schiet. Ik duik opzij maar kan niet voorkomen dat de kogel de arm van Marianne treft. Ik rol ook opzij en zie dat Marloes hangt te bungelen.
'Kies pastoor, kies je voor het leven of de dood? Redt haar nu of schiet me neer, beslis'.
'Er is niets te beslissen addergebroed. Ik ren op Marloes af en schiet naar haar. Het touw net boven haar hoofd knapt en met een doffe klap landt ze op de vloer.
De figuur schiet ook en ik voel een brandende pijn in mijn lies. Ik val voorover en zie hoe men wapen een sierlijke boog maakt.
'Zeg je schietgebedje maar vader..'
De duistere figuur richt zijn loop op me. Met men laatste krachten kan ik net het pistool pakken. Ik draai me om en schiet.
De figuur valt.
Moeizaam kom ik terug recht en zie hoe Jorg op de balzaal ligt te kronkelen van de pijn.
Dacht je nu echt dat je hiermee kan wegkomen Jorg? Doe je schietgebedje maar in de gevangenis.

Net voor Jorg wordt weggedragen sterft hij, in de handen van een niet zo lelijke agente.

hillo

Intercom: Jorg, je wordt beschuldigd door undercover-agent Mario. Ben jij inderdaad de moordenaar? Dan mag je hier sterven en stoppen alle moorden. Zoniet? Dan mag jij de villa bij deze levend verlaten! Aangezien jij dan toch niet meer vermoord wordt (je bent immers een gewone gast in dat geval) zijn jouw €1000,- automatisch binnen! Vertel het maar Jorg!

Jorg

Intercom:Tjah wat zal ik zeggen. Ik vind het erg jammer dat t spel hier voor mij eindigt. Anderzijds ben ik wel blij dat ik er levend uitkom. Luc aantreffen in de wc, Lianda in je armen, t is niet niks. Enfin, Poltergeist, Mario, je geeft je identiteit als agent prijs om mij naar de gevangenis te slepen. Tjah, goed werk.
.
..
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
dat je mij hebt geleverd, door mij hier levend deze villa te laten verlaten, ik ben namelijk niet de moordenaar, bennik toch veelste lief voor?(A)
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

hillo

Intercom: Jorg was geen moordenaar en heeft de villa levend verlaten! Dat betekent €1000,- voor de pot!

poltergeist

hillo.... jorg is dood.... hoe kan die dan de villa verlaten?  :D

hillo

gereanimeerd.. je schoot niet raak.. helaas voor jou :P

poltergeist

als undercover agent kan je toch wel schieten zeker! ....baseballen is iets anders.... maar wel schieten  :D