Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Test en executie 3

Gestart door poltergeist, maart 01, 2012, 19:44:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Nog 8, ze zaten in hun jeugdjaren bij elkaar in de klas.
Hun eerste vrees: als eerste afvallen, kwam niet uit. Maar toch...

Als derde is natuurlijk ook niet tof..

De pot staat op:

5250

opdracht 7: - 1000
opdracht 8: 0
Opdracht 9: 2000

6250

En het kon zo veel zijn.

Misschien gaat het beter met 7?

poltergeist

1: Speelt de mol in een muziekband?
- Ja, vooral als zanger
- Ja, vooral als muzikant
- Nee

2: Welke positie had de mol uiteindelijk in opdracht 7?

- Kandidaat 1 of 8
- Kandidaat 2 of 7
- Kandidaat 3 of 6
- Kandidaat 4 of 5

3: Was de mol deze week ziek?
- Ja
- Nee

4: Heeft de mol een vraag gesteld tijdens 20Q?
- Ja, en de antwoorden waren telkens ja
- Ja, en de antwoorden waren telkens nee
- Ja, en de antwoorden waren ja of nee
- Nee

5: Als hoeveelste kwam de mol in de keten tijdens opdracht 8?
- Eerste, tweede of derde
- Vierde, vijfde of zesde
- Zevende of achtste

6: Wat was het paswoord dat op het document van de mol pastte?
- rtln
- my way
- scarlett
- the wings
- pakistan
- atlanta
- zworbrgr
- 618237549

7: De mol zijn haarkleur is van nature:

- blond
- brunette
- zwart
- anders

8: Hoe ver raakte de mol tijdens de opdracht: gevallen engel?

- De eerste ronde
- De tweede ronde
- De derde ronde

9: Deed de mol aan carnaval?
- Ja
- Nee

10: Wie is de mol?
-   Chiel
-   Christien
-   Hilje
-   Lennart
-   Marloes
-   Sjors
-   Yannick
-   Yolanda

In de veronderstelling dat er nog jokers in het spel zitten:

Hoeveel jokers zet je in?

Deadline: zondagavond.

poltergeist

Wil je terug naar dat punt?

Soms, doen jullie een beetje vreemd

Sommigen kunnen niet meer nadenken, anderen krijgen word niet meer open. Sommigen veranderen namen in de hoop dat de Crew het niet ziet. En sommigen verspelen graag grof geld.

Samen verbieden jullie elkaar dingen, soms negeren jullie die verboden simpelweg. Soms pleiten jullie voor de teamgeest, om vervolgens keihard voor jezelf te gaan. Soms zeg je dat je zelf de mol bent, zodat je even kan stoppen met zoeken.

Slinks vereffenen jullie de paden. Kijken links, noch rechts. Slechts recht vooruit. Je doel. Jouw mol, jouw tunnel, jouw keuze. Je kan eeuwig dolen in het labyrith maar zonder keuze zal je de uitgang nooit bereiken. Je moet kiezen, zal kiezen. Je enige hoop is dat er iemand een meer donkere gang uitkoos. Want terwijl je wandelt is de kennis vlakbij: Jullie leven wel samen, maar je sterft alleen.

Steenvast komt die dag weer dichterbij. Dan zijn er nog 7. 7 gangen die doorlopen in het kluwen van het plot. Maar ontwarren jullie elkaars valstrikken? Of tuimelen jullie uit deze laatste droom?

Marloes

Run, whirlwind run
Further and further away
Into the sun!

cchiel

Mensen die al op 1 persoon gaan?

hillo

Deze keer ga ik er echt uit. Hoe vaak kan je goed gokken? ;D

cchiel

Citaat van: hillo op maart 02, 2012, 00:32:44 AM
Deze keer ga ik er echt uit. Hoe vaak kan je goed gokken? ;D

If you never try you'll never know...

poltergeist

Kalm chiel, sebiet zit je vast in achteruit.

Ulysses

Hallo Hoogmoed, hier de Val..

Na vorige week de cluedo-opdacht gespeeld te hebben, is het nu weer tijd voor een lynch, Yup je leest het goed: Lenny krijgt weeral z'n zin..

