Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Finale test

Gestart door poltergeist, mei 15, 2012, 21:02:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Het einde nadert.

Nog even en dan weten we het zeker. Wie is die mol? Maar voor het zover is, is het eerst nog tijd voor schandalig veel kandidaten interviews!

Alle afvallers en alle kandidaten mogen hier nog 1 laatste maal (of nog enkele laatste malen) biechten over het verloop van het spel.

Afvallers mogen niet spoileren. (Want er zijn er vast bij die het een en ander hebben kunnen uitpluizen door hun executie)

Dus: hoe heb jij deze mol ervaren?

cchiel

Komt met op de fiets naar het gebouw van de reünie. Pakt een biertje en vertelt:
Een leuk seizoen. Alleen zo jammer dat ik er al zo snel uit lag.

Lennart

Een leuk seizoen was het zeker wel. Ik moet wel zeggen dat het in de finale moeilijker is zo. Ik ben door vrijwel het hele spel vrij verzekerd geweest van mijn verdachte, maar door de laatste twee rondes heb ik toch meer iets van, hmm... Ik zit met twee geduchte spelers op het eind van de reis en wie is nu de juiste? Ik kan bij mijn keus blijven, want die heeft me zo ver gebracht, maar stel dat ik, hoe onwaarschijnlijk dan ook, gewoon dom geluk heb gehad. Nuja, zo zit ik dus de laatste rondes vooral te twijfelen...

Dus dit is het einde. Statistisch gezien zou ik een kans van 50% moeten hebben, maar nu ik opnieuw aan het twijfelen ben geslagen, vraag ik me af of ik nog genoeg geluk heb. Sjors of Hillo, wie van jullie twee het ook is, puik werk :)
Is that you in the button's box, making all that noise?

Ulysses

Great Balls Of fire

Biechten? Ik?

Ik deed niets anders.. Mijn biechten waren zo waarheidsgetrouw als ikzelf..

Spreiden is overrated.. Ofwel is iedereen die er voor mij uitging heel verkeerd bezig geweest, danwel zijn de mensen die er nu nog in zitten heel goed bezig..

Bijzonder, onze resterende kandidaten hebben veel gemeen, maar toch ook weer niet.. Allen zijn zij soortvan mannen, allen met een andere voorkeur.. Geen van allen was overdreven actief, geen van allen overdreven onactief..

Lenny kwam hier met al zijn vrijstellingen makkelijk.. Misschien wel tè makkelijk?
Hillo overleefde weer eens ons bondgenootschap.. Zal hij mij ook ditmaal belazerd hebben?
Sjors blijft Sjors.. Compleet ontoerekeningsvatbaar en tegelijkertijd verre van achterlijk..

Met wie gaat Polt in zee? Lenny vanwege zijn sexuele voorkeur? Hillo omdat die mij al eens belazerde? Sjors omdat Sjors de opperpief van het forum is? Wie matcht er beter dan Loes en waarom?

En dan de vraag: Waar ging het mis? Ik ben geen man, de mol wel.. ik kwam in de molgroep, de mol niet.. ik kwam in de groep terecht met Yanni en Chiel, de mol niet.. De overgebleven kandi's hadden de overeenkomsten met de mol die ik miste.. Maar als man zijn in de kandigroep zonder Yanni en Chiel is wat er voor nodig is om te overleven.. Wel voor dat laatste teken ik, de middelste kan me niets schelen, die eerste gaat me echter te ver..

't is een kwestie van ballen..

en goddank heb ik die niet..
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Wanneer heb ik jou belazerd Yo? :o

Stiekem ben ik heel erg trots dat het me toch weer gelukt is de finale te halen. Mijn eerste MO was ik bloedfanatiek en verloor ik de finale. Mijn tweede MO was ik de mol. Mijn derde MO wil ik winnen. Maar mijn tegenstander is sterk. Meerdere malen heb ik hem geprobeerd uit te schakelen met neutrino's. Zonder succes. Ik moeten zal hem de winst ontnemen. De Mol heb ik wel door nu. Al een paar weken trouwens. Eigenlijk vanaf week 2 al, maar het duurde even voor ik het zeker wist. Er waren teveel hulpmollen. Zelfs Yannick heb ik verdacht for crying out loud en ook Marloes stond op mijn lijstje ondanks ons plotje. En toen vond ik de hint. Per toeval verzon ik zelf een hint voor de mol en een dag later besefte ik me dat ik dat ergens gelezen had. Toen wist ik het zeker.

