Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Test en executie 2

Gestart door poltergeist, februari 17, 2012, 19:09:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ulysses

De beste gokker, de mazzelaar, de harde werker en vooral: de lul

Polt is een harde werker en had op zaterdag cursus, ik gokte erop dat hij zijn telefoon aan had staan en smste hem een kwartier voor zijn wekker, ik had mazzel: Polt was de lul.. ;D

Moraal van het verhaal, soms ben je de één, soms de ander, en soms beide.. Of je er blij van wordt.. Polt denkt denk ik van niet..


Maar ter zake. Een drietal opdrachten, de een nog geslaagder dan de ander..


Opdracht vier begon geweldig:
Citeer
Ik heb nodig:
5 pionnen
3 torens
en 1 koningin

Verdeel jullie en heers!
(post in het vet de indeling)

Verdeel en heers? Dat ligt mij wel, dus besloot ik voor éénmaal naar Polt te luisteren en in het vet de indeling te posten. Hier en daar werden er kanttekeningen geplaatst van vriendjespolitiek, grappig want mijn indeling was gebasseerd op de volgorde van de namen die polt aanhoudt in de test.. (dit mag je checken, hoewel bij de torens de volgorde iets afwijkt -ik las 5 namen, typte ze, las de drie volgende, typte ze, enz.- is de indeling kloppend). Dat ik dan toevallig uitkwam als koninging.. Ach..

Deze opdracht ging zoals ik voorspelde: rechtsboven werd niets en de rest haalde we binnen. Toegegeven, één ding zag ik niet aankomen.. Maar ja, vrouwen blijven nou eenmaal een onvoorspelbaar soort..

Opdracht 5 dan?

Heerlijk, de verteranen onder ons was het al snel duidelijk: we gingen back naar onze roots. In een hunted crossover keerde de cluedo doos terug en gingen we politieagentje spelen. Voor het jonge volk onder ons, in deze opdracht liep het ooit mis tussen Polt en mij.. Of nouja, eigenlijk had de opdracht zelf er weinig mee van doen..

Hoe dan ook, ook deze opdracht ging eigenlijk precies zoals verwacht.. Niet te verwarren met gehoopt, maar neen, uiteraard luisterde jullie niet naar mij, jammer voor de pot, fijn voor Lenny..

En dan is er nog opdracht 6

Liefde en haat, soms kan het kwaad.. Ondanks dat werd er ditmaal verdiend, wederom niet dankzij Lenny, die voortaan gegarendeerd onderaan de lijstjes komt te staan..


Alles tezamen een redelijke week:
*Lennart is blij: volgende executie is hij er weer bij!
*Ook voor de mol genot: relatief weinig geld in de pot!
*Voor ieder ander reden tot gebrul: de pot is zowaar van nul!
*Voor Chiel een extra reden om blij te zijn: Yo lag zowaar met hem op één lijn!



Maar wat ik eigenlijk zeggen wou:
Lieve Lenny, hoogmoed komt voor de val en harde werkers zijn eerder vroeg dan laat de lul, vraag maar aan Polt..
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Leuke samenvatting!!  ;D

Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 22:33:58 PM
Maar wat ik eigenlijk zeggen wou:
Lieve Lenny, hoogmoed komt voor de val.
Wil de pret niet bederven, Lennart, maar:
In de tv-serie zie je vaak dat mensen die ooit een vrijstelling verdiende, vlak daarna eruit vliegen.  :o

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 22:40:14 PM
Leuke samenvatting!!  ;D

Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 22:33:58 PM
Maar wat ik eigenlijk zeggen wou:
Lieve Lenny, hoogmoed komt voor de val.
Wil de pret niet bederven, Lennart, maar:
In de tv-serie zie je vaak dat mensen die ooit een vrijstelling verdiende, vlak daarna eruit vliegen.  :o

Is dit nou en indirecte 'Jij geeft mij gelijk'?!? 8)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 22:42:05 PM
Is dit nou en indirecte 'Jij geeft mij gelijk'?!? 8)

1. Ik ben jaloers op die vrijstelling
2. Je hebt gewoon gelijk
3. Ik voel een samenwerkingopdracht komen, dus wil ik voor nu even op 1 lijn met je blijven  ;D

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 22:51:21 PM
Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 22:42:05 PM
Is dit nou en indirecte 'Jij geeft mij gelijk'?!? 8)

1. Ik ben jaloers op die vrijstelling
2. Je hebt gewoon gelijk
3. Ik voel een samenwerkingopdracht komen, dus wil ik voor nu even op 1 lijn met je blijven  ;D

1: Gast je hebt jokers, je moet niet zeuren!

