Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Shortgame 3 - België

Gestart door cchiel, juni 06, 2012, 22:36:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

Oeh Lies, ik vond jouw Italiëvlag-smiley zo tof, dat ik je even heb nageaapt  8)

Citaat van: Lies op juni 08, 2012, 15:50:41 PM
vertel ::drama::

Lennart heeft een vriend  :o

Lies

Citaat van: Marloes op juni 08, 2012, 17:24:46 PM
Oeh Lies, ik vond jouw Italiëvlag-smiley zo tof, dat ik je even heb nageaapt  8)

Lennart heeft een vriend  :o

En dat is belangrijker dan Spel zonder Grenzen? :o

poltergeist

Ik heb alle puzzels al opgelost Chilius.

Ik gooi de bom door naar Lennart!

Marloes

Ja hoor, krijg ik een PM van Chiel met een onmogelijk woord ::drama::. Aangezien ik dit weekend niet tot weinig online zal zijn, moet ik dat woord wel in dit bericht plaatsen. Of is dit slechts een afleiding? Of het nu gaat om een spinazie etend varken, een tafeltennis wedstrijd waarvan het pingpongballetje verloren is of een ballon die opstijgt vanwege de ingespoten helium, het blijft een raar woord. Misschien heeft het wel iets te maken met de kerstman die gratis ontbijtkoek weggeeft, de paashaas die zijn paaseieren kwijt is of de de grote boze wolf die niet meer weet of grootmoeder nog in leven is. Het is alsof je poker speelt zonder pokerfiches, bingo zonder bingobal of ... voetbal zonder voetbal. De angst, waanzin en ironie vliegt je om de oren, terwijl tegelijkertijd de euforie en blijdschap hoogtij viert. Hoe dan ook, het woord blijft een woord. Alles werd uit de kast gehaald, op de snelweg vloog men elke snelheidscontrole voorbij, het protocol bleeft thuis. Men mag van geluk spreken dat er geen bezoek aan het ziekenhuis is gebracht. Objectief gezien, wat zeg ik? Subjectief gezien is er geen sprake van een wetsovertreding. Tevens vind ik alle personen die deze tekst nog steeds aan het lezen zijn spel zonder grenzen waardig. Het is begrijpelijk als mensen afhaken. Zeker als je zomaar ineens random woorden als kuiken, duikbril, parachute, ooievaar en kikker erin gooit. Dat wil overigens niet zeggen dat woorden als tractor, snelheidslimiet, verkeersbord en triggerfinger overbodig zijn. Maar je moet wat. Ik zou nog wel even door kunnen gaan met het gooien van random woorden als Google, Facebook, rijbewijs en peer. Hoewel een appel ook wel lekker is. Het zou ongeloofwaardig worden. En niemand houdt van verhalen die eigenlijk helemaal nergens op slaan. De jeugd van tegenwoordig... Dankjewel voor je aandacht en mocht je dit helemaal gelezen hebben. Respect!

poltergeist

Lies

Loes Ontbijtkoek

poltergeist

Hunted

Hoe schrijf je een recentie over iets dat je zelf schreef? Vind je het goed, nee. Vind je het slecht? Nee. Ik kan enkel maar mijn visie geven op wat ik mijn opgejaagd wild ben gaan noemen.

Hunted ging in essentie over een niet uitgedacht plot. Er werden dingen die in de actualiteit waren gekomen samengebracht in tekstvorm. Een aflevering van Peking Express zorgde ervoor dat Marloes in Colombia zat en ontvoerd zou worden. Wat ze dat deed was zelfs voor mij toen nog een godsonombonden geheim. Een discussie met Yo over cluedo spulletjes zorgde ervoor dat er in het eerste seizoen gesmeten werd met kandelaars, loden pijpen, revolvers en met een touw.

Na het eerste seizoen werd hunted volwassen. Het koppelde zich los van de buitenwereld en werd een verhaal op zich. Elementen die voorheen nog helemaal geen betekenis hadden werden met elkaar verbonden. Hilje werd het leger ingestuurd om zo in Colombia te belanden, en Evelien werd uitgewerkt tot een volwaardig personage in plaats van de wenende moeder.  Toch legde dit een fantoom over de serie omdat enkele plotwendingen nogal onnatuurlijk aanvoelden. Met deze conglomeraat moest men maar leren leven.

Het verhaal van hunted heeft alle elementen van media zoals de moderne samenleving die het liefst ervaart: seks, drugs, geweld en af en toe een karakter dat dood neervalt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat aan al deze elementen hartsgrondig aandacht werd besteed vanaf het tweede seizoen. Er werd volop drugs genomen, voornamelijk speed waar je roze olifanten van zier, en  iedereen bedroog iedereen met iedereen.4 € Maar uiteindelijk ontsnapte niemand aan zijn onomkomelijk noodlot. Iedereen werd wel neergeschoten of werd opgeblazen terwijl een geliefde toekeek in een helikopter. ( Enige gelijkenissen met de aflevering van Lost die een maand voor die aflevering op tv te zien was is geheel toeval. ) Anderen werden doodgemarteld met een broeksriem of vergiftigd met een vaatwastablet. Sommigen verdronken en anderen sprongen dan weer zelf hun noodlot tegemoet.

