Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opdracht 7 - Gevallen engel

Gestart door poltergeist, februari 21, 2012, 22:09:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Belegger: Hillo

Kandidaat 1: Marloes
Kandidaat 2: Chiel
Kandidaat 3: Yannick
Kandidaat 4: Sjors
Kandidaat 5: Lennart
Kandidaat 6: Yo
Kandidaat 7: Hillo
Kandidaat 8:

Ulysses

Citaat van: Sjors op februari 23, 2012, 01:21:51 AM
Belegger: Hillo

Kandidaat 1: Marloes
Kandidaat 2: Chiel
Kandidaat 3: Yannick
Kandidaat 4: Sjors
Kandidaat 5: Lennart
Kandidaat 6: Yo
Kandidaat 7: Hillo
Kandidaat 8:

Daar er nog slechts één naam ingevuld dient te worden, neem ik de vrijheid hem vet te posten:

Belegger: Hillo

Kandidaat 1: Marloes
Kandidaat 2: Chiel
Kandidaat 3: Yannick
Kandidaat 4: Sjors
Kandidaat 5: Lennart
Kandidaat 6: Yo
Kandidaat 7: Hillo
Kandidaat 8: Christien


p.s. IC what you did there.. ;)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


poltergeist

Belegger: Hillo

Kandidaat 1: Marloes
Kandidaat 2: Chiel

Kandidaat 3: Yannick
Kandidaat 4: Sjors

Kandidaat 5: Lennart
Kandidaat 6: Yo

Kandidaat 7: Hillo
Kandidaat 8: Christien


Omdat jullie het wilden...

Yanniick

Serieus waarom veranderd Hilje zijn naam, ik had me al als belegger opgegeven en op basis van artikel 192 in bw4 kan je dat niet meer aanpassen  :-\

poltergeist

#34
Beste spelers.

Welkom op Wall street!

Deze dagen gaat Hilje beleggen. Hij krijgt hier 1000 euro voor. Die komt spijtig genoeg voor jullie uit de pot. Faalt deze opdracht, dan zijn jullie dit geld kwijt.

Momenteel kan Hilje aandelen kopen! Elk aandeel kost 100 euro. Je kan aandelen voor elke kandidaat kopen. Je mag natuurlijk spreiden. Je kan bijvoorbeeld 400 euro aandelen van "Marloes" kopen, 200 euro aan Lennart, 300 aan Yolanda en 100 euro niet opdoen.

Na ronde 1 is de helft van de kandidaten afgevallen. Had je aandelen van deze kandidaten ben je je geld definitief kwijt. Maar, had je aandelen van de kandidaten die nog in het spel zitten gaat de waarde van dit aandeel naar 200!

Op dit moment beschik je dus weer over een bepaald bedrag. Dit mag je weer herbeleggen over de kandidaten die nog in het spel zitten. (Voor 200 euro per aandeel dit keer)

Dit doen we een laatste keer in de finale (400 euro)

Wie slim belegt kan dus 1000 x 2 x 2 x 2 = 8000 - 1000 inzet = 7000 euro voor de pot winnen!

Maar iets zegt ons natuurlijk dat dit niet gaat gebeuren...

Voor de kandidaten:

Iedereen heeft 1 deel van een vrijstelling nu in zijn handen. Noem het een Topo.
Per keer moeten jullie onderhandelen wie van jullie 2 BEIDE delen krijgt van de vrijstelling. Dit moeten jullie ieder apart posten in dit topic.

Neem nu Duel 1 tussen X en Y

X post in het vet dat Y het krijgt
Y post in het ver dat Y het krijgt

Y gaat naar de volgende ronde!

Is er geen akkoord, en posten beide deelnemers dus niet in het vet dan liggen ze BEIDEN uit het spel. Hun tot dan toe verzamelde topo's gaan automatisch naar de volgende ronde.

We hernemen het voorbeeld

Y gaat naar de volgende ronde

Z en A dueleren ook, maar zij bereiken geen akkoord. Dit betekent dat er geen tegenstander voor Y is in de volgende ronde. Hij wint dus automatisch deze ronde en gaat naar de finale!

Kortom.

Een opdracht die gemaakt is om te mislukken. Maar besef goed dat er maar 1 akkoord nodig is om mogelijk een vrijstelling te kunnen verkrijgen.

Hilje mag nu aandelen kopen door in het vet in dit topic te posten.

Zodra dit door mij gequote is mogen de kandidaten in het vet posten wie zij door willen laten gaan naar de volgende ronde. Je hebt enkel iets over je eigen duel te zeggen.

Kandidaat 1: Marloes
VS
Kandidaat 2: Chiel

Kandidaat 3: Yannick
VS
Kandidaat 4: Sjors

Kandidaat 5: Lennart
VS
Kandidaat 6: Yo

Kandidaat 7: Hillo
VS
Kandidaat 8: Christien

Alles duidelijk en klaar?

Af dan maar!

Ulysses

Okay, lieve iedereen..

Omdat niemand iemand iets gunt, zullen we een manier van dueleren moeten verzinnen..

Wat bedoelt onze Yo hiermee? Simpel, we moeten een spel/raadsel/whatever afspreken waarin ieder tweetal het tegen elkaar op gaat nemen, de winnaars naam wordt door beide gepost.. Liever zo, dan niemand?

Rest de vraag.. Wat voor duels gaan wij met elkaar aan?
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Marloes


cchiel

Hillo moet in ieder geval alle aandelen verkopen bij de finale.
Want er is niemand die de ander een vrijstelling gunt.

Ulysses

Citaat van: cchiel op februari 23, 2012, 23:58:21 PM
Hillo moet in ieder geval alle aandelen verkopen bij de finale.
Want er is niemand die de ander een vrijstelling gunt.

Chieltje heeft een punt..

Op die manier maakt het ook geen f** uit wie er door gaan, als het maar de mensen zijn waar Hillo op inzet..
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Ik zet 250 in op Marloes, Sjors, Yo en mezelf

Lennart

Yo, wil jij dan eenmalig je boycot op msn opzij zetten zodat we een spelletje mijnenveger tegen elkaar kunnen doen? (of patience-confrontatie of whatevs) Winnaar van ons twee gaat dan door =)
Is that you in the button's box, making all that noise?

poltergeist


poltergeist


Ulysses

Citaat van: hillo op februari 24, 2012, 09:35:07 AM
Ik zet 250 in op Marloes, Sjors, Yo en mezelf

Lieve kinders, tis nu werkelijk heel simpel:

Loes moet winnen van Chiel
Sjors moet winnen van Yanni
Yo moet winnen van Lenny
Hilje moet winnen van Christien

Dan winnen we geld.

Vervolgens zet Hillo weer volledig in op twee van de vier, deze moeten ook winnen.

Daarna haalt Hilje al het geld terug: niemand een vrijstelling, maximale opbrengst die dan mogelijk is..

Yo krijgt het geld van Lenny
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Lennart

Ja hallo, kom je eerst zelf met de suggestie om het echt uit te duelleren en dan doe je het zo? Jammer alleen dat ik een vrijstelling hoger vind opwegen dan geld. Dus door in het dik te posten heb je dit voor jezelf verandert in een potje 'Overtuig Lennart'. En nee, dat ik er al een heb gehad is geen geldige reden. Mijn inbox staat open...
Is that you in the button's box, making all that noise?