Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Jon van Eerd is de mol!

Gestart door hillo, december 04, 2008, 20:34:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo



Jon van Eerd
Maastricht, 5 september 1960
Acteur

Jon studeerde aan de Theaterschool, de Rijksuniversiteit Leiden (Engelse Taal en Letterkunde) en aan de Universiteit van Amsterdam (Theaterwetenschap doctoraal 1989). Hij studeerde cum laude af. Zijn tweetaligheid stelde hem al vroegtijdig in staat ook in de Verenigde Staten en Engeland het toneel op te gaan. In 1982 won hij de Internationale Feats prijs voor Best Male Actor voor zijn rol in Equus van Peter Shaffer.

Van Eerd speelde bij gerenommeerde theatergezelschappen zoals Toneelgroep de Appel o.a. ín 'Marat/Sade' en bij 'Mickery/Het Gebeuren' o.a. in 'Jij de Stad'. Hij begon zijn mogelijkheden voor het lichtere genre te ontwikkelen met de cabareteske programma's 'Vreemde Trekjes', 'Bloedlink' en 'Eelt'.

De rol van Ollie B. Bommel in de musical 'De Trullenhoedster' en de concertreeks Jon van Eerd zingt Stephen Sondheim betekenden zijn doorbraak voor het Nederlandse theater. Musicals als 'There's No Business Like Show Business' en 'Titanic' volgden, maar ook toneelstukken zoals 'Het Zakkendiner' en 'Omhoog die Stok'.

Voor televisie en film heeft Jon van Eerd in tal van producties gespeeld, zoals 'Flodder in Amerika', 'Baantjer', 'André van Duins Comedy Club' en 'Meiden van De Wit'. Jon is regelmatig te horen als voice-over in commercials, games en documentaires. Ook leende hij zijn stem aan tal van personages in de na-synchronisaties van animatie- en live-action films.

In het seizoen 2008/2009 is Jon te zien zijn in de klassieke hilarische komedie van Camoletti, Boeing Boeing naast o.a. Wilbert Gieske en Chantal Janzen. Op 1 mei 2007 trouwde Jon van Eerd in het geheim met Ton Fiere. Het paar was toen al bijna vijfentwintig jaar bij elkaar.


Bron: Officiële site

hillo

Ik hoop dat hij er nog in zit als hij in de schouwburg komt ;D

Sjors

en wanneer ga jij hem eens flink ondervragen?

hillo

ik ga naar de voorstelling in februari, maar de dag daarna is hij er nog een keer, dus misschien dat ik dan werk :P

Martinulus

Jon is hoofdverdachte voor mij... voor jullie ook?


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Lennart

Is that you in the button's box, making all that noise?

Sjors

Citaat van: Lennart op januari 28, 2009, 00:22:34 AM


Oh, Jon toch ::drama::

iets sneller, en een mooie beat eronder.
Lijkt me prachtig

hillo

Nog één aflevering te gaan en dan ga ik naar 'm in het theater [jumpiej]

Oh, en hij is de mol

criar


Mathidinkske

En daarmee bedoel je Jon is de mol niet,,,,,,, Anniek. [wat dus betekent: Anniek is de mol]
Of Jon is de mol,,,,,,,,,, niet Anniek. [wat dus betekent: Jon is de mol, en Anniek niet]

Trouwens, bij Meet your mole: Toen Jon daar liep verscheen er net en enkel bij hem: "De mol"
Hint of toeval?

Wie zijn de weerwolven?

hillo

Hij was gisteren en vandaag in de schouwburg! Gisteren zat ik in de zaal (het was weer erg leuk ;D ), en vandaag werkte ik, maar ik heb 'm niet gezien :'( En ik wou samen met een collega nog wel een ondervraging beginnen :'(

Het scheen dat het gezelschap wel meeging wat drinken gisteren :o maar volgens mij was hij daar niet bij...

En een collega van techniek bij de schouwburg weet wie de mol is omdat hij betrokken is bij montages! Maar die mag het helaas ook niet vertellen :(

robin88


Lennart

Maar Dennis zat volledig op Jon. Maar tegelijkertijd laten ze tegenwoordig niet meer zien wie nou op wie stemde. Zaten zowel hij als Anniek op hem en had Dennis net een vraag minder goed? Of zat hij toch echt verkeerd en was het toch Anniek, zoals Jon denkt, of Viviënne?
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo


robin88

Maar wat voor molstreken doet Jon dan? je kan dan weln zeggn dat hij goed gespeelt heeft maar hij heeft bijna nix ui de pot gehaalt./ alleeen bij de podium opdracht heeft hij een beetje raar gedaan want ''wie'' zou heus wel in hem opgekomen zijn