Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opdracht 4 - Nachtwacht

Gestart door poltergeist, februari 08, 2012, 22:00:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

En wat is een blikveld van 3x2... ::drama::

Ik snap officieel niks meer van deze opdracht ;D

cchiel

Citaat van: hillo op februari 13, 2012, 18:20:20 PM
Ik snap officieel niks meer van deze opdracht ;D

De eerste is dus rechtsboven. Die olijfgroene, zoals jij die noemt.
De tweede staat bij Christien in de buurt, want zij is af. Alleen die wachter is uit het gezichtsveld van de toren en van Yo.

Helpt dat een beetje?

poltergeist

Onder christien is een mijn

rechts van christien staat een wachter.

Een blikveld van 3 x 2 =
                 X X
Wachter :W X X
                 X X

De wachter bij christien ziet dus:

einde map   geld
einde map   christien   wachter
einde map   mijn



Bij de wachter die ik wel heb aangeduid zie je zen ogen (de witte puntjes) die kant kijkt hij nu dus op.

De wachter rechts van Christien ben ik vergeten te tekenen en ik was lui. Ik steek het op Marloes.

Luuk

pion 3:
links, onder, links, rechts en naar boven bitte :)

Ulysses

Willen jullie mij nu 5 naar rechts? Of dat goud laten voor wat het is (gaan we toch niet halen) en mee naar het goud links en later naar die onder Christien? (Lijkt me de betere optie?)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

#110
Oké, ik snap het nu ;D

Citaat van: Ulysses op februari 13, 2012, 19:51:46 PM
Willen jullie mij nu 5 naar rechts? Of dat goud laten voor wat het is (gaan we toch niet halen) en mee naar het goud links en later naar die onder Christien? (Lijkt me de betere optie?)

Jij hoeft niet mee naar dat goud links, want jouw enige nut in dit spel is de wachters doden (je kan verder niemand beschermen) en daar is geen wachter. Ik stel voor dat je de wachter die het goud bij mij blokkeert komt doden, of eerst dat olijfgroene klootzakje rechtsboven afmaakt zodat de weg voor Luuk en Lennart veilig blijft. Alhoewel, kom eerst mij maar helpen, want ik kan nu niks zolang die wachter daar staat... Dan ga ik nu een paar stappen achteruit zodat hij me de komende ronde sowieso niet kan zien. Als jij 'm dan killt heb ik daarna vrij baan om het geld op te halen! Of ik gok het er gewoon op dat de wachter een andere kant op gaat kijken deze ronde. Zo lief is Polt misschien ook wel weer.

Dus: pion 1: 3 omhoog, 1 naar links, 1 omhoog, pakt het geld

Lennart

#111
Luuk: Pak jij dat geld bij de muur, dan hebben we dat. Heb je al gedaan, sorry!
Yo: Vermoord die wachter in het kasteel, dan is Luuk in ieder geval veilig om terug naar het startgebied te lopen (grootste bedrag dat we kunnen pakken), en probeer daarna die tweede wachter te pakken die Christien heeft gepakt.

Ik ga dan nu ook proberen dat geld boven Christien te pakken. Ik kan wel doorlopen achter Luuk aan, maar daar hebben we niks aan. Die wachter komt vanaf rechts (bij Christien gezien), dus dan neem ik aan dat hij hierna naar beneden richting Hillo gaat en ik dus ongezien achter hem aan kan sneaken om dat geld te pakken.

Pion 4 gaat 2 omlaag, 2 links, 1 omlaag.
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo

Ja, dat... Of Yo doet een paar stappen richting de wachter bij mij en gaat daarna terug voor die ander... Het heeft geen enkel nut als jij nu ook mijn kant op komt Lennart ;)

hillo

Zo, even een klein foutje in m'n redenatie weggewerkt. De communicatie gaat toch niet werken bij deze opdracht dus dan trek ik maar m'n eigen plan :)

Lennart

Wachter gaat naar beneden:
Scenario 1: Ik doe deze zet niet. Hij ziet jou niet, jij hem niet, jij weet niet waar hij heen is en tast in het duister, en verliest de beurten waarmee je genoeg stappen hebt om het thuishonk te halen. Kat-en-muis spel waardoor dat geld waarschijnlijk verloren gaat.
Scenario 2: Ik doe deze zet. Ik ben niet af, we weten dat hij naar beneden gaat. En ik kan het geld pakken.

Wachter gaat rechts:
Scenario 1: Ik doe deze zet niet. Kat-en-muis spel.
Scenario 2: Ik doe deze zet. Ik ben af. Jij weet dat hij naar rechts loopt en kan het geld pakken.

;)
Is that you in the button's box, making all that noise?

Marloes


hillo

Ik zie niet in wat jij ertegen hebt dat Yolanda eerst de wachter killt waar we op dit moment mee te maken hebben en niet pas over een paar rondes. Als ik nu dood ga kan jij alsnog een poging wagen om dat geld te pakken, maar heb je uberhaupt wel genoeg stappen?

Lennart

Nu nog wel, als ik eerst moet wachten tot Yo hem kilt niet meer. Ik kan wel achter Luuc aan hobbelen maar die heeft het geld al.
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo

Jij en yo moeten daarom samen mijn kant op komen en die ene wachter eventjes laten voor wat het is. Als ik niet doodga ga ik een poging wagen, anders kan jij dat doen.

Lennart

Ook prima, ik heb net even nageteld en als het goed is kan Luuk het net redden om voor de wachter terug is gelopen het kasteel uit te zijn.
Is that you in the button's box, making all that noise?