Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Pascal en Miranda (WINNAARS)

Gestart door Marloes, februari 23, 2007, 16:32:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

Naam: Miranda
Leeftijd: 26 jaar
Beroep: Lerares en presentatrice lifestyleprogramma op Maximaal TV

Naam: Pascal
Leeftijd: 26 jaar
Beroep: Student BDM en baanofficial Kart Centre Roosendaal

1. Waarom wilde je graag meedoen aan Peking Express: Zuid-Amerika?

P: Enkele jaren geleden deed ik mee met de Radio 538 Race of Talents die ik won. Uit meer dan honderden kart-talenten werd ik verkozen tot talent van Nederland Ik mocht één jaar lang racen op het circuit met een Alfa 147GTA bij het race team van Tempo Team Racing. Een droom kwam in vervulling en ik werd autocoureur. Na dit jaar ben ik verder gegaan met mijn studie en Miranda werd Miss Nederland waarbij haar droom in vervulling ging. Nu willen we samen aan een avontuur beginnen en kijken of wij ook samen de uitdaging van 'Peking Express' aankunnen!
M: Vanaf de eerste uitzendingen heb ik 'Peking Express' gevolgd. Ik zag mezelf al direct daaraan meedoen. Het is een programma dat dicht bij mij ligt: sportief, avontuurlijk, gedreven, cultuur en vrijheid.

2. Hoe heb je je op de reis voorbereid?

P: Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te sporten zodat ik een goede conditie had. Ook heb ik geprobeerd aan te komen, omdat ik niet echt een zwaargewicht ben en ik wist dat we weinig zouden eten... En natuurlijk een beetje Portugees geleerd; al was dat moeilijk omdat ik niet echt een mega-talenknobbel heb!
M: Er was weinig tijd voor voorbereidingen. Zodra we wisten dat we naar Zuid-Amerika gingen, ben ik wel de standaard zinnetjes in het Spaans/Portugees gaan leren en heb ik tijd in de bibliotheek doorgebracht om zoveel mogelijk kennis te verzamelen over dit werelddeel.

3. Welke eigenschap kun je goed gebruiken tijdens de reis in Zuid-Amerika?

P: Wanneer ik alleen een reis zou maken door Zuid-Amerika had ik zo'n georganiseerde busreis geboekt. Maar voor 'Peking Express' heb je een winnaarsmentaliteit nodig! Ik denk dat voor mij het belangrijkste is dat ik rustig blijf, zodat ik kan genieten van de prachtige natuur en de interactie met de mensen.
M: Mijn uitstraling en openheid. Vooral de Brazilianen hebben een sterk charisma; zijn open, stralen vrolijkheid, liefde en warmte uit. Als je dit ook reflecteert, heb je al snel het vertrouwen bij de mensen gewonnen.

4. Welke eigenschap zal jou in de weg gaan zitten?

P: Mijn drang naar telkens nieuwe impulsen. Mij kan het niet snel genoeg gaan en ik heb dan weinig geduld. Miranda heeft echter wel geduld en ik denk dat zij me goed kan aanvullen.
M: Dat ik erg op hygiëne gesteld ben en mijn gedrevenheid/fanatisme.

5. Op welke manier ga jij bestuurders van auto,s, bussen, vrachtwagens overtuigen om jou een lift te geven?

P: Ik ga proberen de bestuurders ervan te overtuigen dat de lift die wij nodig hebben heel erg belangrijk is! En dat zij de kans hebben mee te doen aan het avontuur, de adrenaline, contact met 'Nederlanders' (=Johan Cruijf) en de kick van het winnen. En natuurlijk kunnen we de 'looks' van Miranda in de strijd gooien...
M: Door mijzelf en Pascal eerst netjes voor te stellen aan de desbetreffende persoon en heel kort vertellen waar je mee bezig bent. Je stormt wel ineens hun leven binnen op een wel heel aparte manier. Ik denk dat dat een veiliger gevoel geeft bij de mensen, en door dat met een bepaalde uitstraling te doen, win je vertrouwen bij die mensen.

6. Heb je wel eens eerder gelift?

P: Ik heb nog nooit eerder gelift... Niet echt een goede voorbereiding, maar ik begin 'Peking Express' zonder vooroordelen!
M: Een keertje in Kaapstad, Zuid-Afrika. Ik was met een vriendin naar het strand gegaan en we hadden geen geld meer voor de bus terug. Met zijn tweeën durfden we het wel aan, al waren we wel erg kritisch op de chauffeur! We wilden geen engerd! Gelukkig was het een zeer enthousiast mevrouwtje dat ons meenam.

7. Heb je al eerder verre reizen gemaakt en zo ja, wat was je mooiste reis?

P: Ik ben eenmaal naar Egypte geweest met Miranda en de cultuur en het land waren prachtig. Toch heb ik meer genoten van de impulsieve acties die Miranda en ik altijd doen. Dan pakken we gewoon de auto of trein en gaan we backpacken en kamperen waar de wind ons brengt.
M: Ik heb gelukkig al wat van de wereld gezien. Zo ben ik in China en in Kaapstad geweest en heb ik de prachtige piramides gezien in Egypte. Maar ook Italië was zeer indrukwekkend door de prachtige historie. Nu komt daar Zuid-Amerika.Ik weet zeker dat ik het hier niet bij laat. Elke reis smaakt immers naar meer...

Marloes

Hopelijk worden ze een beetje de Yves en Wendy van vorig jaar :P Het is nog een beetje afwachten hoe hun karakter is :)

Sander

Citaat van: marloes op februari 23, 2007, 17:01:05 PM
Hopelijk worden ze een beetje de Yves en Wendy van vorig jaar :P Het is nog een beetje afwachten hoe hun karakter is :)

Leuk stel en een van mijn favoriete duos sinds Hannes en Jesse weg zijn.
Sander