2: Duh! Ik ben een vrouw, vrouwen hebben nou eenmaal altijd gelijk! (en zo niet, dan toch!) - Ik zou daar maar vast aan wennen als ik jou was.. ;)

3:
Citeer*Voor Chiel een extra reden om blij te zijn: Yo lag zowaar met hem op één lijn!
Lieve meester, kunt u mij misschien vertellen in welke tijd dit geschreven is? ::)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

1. Een vrijstelling èn jokers is altijd nog beter.
2. Niet mee eens. Maar vrouwen kennende wordt dat weer een wellus-nietus-spelletje.
3. Lieve Yo, dat zijn 2 zinnen. Een tegenwoordige en een verleden tijd. Ten tweede: een uitroepteken gebruik je alleen maar in een gebiedende wijs. Daar zit geen persoonsvorm in. Maar wat ik wel leuk aan je zin vindt, is dat je zegt dat jij je aanpaste. Jij zat op mijn lijn.  ::)

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 23:06:07 PM
1. Een vrijstelling èn jokers is altijd nog beter.
2. Niet mee eens. Maar vrouwen kennende wordt dat weer een wellus-nietus-spelletje.
3. Lieve Yo, dat zijn 2 zinnen. Een tegenwoordige en een verleden tijd. Ten tweede: een uitroepteken gebruik je alleen maar in een gebiedende wijs. Daar zit geen persoonsvorm in. Maar wat ik wel leuk aan je zin vindt, is dat je zegt dat jij je aanpaste. Jij zat op mijn lijn.  ::)

1: True, can't deny that..
2: Ghehe, ik zou niet weten waar je het over hebt.. ;D
3: Lieve Chiel, neem maar van mij aan dat dat een zeer bewuste keuze was; zodoende was het initiatief om de lijn te verlaten geheel aan mij.. ::)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 23:15:10 PM
3: Lieve Chiel, neem maar van mij aan dat dat een zeer bewuste keuze was; zodoende was het initiatief om de lijn te verlaten geheel aan mij.. ::)

Ah, gewoon een formuleringsfoutje. Had ik moeten weten.

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 23:17:36 PM
Citaat van: Ulysses op februari 19, 2012, 23:15:10 PM
3: Lieve Chiel, neem maar van mij aan dat dat een zeer bewuste keuze was; zodoende was het initiatief om de lijn te verlaten geheel aan mij.. ::)

Ah, gewoon een formuleringsfoutje. Had ik moeten weten.

Hmm, jouw waarheid tegen de mijne..

Overigens:

CiteerGebiedende wijs

De gebiedende wijs (of: imperatief) is een werkwoordsvorm die wordt gebruikt in zinnen die een gebod of bevel uitdrukken. In dergelijke zinnen ontbreekt het onderwerp en staat de gebiedende wijs altijd op de eerste plaats:

(1) Verroer je niet!

(2) Blijf er toch ook met je vingers van af!
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/term/33/
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Ach, je snapt wat ik bedoel. Uit haast onderwerp veranderd in persoonsvorm. Volgende keer gebruik ik gewoon weer de vrouwenmanier. Niet uit het hoofd doen, maar op de vrouwenmanier. Citeren!

En die uitroepteken staat daar goed.

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 23:35:54 PM
Ach, je snapt wat ik bedoel. Uit haast onderwerp veranderd in persoonsvorm. Volgende keer gebruik ik gewoon weer de vrouwenmanier. Niet uit het hoofd doen, maar op de vrouwenmanier. Citeren!

En die DAT uitroepteken staat daar goed.

;)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

You're right..
Maar altijd nog minder erg dan jouw fouten.  ::)

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 19, 2012, 23:45:37 PM
You're right..
Maar altijd nog minder erg dan jouw fouten.  ::)

En we zijn weer terug bij af.. ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

In een bepaalde context mevrouwtje.  >:(
Verwacht revange!

Met een uitroepteken erachter, ja.  :P

Ik heb een hele nacht om na te denken.
Truste.

hillo