Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Tips MO

Gestart door Mathidinkske, maart 27, 2008, 16:08:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mathidinkske

Hallo! :)

Ik heb enkele opmerkingen ivm MO hier.

1. Test
Ik zie dat jullie werken zoals op vele fora met een vragenlijst in PM.
Misschien zou het makkelijker zijn om een webformulier te gebruiken?
Zo moeten de kandidaten enkel de mogelijkheden aanvinken.
Een goeie webformuliermaker vind ik http://www.response-o-matic.com
Daar heb ik ook mijn eigen test op gemaakt ;).
Het is een goed programma. Jammer dat je hier geen html kan invoegen, anders kon je de test in een bericht zetten. (op mijn forum kan ik dat dus wel...)

2. Executie
Ook hier zijn jullie erg eenvoudig in ;D
Velen maken via Windows Movie Maker een executiefilmpje.
Is wat meer werk, maar houdt de spanning erin. (ipv 'uiteindelijk kreeg ##### het rode scherm...')
En dan uploaden naar Youtube..  O0

3. Start
Ik meen ook gezien te hebben dat jullie de kandidaten die geselecteerd zijn ook te posten.
Dat kan ook in een filmpje ;D. Houdt ook de spanning erin. (I like spanning ;D )
Ook WMM ;D

Dat was het zo'n beetje ;D
Vuur maar af die kritiek ;D

Wie zijn de weerwolven?

Sjors

Citaat van: Mathidinkske op maart 27, 2008, 16:08:43 PM
1. Test
Ik zie dat jullie werken zoals op vele fora met een vragenlijst in PM.
Misschien zou het makkelijker zijn om een webformulier te gebruiken?
Zo moeten de kandidaten enkel de mogelijkheden aanvinken.
Een goeie webformuliermaker vind ik http://www.response-o-matic.com
Daar heb ik ook mijn eigen test op gemaakt ;).
Het is een goed programma. Jammer dat je hier geen html kan invoegen, anders kon je de test in een bericht zetten. (op mijn forum kan ik dat dus wel...)

Het is natuurlijk heel simpel voor de kandidaten om gewoon de juiste antwoorden aan te vinken, maar gewoon een test opsturen via pm of via de mail vind ik ook heel functioneel. Wanneer mensen het gewoon handmatig mailen, heb je nooit dat het formulier niet werkt of dat personen dingen gaan insturen onder de naam van een ander.

Citaat van: Mathidinkske op maart 27, 2008, 16:08:43 PM
2. Executie
Ook hier zijn jullie erg eenvoudig in ;D
Velen maken via Windows Movie Maker een executiefilmpje.
Is wat meer werk, maar houdt de spanning erin. (ipv 'uiteindelijk kreeg ##### het rode scherm...')
En dan uploaden naar Youtube..  O0

Vaak worden executies live gehouden op msn. Dus op het forum staat dan de uitslag/samenvatting. Een filmpje zou inderdaad kunnen, maar is het niet veel spannender als je met veel kandidaten op 1 moment hoort wie er is afgevallen?

Citaat van: Mathidinkske op maart 27, 2008, 16:08:43 PM
3. Start
Ik meen ook gezien te hebben dat jullie de kandidaten die geselecteerd zijn ook te posten.
Dat kan ook in een filmpje ;D. Houdt ook de spanning erin. (I like spanning ;D )
Ook WMM ;D

Allereerst is het overzichtig om gewoon een lijst met alle deelnemers te plaatsen. Verder verschilt het nog wel wat per jaar hoe het gedaan wordt.

In ieder geval bedankt voor je ideetjes!
We gaan de komende serie waarschijnlijk al wat meer werken met filmpjes. En verder kan ik nog weinig vertellen wat de nieuwe plannen zijn. We nemen je opmerkingen mee en je zult wel zien wat de volgende Mol Online zal brengen.