8 Guppies, de een nog onschuldiger dan de ander en de mol misschien nog wel het onschuldigst van allemaal.. In onze test roepen we allerlei dingen: We weten allemaal teveel, zien ieder onze eigen complotten, dwalen elk door onze eigen tunnel.. Maar waar de dorpsgek zijn je in het ene spel redt, zal het hier de reden zijn om gelyncht te worden, het lot is genadeloos voor de persoon die de meeste onzin verkondigt op het verkeerde moment..

Maar voor deze biecht al te dramatisch gaat klinken en jullie moeten wenen bij de gedachte een van je huisdieren kwijt te raken, laten we eens stilstaan bij afgelopen week..

Opdracht 7, de falende heilige boon..
Hij begon aardig, kennelijk heb ik volgelingen want nog voor ik de opdracht opende haalde Loes een Yo uit.. Helaas Loes, er is maar één Yo en dat ben jij niet.. De groep reageerde dan ook fel:
*Chiel, van alle guppies, leek het niet zo'n puik plan dat Yanni ging beleggen..
*Hillo vond het onnodig dat Loes mij nadeed, waar ik leuk was, vond hij haar maar irritant, wat zeg ik: nogal irritant zelfs..
*Sjors las als eerste de opdracht goed, maar een ongeluk komt zelden alleen en na een wijze uitspraak volgde het voorstel Hillo te laten beleggen..
*Terwijl Chiel braaf ja en amen tegen Sjors zei, bleek Yanni ineens van de regels: dik is dik..
..
Zucht.. Een beetje aandoenlijk zijn jullie wel, maar om de lieve vrede te bewaren en ik nou eenmaal onnavolgbaar ben, besloot ik de boel maar weer even in goede banen te leiden. Ik keek en ik zag dat het goed was: iedereen volgde braaf en kon zijn steentje bijdragen. Dat spontaan de belegger veranderde.. Sja, ik was het dit keer niet..
..
De opdracht werd bekend gemaakt en er volgde uiteraard weer ruzie, want iedereen die af dreigde te vallen vond het zo logisch dat iemand iemand de vrijstelling zou gunnen in de finale.. Yeah right.. Magoed, alles voor de lieve vrede: ik speelde het spelletje mee en nam het tegen Lenny op in een mijnenveger strijd.. Ik zou nu kunnen gaan opscheppen over hoe zwaar ik hem ingemaakt heb, maar liever nog laat ik Lenny zelf wat zeggen:

Citaat van: Lennart op februari 22, 2012, 22:36:11 PM
Iets over hoogmoed voor de val en dat ik er toch waarschijnlijk snel uit lig xD

..Moraal van het verhaal, na Yanni en Chiel zal ook Lenny inmiddels in moeten zien dat je maar gewoon beter meteen naar mij kan luisteren.. Vrouwen hebben nou eenmaal altijd gelijk..
..
Anyway, opdracht 7 dus, eigenlijk liep ook deze opdracht als verwacht; niemand ging er met de vrijstelling vandoor. Alleen wel een beetje jammer van die paar guppen die besloten tegen de richting in te zwemmen; het kleine beetje geld in de pot groeide met pakweg -20%

Genoeg Blablabla, opdracht 8 dan, zou dat eindelijk eens wat op gaan leveren?

Opdracht 8 - De auto die niet wou starten..
8 puzzeltjes, hoe moeilijk kon het zijn? Toegegeven, het brokeback mountain moment liep niet zo lekker, maar de rest was eigenlijk heel vlot geklaard.. Gelukkig kan je belangrijke posts aan Yanni overlaten.. Met de eindstreep in zicht strande de opdracht, "post dit in het topic en win 2500" werd nooit gepost.. Maar hé, Yanni, zit er niet over in; we verloren deze keer tenminste geen geld en jij was gelukkig niet een van de guppen die tegen de stro.. Oh.. Never mind..

Opdracht 9 - Anti-spraakwater
Opdracht 9, de opdracht die zo leuk leek, maar verkracht werd door de 'Beste, geweldige, ingenieuze Polt' (moest dat nou Chiel? Ben je dan zo bang om af te vallen? Heb je werkelijk geen trots?). Magoed, Polt ziek, dus wij lijden, mooi is dat. Het werd een wellus nietus.. Na redelijk wat teiltjes later (Seriously Chiel, WHY?!?) kwamen we tot een icoon. Okay Polt, je verkrachtte de opdracht, maar gelukkig ken je je klassiekers en kennelijk heb je ergens toch nog smaak.. Hugh Laurie saved the day en er kwam dan uiteindelijk toch nog geld in de pot, 2000 zelfs, een niet mis te verstaan bedrag, beetje jammer alleen dat de helft daarvan eerder al verloren ging..

