Opdracht 5 - Het laatste huis aan de linkerkant

Gestart door poltergeist, februari 08, 2012, 23:14:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist



Mathias en Elise.

Er was nooit een mooier koppel geweest.
Daar stonden ze dan, hand in hand. De mooiste dag van hun leven. Het besef dat al wat hierna kwam enkel nog postnatale stress en grijze haren zou zijn was nog niet bij hun doorgedrongen. Zij waren nog maar net aan hun witte broodsweken begonnen.

Alle aanwezigen keken het koppel aan. Sommigen vol vreugde, sommigen met een blik vol bedenkingen. Maar toch lachtte iedereen. Al was het soms een gemaakte lach. Het trouwfeest was dan ook af. Een chique herenhuis, een tuin vol zwembaden en springkastelen, obers die rondliepen met gedenkte schotels vol champagne en wijn. Een kasteel in het midden van nergens. Met afgesloten hekken. Voor bobbers was er in dit huis geen plaats. En dus lachtte iedereen. Want alles was af. En niet 1 van de aanwezigen durfde dat af te kraken door niet te lachen.

"En dus Mathias, neem jij Elise tot je echtgenote?"

De zaal hield de adem in, ookal wisten ze het antwoord.

"J..."
Meer was er niet te horen, het geluid van de klinkers ging verloren in het gedonder van de houten eiken deur die uit elkaar spatte. Daar, ver weg in het gangpad, stond een zwarte motor. De bereider, volkomen gekleed in het zwart hield even halt en keek het koppel aan. Hij zag blijkbaar de tedere blik in de ogen van het verliefde koppel niet. In zijn helm werd de kille blik van Elise gespiegeld.

Zonder ook maar een woord de zeggen richtte de motorrijder zijn hand.
Een knal was te horen.
Een lichaam viel neer.
Een motor die startte was te horen.

Elise kon enkel in verstomming kijken hoe Mathias voor haar ogen stierf. De rest was verleden tijd. Haar wereld was zonet ingestort.

Volgende keer in HUNTED

Als Evelien hoort dat haar jeugdvriend is neergeschoten door een zwarte motorrijder breekt bij haar de paniek uit. Iemand weet haar geheim! Ze start zelf een onderzoek op zoek naar het lek, en komt daarbij oude bekenden tegen...

donderdag 9 februari


Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Yanniick


Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Woehoe, hunted is terug, mijn favo forumsoap!! ;D

Lies

Hey ik word genoemd in een opdracht coowl 8)

Citaat van: poltergeist op februari 08, 2012, 23:14:13 PM
Zij waren nog maar net aan hun witte broodsweken begonnen.
Witte broodsweken beginnen nadat je bent getrouwd :P

poltergeist

Citaat van: Lies op februari 09, 2012, 10:22:08 AM
Hey ik word genoemd in een opdracht coowl 8)

Citaat van: poltergeist op februari 08, 2012, 23:14:13 PM
Zij waren nog maar net aan hun witte broodsweken begonnen.
Witte broodsweken beginnen nadat je bent getrouwd :P

Niet moeilijk doen jij  ;D

poltergeist

#7
De koele trek van de lucht deed hem ontwaken. Langzaam maar zeker opende hij zijn ogen. Hilje herkende deze plek. Hier was Mathias getrouwd. In dit prachtige herenhuis. Maar wie had hem hier heengebracht? En hoe?

Zijn blik dwaalde verder over de kamer tot hij die plotseling liet vallen op een blonde dame.
'Yolanda!' schreeuwde hij. Instinctief krabbelde hij zich terug, maar hij ontdekte al spoedig dat er een muur achter hem stond.
'Ik heb je niet meer gezien sinds het kanaal!'
Hij krabbelde nog verder achteruit en botste toen tegen iemand aan. Hij draaide zich vliegensvlug om en keek Sjors recht in zijn ogen aan.
'En jouw hebben we neergeschoten! Dood!'

Sjors kon Hilje enkel onbegrijpend aankijken.
'Dude, wat heb jij gesnoven? heb je nog wat over voor me?'

Voor Hilje kon beseffen dat niets van het verleden nog telde in het heden flitste in de verte een tv scherm aan.

"Beste kandidaten,
Een van jullie is de moordenaar van Mathias. Maar wie? 1 ding is zeker. Jullie waren alle 10 aanwezig op het trouwfeest. En Evelien weet zeker dat 1 van jullie de dader is. Om die te zoeken heeft ze tussen jullie 3 agenten bevorderd. Deze hebben als taak om de moordenaar te klissen.

De moordenaar mag elke 24 uur (te beginnen vanaf vrijdag 19.00 uur) een naam door PM'en. Deze persoon zal sterven. Hij heeft als doel de 3 politieagenten uit te schakelen, die van elkaar niet weten dat ze agent zijn.

Elke agent mag 1 keer iemand aanwijzen als "de moordenaar". Als deze persoon daadwerkelijk de moordenaar is winnen jullie 2.500 euro in de pot. Is dit niet de moordenaar dan wordt de agent ter plekke ontslagen en moet het huis verlaten.

Het spel is over als de moordenaar gearresteerd is, wat dus resulteert in 2.500 euro.
Het spel is over als de 3 agenten dood zijn, of ze het huis uit zijn, dit resulteert in een vrijstelling voor de moordenaar.

Maar vooraleer het spel kan eindigen moet het beginnen...

Veel geluk vriendjes van me. "


Geert keek wezenloos naar het scherm. Hij keek zijn 9 mede celgenoten aan.
'Denk je nu echt dat er iemand gestoord genoeg was om mensen te vermoorden midden in een afgesloten huis in het midden van ner..'

Verder kwam geert niet, iemand had zijn schedel ingeslagen met een kandelaar, al kon niemand zich later herrineren wie waar stond op het moment van de feiten.

Marloes

Kom op moordenaar, beken! Dan komt er 2500 eurie in de pot! [zweep]

Yanniick


poltergeist

Yolanda slenterde onbevreesd door het huis samen met Lennart, die zij tot zijn schoothondje had gedoopt. Maar dat alles veranderde toen ze de deur tot de balzaal opendeed.

Een blinkende dansvloer, een ouderwetse piano, een kroonluchter en...

Een cluedo doos...

Lennart begreep niet waarom Yolanda wit wegtrok. Maar iets zei hem dat hij dat spoedig zou ontdekken.

cchiel

Ik heb Mathias nooit gekend. Maar ben wel verdacht.
Zal vaker de catering verzorgen....

Yanniick

Kut ik ben net gaan sporten en moet wachten tot widm is afgelopen voordat ik het kan terug kijken, arme ik  :(

Maarja ik heb geen idee hoe we dit kunnen oplossen ..  ;p

Luuk


Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."