Ik wil maar zeggen, het is een wonder dat sommige karakters het allemaal hebben overleefd. Het is nog een groter mirakel dat alle plotlijnen op het einde zijn afgesloten, behalve eentje. De vete tussen Yo en Eef blijft bestaan. In de laatste scène komen we te eten wie de moordenaar van de echtgenoot van Yo is. En hoewel Yo dit zelf nog niet wist op dat moment mogen we er toch vanuit gaan dat ze het enige tijd later wel te weten is gekomen. Wat ons toch doet denken: wat zou er met hen gebeurd zijn? Leven Marloes en Robin nog in hun grote zandkasteel? Is Hilje al achter het verraad van zijn echtgenote? Heeft Yo al een Evil plan om Evelien te killen, en wat zou de rol van Chiel geworden zijn? Want in een vierde seizoen zou hij zo hard opdoemen. Al was het maar als wegwerpverpakking.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar soms, heel soms, denk ik nog aan hunted. En dan denk ik ook spontaan aan een vierde reeks waarin Chiel zal opduiken, Yolanda terugkeert als evil politieagente die gezocht wordt, en Evelien haar ware aard laat zien. Waarin Marloes en Robin beseffen dat ze samen zijn uit medeleven en niet uit liefde en dat Christien opduikt om een oude schuld te betalen. Ik heb zelfs al de titel: Chapter 17: Man Down.

En dus met verloren dromen zeg ik u:

-HUNTED-

Lies

Nooo Had Ik Een Heel Fraai, Gevoelig Complex, Kluchtig, Enerverend Verhaal Geschreven Over Appelpannenkoeken, Strooppannenkoeken, Raspatat, Superfriet, Een Grote Fiets, Een Kleine Friet, Gebakken Aardappels, Aardbeien Ijsjes, Bananenmilkshakes, Passievruchtmilkshake Frambozenmilkshake, Mangomilkshake, Ananasmilkshake,  Een Kleine Cola Light, Een Grote Fanta En De Diverse Hamburgers, Je Kent Ze Wel: McChicken, Big Mac, Big Tasty & De McPlain. En Hoe Je Daar Prachtige Gebouwen, Torens En Race Auto's Mee Kunt Maken:
Klik Ik Zo Maar Op Een Verkeerd Knopje!

Alles Weg!  :'(

Toch Het Plaatje (niet mijn 9Gag inzending)

poltergeist

je bent de N en de M en de I van niet mijn 9-gag inzending vergeten in hoofdletters te zetten.

poltergeist

ik at in 24 uur

- 2 wafels
- 5 aardbeien
- 1 stuk cotodor chocolade
- 1 keer colgate tandpasta. (Per ongeluk.)
- 2 boterhammen met ham
- 3 pralines
- 5 zuurtjes
- 1 marokanenbabbelaar
- Puree met spek
- 2 wafels

Tadaaa

poltergeist

banaan, couscous en broodpudding.

Hot forum: gewoon omdat het kan!

poltergeist

4x1: Man Down
4x2: The cost of living
4x3: Somebody that I used to know
4x4: Swan Song
4 x 5: Exodus

Ghehehehehe

Lies

Citaat van: poltergeist op juni 08, 2012, 21:36:09 PM
4x1: Man Down
4x2: The cost of living
4x3: Somebody that I used to know
4x4: Swan Song
4 x 5: Exodus

Ghehehehehe

Ga jij soms voor de meeste posts Polt?

poltergeist

Nee, maar de rest wil niet mee lulle.

"het chicky was weg en had me voorgelogen, En ik had haar nog wel zo lekker genomen. En dan had ze men fiets gestolen!"

WTF laat ik men nichtjes luisteren?

hillo

Loes subjectief
Lies fiets :P
Polt zier

Hot Forum: daar kan je mee thuis komen!
Zo voelt het immers na al die verloren jaren nog steeds...

Oh en thanks Loes, ik kopieer jouw tekst want mijn woord staat daar ook in ;D (jep ik las hem helemaal, tijd in overvloed hier in Ecuador!)

Citaat van: Marloes op juni 08, 2012, 18:01:46 PM
Ja hoor, krijg ik een PM van Chiel met een onmogelijk woord ::drama::. Aangezien ik dit weekend niet tot weinig online zal zijn, moet ik dat woord wel in dit bericht plaatsen. Of is dit slechts een afleiding? Of het nu gaat om een spinazie etend varken, een tafeltennis wedstrijd waarvan het pingpongballetje verloren is of een ballon die opstijgt vanwege de ingespoten helium, het blijft een raar woord. Misschien heeft het wel iets te maken met de kerstman die gratis ontbijtkoek weggeeft, de paashaas die zijn paaseieren kwijt is of de de grote boze wolf die niet meer weet of grootmoeder nog in leven is. Het is alsof je poker speelt zonder pokerfiches, bingo zonder bingobal of ... voetbal zonder voetbal. De angst, waanzin en ironie vliegt je om de oren, terwijl tegelijkertijd de euforie en blijdschap hoogtij viert. Hoe dan ook, het woord blijft een woord. Alles werd uit de kast gehaald, op de snelweg vloog men elke snelheidscontrole voorbij, het protocol bleeft thuis. Men mag van geluk spreken dat er geen bezoek aan het ziekenhuis is gebracht. Objectief gezien, wat zeg ik? Subjectief gezien is er geen sprake van een wetsovertreding. Tevens vind ik alle personen die deze tekst nog steeds aan het lezen zijn spel zonder grenzen waardig. Het is begrijpelijk als mensen afhaken. Zeker als je zomaar ineens random woorden als kuiken, duikbril, parachute, ooievaar en kikker erin gooit. Dat wil overigens niet zeggen dat woorden als tractor, snelheidslimiet, verkeersbord en triggerfinger overbodig zijn. Maar je moet wat. Ik zou nog wel even door kunnen gaan met het gooien van random woorden als Google, Facebook, rijbewijs en peer. Hoewel een appel ook wel lekker is. Het zou ongeloofwaardig worden. En niemand houdt van verhalen die eigenlijk helemaal nergens op slaan. De jeugd van tegenwoordig... Dankjewel voor je aandacht en mocht je dit helemaal gelezen hebben. Respect!