Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Vera Mann is niet de mol!

Gestart door hillo, december 04, 2008, 20:38:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo



Vera Mann
Genk (België), 28 september 1963
Actrice

Vera Mann studeerde aan het Hoger Instituut Dramatische Kunst te Antwerpen. Hier behaalde ze haar einddiploma aan de afdeling Kleinkunst in 1986. Ze won de Pall Mall Export Prijs en maakte met het prijzengeld een studiereis naar de Actors Studio Los Angeles en New York.

Vanaf 1986 speelde Vera in de musicals 'Company', 'Me And My Girl', 'Evita' (titelrol in 1987-1989), 'West Side Story', 'De Koopman van Amsterdam', 'Dear Fox' (1990), 'Les Misérables' (rol van Eponine in 1991-1992), 'My Fair Lady' (rol van Eliza Doolittle in 1994-1996), 'Sacco & Vanzetti' (rol van Rosa Sacco in 1996-1997), 'Joe De Musical' (hoofdrol van Dorinda in 1997-1998), 'Diana een One Woman Musical' (2001) en 'Peter Pan de musical' (2001-2002).

Ook bracht ze de solo CD 'Nooit Geproefd' uit en behaalde ze de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 10 met de titelsong 'Nog één Kans' van de TV serie 'Vrouwenvleugel'. Verder sprak ze verschillende Nederlandse en Vlaamse versies van teken- en animatiefilms in, zoals 'Shrek'.

In 2001 en 2004 won ze de John Kraaijkamp Musical Award in de categorie Beste Vrouwelijke Hoofdrol. In 2005 won Vera haar derde John Kraaijkamp Musical Award in de categorie Beste Vrouwelijke Hoofdrol voor haar rol in 'Passion'. In het seizoen 2006-2007 speelt ze, afgewisseld door andere grote namen in de musicalwereld de hoofdrol in de hitmusical 'CATS'.

In 2007 stond ze, samen met Dick Cohen en Wieneke Remmers in het M-Lab in Amsterdam met de musical 'Into the Woods'. In dat jaar is ze ook jurylid van de Vlaamse Idols. In 2008-2009 speelt ze naast Arjan Ederveen in de musical Hera.


Bron: Officiële site

hillo

Vera komt binnenkort naar de schouwburg, ik zal haar eens aan de tand voelen! 8)

hillo

Vera is niet de mol, ze valt af in aflevering 1!

Sjors

Citaat van: hillo op december 04, 2008, 20:50:54 PM
Vera komt binnenkort naar de schouwburg, ik zal haar eens aan de tand voelen! 8)

Jammer...

hillo

Ze was al geweest hoor [jumpiej]

Sjors

Ohke... En vanaf toen wist je dat ze het niet was? :p

hillo

Ik was niet bij haar geweest [jumpiej]

Maar ik verdacht 'r niet [jumpiej]

hillo

Het schijnt dat ze in de schouwburg gezegd heeft dat ze het helemaal niet zo leuk vond om mee te doen, toen had ik dus al kunnen weten dat ze afvaller 1 was ::drama::