Lennart of Sjors? We zullen zien!


Maar

Ulysses

Citaat van: hillo op mei 17, 2012, 00:29:02 AM
Wanneer heb ik jou belazerd Yo? :o

Stiekem ben ik heel erg trots dat het me toch weer gelukt is de finale te halen. Mijn eerste MO was ik bloedfanatiek en verloor ik de finale. Mijn tweede MO was ik de mol. Mijn derde MO wil ik winnen. Maar mijn tegenstander is sterk. Meerdere malen heb ik hem geprobeerd uit te schakelen met neutrino's. Zonder succes. Ik moeten zal hem de winst ontnemen. De Mol heb ik wel door nu. Al een paar weken trouwens. Eigenlijk vanaf week 2 al, maar het duurde even voor ik het zeker wist. Er waren teveel hulpmollen. Zelfs Yannick heb ik verdacht for crying out loud en ook Marloes stond op mijn lijstje ondanks ons plotje. En toen vond ik de hint. Per toeval verzon ik zelf een hint voor de mol en een dag later besefte ik me dat ik dat ergens gelezen had. Toen wist ik het zeker.

Lennart of Sjors? We zullen zien!


Maar

Wat dacht je van die keer dat je de mol was? :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Oja! De beruchte ballentheorie! ;D toen was je wel best  ver gekomen ook toch?

poltergeist

#7
10 kandidaten, 21 opdrachten en 25 verborgen hints.

Met die balans gaan we de allerlaatste test in.

We hebben gelachen, we hebben gefuifd en we hebben gedanst. We beleefden eeuwenoude momenten opnieuw. Plots stond daar terug een cluedo-doos!

Plots had iedereen weer een complot met iedereen. Jarenlange stilte werd verbroken. We kwamen zelfs nieuwe dingen te weten over mensen die we al lang kenden! Nieuwe fanatieke spelers stonden op, en werden verwelkomd door een al even enthousiast iemand met als doel hem af te richten aan de Sjors-forum normen. En zo waren de complotten weer een feit.

Complotten die werden opgeblazen of belazerd. Er werd achter elkaars rug over de ander geroddeld en 1 iemand probeerde zelfs de kijk-eens-diep-in-men-ogen-tactiek om de identiteit van de mol te weten te komen. Ze faalde. En om een of andere reden ga ik ervoor gemept worden. Die logica toch.

We hadden onze mindere dagen. We jaagden elkaar weer op stang. Elkaar een hak blijven zetten kon niet blijven duren. En zo geschiedde dit spel tot zijn apotheose die het verdient: Een groep die vertrouwen heeft in het feit dat ze elkaar kunnen wantrouwen, maar stiekem toch treuren als ze weer iemand moeten afgeven. Met 1 uitzondering dan. Al hebben we die ook graag hoor.

Hilje, Sjors of Lennart.

Voor ieder van hen is het een uitgemaakte zaak. Zij weten wie de mol is! Althans, dat denken ze toch.

Zelfs elke kandidaat is nu overtuigd dat hij de juiste mol weet.

Feit is dat sommigen van hun wel eens uit de lucht gaan komen vallen als die laatste executie daar is.


En over hint 25 gesproken:

10   13   25   12   7   5   1   10   2   20   13   25   3   9   25





poltergeist

#8
Nog 3, echte vrienden.

Lennart

Sjors

Hilje

Wat wisten ze van elkaar?

Tijd om dat te testen met de allerlaatste test....