---
3 Opdrachten, 8 guppies waarvan 6 nu met een trauma.. Hoe zit het met die andere twee? Waarom krijgt onze lieve Christien er niet van langs? Wel, mijn lieve slijmerige spartelaars, Christien maakte geen fouten.. En je weet wat ze zeggen over mensen die geen fouten maken..

Tot slot nog even dit:

Lieve Mol,
Of je nou whirlwind, Lenny of Forest heet, onthoud één ding: You can run, but you can't hide..

(Niet dat dat nodig zal zijn, na deze laatste woorden ben ik dood + krijg ik een Chinees permanentje en noodels over mij heen.. HF-ers zijn zo vriendelijk voor elkaar.. Maar ja, eens een moordenaar.. Anyway RUN!)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."

poltergeist

Ik painte zonet een kwartier aan het uitzicht van een raam. Terwijl het in de opdracht onmogelijk gaat zijn om in de tuin rond te lopen....

Loes, ik vervloek je. Als je nog eens "oooeee, doe een paint opdracht! Die zijn tof!" zegt kom ik je meppen!

En het is nog lang niet afgepaint en jullie verwachte morgen de opdracht  ;D

poltergeist

Tijd voor de test. Die schrikbarend snel was ingevuld door iedereen. En dus gaan we een schrikbarend snelle executie tegemoet.

YOLANDA

....

.....

....

GROEN

Yolanda is een beetje opgelucht nu ze zeker is dat ze door gepainte kamers gaat rennen.

CHRISTIEN

....

....

...

GROEN

Marloes

....

.....

...

.

GROEN

En om het rijtje dan maar af te maken:

YANNICK

....

...

...

GROEN

Een van de heren gaat ons dus verlaten en is dus niet de mol.

Wat zullen ze zeggen van:

CHIEL

....

....

...

....

....

ROOD

Chiel de mol, wie had dat nu ooit kunnen denken. De jongen die geen vlieg kwaad kan doen. Toch kijken enkele mensen verward om zich heen. Hun mol is zonet uit het spel verdwenen.

Wat nog meer verwonderde blikken doet oplaaien zijn de twee jokers die Chiel droog op tafel legt. Ook deze verlaten het spel.

En zo verdween de kandidaat der kandidaten uit het spel.

Nog 7, 7 collega's van elkaar.

cchiel

Tears stream down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face
And I will try ...

Citaat van: Ulysses op maart 03, 2012, 12:28:18 PM
Opdracht 9 - Anti-spraakwater
Opdracht 9, de opdracht die zo leuk leek, maar verkracht werd door de 'Beste, geweldige, ingenieuze Polt' (moest dat nou Chiel? Ben je dan zo bang om af te vallen? Heb je werkelijk geen trots?).

Citaat van: poltergeist op maart 04, 2012, 11:02:23 AM
En zo verdween de kandidaat der kandidaten uit het spel.

Daarom Yo.  ::)

Ulysses

Sja, ehh, dan had je inderdaad een goede reden I guess.. :P

Niet gedacht dat ik dit nog es zou zeggen, maar jammer, ik ga je best missen eigenlijk.. :o en hoewel zij het zelf nog niet weten Lenny en Yanni ook, want sjah, iemand zal het stokje van je over moeten nemen nietwaar? ;D

Ben je de volgende keer weer van de partij? ::)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."

Yanniick

Wait what?
Om het rijtje af te maken .. Yannick
En daarna oke een van de mannen valt dus af ..

Polt wat ben je toch een bitch  ::drama::

Maarja jammer Chiel

cchiel

Je hebt me eigenlijk weggepest, Yo..  :'(
Nee.. ;) Wat super om te horen dat je me nog gaat missen ook.
Maar genoeg nu, voordat Polt met de woorden 'sentimeel' en 'slijm' aan komt zetten.

Citaat van: Ulysses op maart 04, 2012, 13:14:34 PM
Ben je de volgende keer weer van de partij? ::)

Komt er een volgende keer dan, Yo?