Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opvallende (nieuws)berichten

Gestart door Nirvana-mij, december 16, 2004, 18:46:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

mailman45

Dan apart even een beschrijving hoe ik het boek heb ervaren.

Sabine geeft in feite aan, dat wat haar en de andere kinderen is overkomen, iedereen had kunnen overkomen. Ze begint het boek met het moment dat ze, zoals ze gewend is te doen, naar school fietst, en voor ze het weet, zo'n beetje letterlijk van haar fiets wordt ''geplukt'' vanuit een naast haar rijdende bestel-auto.

Ze weigert zich bij de situatie neer te leggen, en zorgt ervoor dat ze gedurende haar gedwongen verblijf ''in de macht van dutroux'', zichzelf bezighoudt met de spullen die ze bij zich heeft, al is het alleen maar om niet volslagen krankzinnig te worden in de krappe ruimte waar ze de meeste tijd wordt opgesloten.

Haar sterke wil om te overleven zorgt ervoor, dat ze haar angstige avontuur uiteindelijk ook overleeft. Ze moet vele geestelijke, maar ook lichamelijke vernederingen van dutroux ondergaan.

Haar steeds terugkerende vraag om een vriendinnetje leidt er uiteindelijk toe dat ze inderdaad gezelschap krijgt. Ze kon uiteraard niet vermoeden dat dit zou betekenen dat dat nieuwe meisje, Laetizia, dezelfde vernederingen moet ondergaan, die zijzelf heeft ondergaan. Ze kan alleen maar hopen dat die laatste haar dit niet kwalijk zal nemen.

Uiteindelijk heeft de komst van Laetizia tot gevolg dat beide meisjes ontdekt worden en hun vrijheid terugkrijgen. Sabine werd steeds voorgehouden dat de zoektocht naar haar inmiddels was opgehouden, maar dat bleek na haar verrassende bevrijding al snel een leugen te zijn.

Hier stond een leuke ondertitel...........

Sjors

Ik heb inderdaad over het boek gehoord, maar verder dan ook niet zoveel. Maar ik weet niet of het boek nu aL echt iets is voor me.
Ben niet echt een super goede lezer.

Pieter_Storms

Ik wil 't graag lezen.
Heb alleen geen geld.
Goed, bijna jarig.

mailman45

Ben je lid van de bibliotheek: vraag er dan naar bij de balie. Als er genoeg mensen zijn die het willen lezen, schaffen ze het aan. Als ze het niet al hebben.

Lies

Heb er veel van gehoord.. maar tis neit echt een boek voor mij..

mailman45

Laat ik beginnen met het goede nieuws: het komt waarschijnlijk allemaal goed, de kinderen kunnen begin juli op kamp naar Gieten.

Ik heb docente Dorothee Koopmans gesproken van de Simon van Hasselt-school in Groningen, en zij erkent uiteraard dat het niet verstandig was om zomaar een flink bedrag aan contanten te bewaren in de schoolklas. Toch is de diefstal van die 600 euro op geen enkele manier goed te praten. De diefstal moet volgens Dorothee hebben plaatsgevonden op de dag dat de school mensen over de vloer kreeg, die kwamen stemmen in het kader van het referendum voor de Europese grondwet.

Ik bleek een van de velen te zijn geweest, die zich het lot van deze kinderen heeft aangetrokken, maar heb in verhouding slechts een bescheiden bedrag gegeven.

Het gaat echter niet om het bedrag. Ik kan er niet tegen dat mensen zo laf zijn om kinderen te bestelen, nog wel geld dat ze met hard werken bij elkaar hadden gespaard, door koeken en kaarten te verkopen. Ik heb ook de dieven een paar keer opgeroepen om het geld terug te brengen, maar ik heb niet de illusie dat ze dat zullen doen.

Ik ben in elk geval wel blij dat ik Dorothee Koopmans en haar leerlingen blij heb kunnen maken, gelukkig zijn er genoeg mensen geweest die zich eveneens zo kwaad op de dieven hebben gemaakt, dat ze vonden dat ze iets moesten doen.

geefjemening_tk

waneer is hier iets over bekend geworden dan? het lijkt of je het zo schrijft alsof iedereen hier van af weet ofzo...

Lies

Bij een zaak waar ze het nog verkochten, bij ons in de stad, hebben ze het nu weg gehaald, omdat ze bang zijn omdat lonsdale een slechte naam krijgt zij er ook een krijgen ofzo.

Luc

Vind het maar onzin, 'ze kunnen lonsdale toch mooi vinden'. Als ik een gave broek zie, maar het merk word gekoppeld aan discriminatie, ga ik toch maar opzoek naar een andere gave broek. Genoeg keus hoor!

Ik denk ook dat mensen lonsdale eerder dragen omdat ze dat 'stoer' vinden dan dat ze die kleding echt mooi vinden!

SpydeR

Citaat van: li-tje op maart 25, 2005, 09:13:57 AM
wie s da dan??
hij heet jaap
Citaat van: l-u-c op juni 24, 2005, 13:48:13 PM
Vind het maar onzin, 'ze kunnen lonsdale toch mooi vinden'. Als ik een gave broek zie, maar het merk word gekoppeld aan discriminatie, ga ik toch maar opzoek naar een andere gave broek. Genoeg keus hoor!

Ik denk ook dat mensen lonsdale eerder dragen omdat ze dat 'stoer' vinden dan dat ze die kleding echt mooi vinden!
die leeuw is wel gaaf maar het is ook zo stervens duur
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

Luc

Spaarde vroeger altijd van die dinge, whaha... toch maar mee opgehouden elker x na 2 delen ;)

Sjors

Jos en Mark, Runescapefreak en Adun, die hadden zoiets waarmee je je eigen robot kon bouwen.
Bestond uit 60 delen ofzow en dat kostte in totaal al rond de 500 euro.

Ze dachten dat ze er vanaf waren.

Toen kwam het blad met het idee om een speelvriendje voor de robot te bouwen, dat betekende weer 36 delen.

Ze hebben zich snel afgemeld, maar dat is toch niet normaal, hoeveel geld.

Luc

Vrienden van mij hebben ook zoiets gedaan. Een lord of the rings versie van Warhammer (poppetjes schilderen en er daarna gevechten mee houden)..dat waren ongeveer 300 delen geloof ik, en dat voor 6 euro p.s.

Zijn er ook na 10 delen mee opgehouden... = 60 euro weggegooid geld

EvaiN

maar dat lotr stuff is gewoon duur, net als warhammer kweenie wrm maar het is verschrikkelijk duur voor een beetje warhammer setje zit je al makkelijk over 100 euro

Luc

Klopt, doe er ook maar niet aan mee ;)
maar dat skeletbouwen kost toch ook ongeveer 6 euo? En om het helemaal compleet te krijgen ben je ook een hoop geld kwijt. Ok het verschilt wel wat ;) maar ongeveer hetzelfde vind ik haha