Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opdracht 13 - Hoogmoed

Gestart door poltergeist, maart 17, 2012, 16:34:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Aflevering 5 - Lost in Tokio

Tokio - 35.695108, 139.749173

Beste kandidaten, en mol

Jullie staan hier op een tussenpunt in jullie epische reis die zowat over heel de wereld lijkt te gaan.

Dit keer zijn jullie in een van de buitenbuurtjes van Tokio beland. Jullie opdracht? Vind het eindpunt! Dit doen jullie door simpelweg de foto's te volgen. Er zijn 35 foto's gemaakt op weg naar het eindpunt in google streetview. Als jullie dit volgen komen jullie er.

Simpel als dat.

Met deze opdracht is 4.500 euro te winnen! Nuja, in theorie. Jullie moeten namelijk eerst inschatten hoe goed jullie het gaan doen. Hoeveel, en welke foto heb jullie nodig?

Voor we starten moeten jullie dit eerst beslissen. Jullie moeten mij weten te zeggen welke foto's jullie willen (genummerd van 1 tot 35). Elke foto die jullie hier nemen kost jullie 100 euro van het te winnen bedrag.

Daarna post ik deze foto's. De bestemming ligt aan de andere kant van de straat van foto 35.

Mochten jullie tijdens deze reis de weg kwijt raken, kunnen jullie niet gekochte foto's bijkopen. Alleen kost dit jullie wel 200 i.p.v. 100.

Het spreekwoord mag je dus nogal letterlijk nemen in deze opdracht.

En om de dingen wat op te spicen: Is het eindbedrag van deze opdracht hoger dan 1.700 euro dan volgt er een hint naar de mol!

Overleg, zodra 3 kandidaten hetzelfde aantal foto's in dit topic int het vet posten beginnen we. Het traject is ruw geschat zo'n 2 km lang.  (In polttermen: tussen de 1 en de 3 km  ;) )

Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."

poltergeist

hillo

Zullen we alle oneven nummers doen?

Sjors

Ben het met Hillo eens, goede tactiek

Marloes

Strak plan! Maar misschien is het verstandig om de laatste foto's allemaal te kopen? Dus zeg: Alle oneven nummers + 30, 32 & 34. Dan hebben we denk ik meer kans om het eindpunt te vinden  :)

Ulysses

Lennart

Dus dan kopen we foto's 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,27,29,30,31,32,33,34,35. Zijn er 21 in totaal, dus 4500 - 2100 = 2400. Met eventueel ruimte om drie extra foto's te kopen zonder dat de hint verloren gaat.
Is that you in the button's box, making all that noise?

Ulysses

Denk dat we het er wel over eens zijn als er het zo lezen, dus ik post hem nu vet zodat er een beetje tempo is en Hillo nog gewoon hard kan afvallen ipv deze mo moet verlaten omdat ie gaat reizen  ;)

Wij kopen de foto's 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,27,29,30,31,32,33,34,35

poltergeist

Blijkbaar zit er toch een dappere leeuw in jullie groep.

Maar zullen jullie deze hoogmoed bekopen?

dit zijn jullie foto's

Jullie hebben tot vrijdag 18.00 uur!

poltergeist

Ulysses

We vertrekken in Oostelijke richting

Ik vond m wel, maar heb geen idee hoe ik de coördinaten krijg van waar ik sta met street view..

Marloes

"Jazeker, we censureren iedereen! Behalve als je een mondkapje draagt, want dan ben je volledig onherkenbaar!"  [kerst3]

hillo

Maar om het geld te winnen moeten we dus alleen maar het eindpunt posten? Of ook de hele route?