Opdracht 5 - Het laatste huis aan de linkerkant

Gestart door poltergeist, februari 08, 2012, 23:14:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

cchiel


hillo


poltergeist

Citaat van: Ulysses op februari 11, 2012, 20:19:34 PM
Ik moet zeggen, jij bent eng op de hoogte van Polt..

Is er iets wat je ons wilt vertellen Chiel? Moest jij niet mee naar Geel? ::)

Chiel overleeft Geel niet! Die ligt al na 1 uur in coma in de gracht.

Ik heb gisteren uitermate goed gepoold. (Ik kan enkel poolen na 3 duvels en een halve fles jenever, anders zuig ik in poolen.)

Maargoed,

Luuk besloot om gisteren ook de likeurkast van het kasteel in te duiken. Hij was het immers beu om de enige te zijn die de moordenaar kon klissen. Natuurlijk had hij collega's, maar hij was te koppig om die te zoeken.

En dus zakte hij samen met Christien en Marloes door in de zitkamer. En nadien nog effe in de slaapkamer, al kwam er in die plek niet veel van terecht.

Punt is, Luuk werd die morgend dood teruggevonden op zijn bed. Alcoholvergiftiging.

De eerste politieagent is kaduuk.

Ulysses

Goh, wat een verrassing.. ::)

Gaan we nu nog steeds stijfpootje spelen of gaan we het nu wel tactisch aanpakken..? :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Hoe kunnen we dit in hemelsnaam tactisch spelen, het blijft toch 'ik zei, hij zei'. Je bent pas te vertrouwen als je dood bent, maar dan kan je niks meer.. Ik stel voor dat de moordenaar eerlijk opbiecht en we voor geld gaan!

hillo

Of beide agenten moeten nu iemand beschuldigen en hopen dat ze goed gokken?

Ulysses

Neen, we wachten nog even rustig af.. ;D

De moordenaar gaat niet opgeven, vrijstellingen geef je nou eenmaal niet prijs.. Nu random namen roepen als agent is niet handig, de kans dat dat werkt is te klein en dan krijgen we helemaal geen geld en de moordenaar de vrijstelling, en dat willen we natuurlijk niet.. Of wel soms Hillo..? ::)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Sjors

Ik heb Yo ook op de hoogte gesteld van mijn functie, we zullen zien

poltergeist

Chiel zat in zijn eentje in de eetruimte. Nerveus keek hij op zijn horloge. Hij had hen een laatste deal gemaakt. Hij had simpelweg gevraagd: "Kan je mij vergeven?".

Als ze dat konden moesten ze gewoon naar hier komen, naar hun eigen tafeltje.

Hij gooide een muntje in de juke-box en koos een van zijn favoriete nummers uit.

De eerste noten gingen verloren in het geluid van de zoemer. Iemand was de deur binnengekomen

"...llivin' in a lonely world. She took the midnight train goin' anywhere "

Daar stond Christien. Ze lachtte even naar Chiel en ging toen bij hem aan tafel zitten. Ze keken elkaar nerveus aan, de blik in hun ogen keurend. Zou ze hem verwijten? Uitspuwen? Of beminnen?

'De uienringen blijken hier perfect te zijn! Wat zeg je ervan?'

Chiel lachtte zonder er iets aan te kunnen doen.

'Dat lijkt me goed ja.'


"For a smile they can share the night. It goes on and on and on and on"

Weer ging het belletje. Hilje marcheerde over het tapijt en ploft op de vrije stoel. Hij keek Chiel en Christien even aan en nam toen een uiring die inmiddels gearriveerd waren.

Chiel keek hem goedkeurend aan. Hij keek nerveus op zijn klok. Het was al na achten. Stiekem was hij ervan overtuigd dat Sjors niet meer zou komen. Wist hij veel dat hij problemen had om zijn golfkarretje te parkeren. Evenmin merkte Chiel de persoon op in de zwarte mantel die net was binnengekomen.

Nog een keer ging zijn blik door de zaal.

Just one more time
Some will win, some will lose
Some were born to sing the blues
Oh, the movie never ends
It goes on and on and on and on


poltergeist

Sjors had eindelijk zijn golfkarretje geparkeerd toen hij de zaal binnen rende. Parallelparkeren was niets voor hem. Hij verstarde onmiddellijk toen hij binnenkwam. Daar lag Hilje, languit uitgestrekt in de uienringen.

Neergeschoten... Onschuldig.... niets met dit alles te makend hebbend.

cchiel

Dit is niet meer wie is de Mol, maar wie is de Michael...

Lennart

Michael? :-\

O0 Don't stop till you get enough! Beat it! Beat it! O0
Is that you in the button's box, making all that noise?

cchiel


cchiel

Citaat van: Lennart op februari 12, 2012, 23:09:41 PM
Michael? :-\

Polt wil me graag een tunnelvisie aanpraten:
Tony zou dood moeten gaan, maar in Polts verhaal gaat Meadow dood. In de serie is Michael de dader. Althans, dat is de theorie.

Sjors