Finaletest

1: De mol verblijft momenteel:
-   Ergens in Nederland
-   Ergens in Zuid-Amerika

2: De mol:
-   Beoefent een sport
-   Bespeelt een instrument
-   Een combinatie van bovenstaande
-   Geen enkel antwoord is correct

3: In de allerlaatste opdracht werd de mol omschreven als:
-   Flambojante Hilje
-   Mensenkenner Lennart
-   Onverschrokken Sjors

4: Wat is het Chinese sterrenteken van de mol?
-   Rat
-   Os
-   Tijger
-   Konijn
-   Draak
-   Slang
-   Paard
-   Geit
-   Aap
-   Haan
-   Hond
-   Varken

5: Wat is de studie / beroep de mol?
-   Wiskunde
-   De mol is werkloos
-   Communicatie- en Informatiewetenschappen

6: Zat de mol op eender welk moment van het spel in een complot met iemand?
-   Ja
-   Nee

7: Speelde de mol de geheime opdracht 0?
-   Ja
-   Nee

8: Welke stelling van opdracht 1 ging over de mol?
-   Het favoriete getal is 42
-   Woont op zichzelf
-   Zag Patrick live mollen

9: Tijdens opdracht 14: val, werd er gevraagd hoelang jullie met zen 10'en online waren geweest. Hoelang was de mol op dat moment online geweest?
-   10 dagen, 1 uur en 42 minuten
-   64 dagen, 6 uur en 53 minuten
-   60 dagen, 11 uur en 2 minuten

10: Tijdens opdracht 5 – Het laatste huis aan de linkerkant, speelde de mol de rol van:

-   Moordenaar
-   Detective
-   Het juiste antwoord is niet gegeven

11: Is de mol verjaard tijdens dit seizoen van de mol?
-   Ja
-   Nee

12: De mol zat tijdens opdracht 6: koningsheuvel, in de groep:
-   Zie geen kwaad
-   Hoor geen kwaad

13: De mol was tijdens deze opdracht:
-   De favoriete kandidaat
-   De neutrale kandidaat
-   De minst sympathieke kandidaat

14: Als hoeveelste paste het document van de mol in de opdracht "the getaway car"?
-   Vierde
-   Vijfde
-   Achtste

15 : In opdracht 10, geven en nemen, trok de mol rond met :
-   Koffer 2
-   Koffer 5
-   Koffer 7

16: Is de mol gedurende deze opdracht op iemand opgebotst toen hij afging?
-   Ja
-   Nee

17: Postte de mol in de opdracht "hoogmoed" de locatie van de laatste foto?
-   Ja
-   Nee

18: Tijdens "de gemene executie" vulde de mol vraag 10: wie is de mol? In met:
-   Yolanda
-   Marloes
-   Het juiste antwoord is niet gegeven

19: Heeft de mol in de loop van het spel een vrijstelling gehad?
-   Ja
-   Nee

20: Wat was het hoogste bedrag dat de mol heeft ingezet tijdens een ronde die gespeeld werd in de blackjack?
-   1000
-   750
-   500
-   300

21: Heeft de mol gedurende het spel gedeald met jokers?
-   Ja
-   Nee

22: Heeft de mol gelogen in opdracht 21?
-   Ja
-   Nee

23: de mol is
-   Bijziend
-   Verziend
-   Bijziend en verzien
-   Geen van bovenstaande


24: 3: Welke deal sloot de mol in opdracht 12?
-   2 jokers, te gebruiken vanaf executie 5
-   1 joker + 2 neutrino's
-   2 jokers

25: Wie is de mol?
-   Hilje
-   Lennart
-   Sjors



poltergeist

12.400

+2988

15.388!

Met dat aantal aan fictieve euro's eindigt dit spel. Het hadden er zo'n 100.000 kunnen zijn...

hillo


Ulysses

Citaat van: hillo op mei 19, 2012, 23:28:01 PM
Best aardig dus!

Inderdaad, toch zo'n goede 15%!  :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Oke, jaja, goeie mol, blablabla!

hillo

Al wachtend op mijn bus naar Cuzco heb ik 'm gemaakt. Op hoop van zegen, ik gun het mezelf meer dan m'n tegenstander :P

poltergeist

En bedankt hil, nu zit ik met een show tune van een disney programma in men kop.  ::drama::