Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 5: Koffers en Raadsels

Gestart door Antonio, juni 06, 2005, 18:16:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

alfroj

There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Antonio

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:39:32 PM
koffer 5

3 bonuspunten ...

PS Alfroj je mag nu niet meer meedoen met de raadsels.
Spreken is zilver, winnen is goud

geefjemening_tk

ik d8 dat ik het antwoord hier al iets had gezien van dat dambord, maar kon t nu niet meer vinden, dus hier het antwoord:
De zwarte vierkantjes op een dambord hebben onderling geen zijden gemeenschappelijk.
Van elk van de zwarte vierkantjes moet dus minstens een zijde worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor alle witte vierkantjes. Er zijn 50 zwarte vierkantjes. Als we er nu voor zorgen dat elke verwijderde zijde op de grens ligt van een zwart en een wit vierkantje, dan zou je kunnen hopen te volstaan met 50 verwijderde zijden. Echter, het grote 10 bij 10 vierkant is dan nog in takt. Blijkbaar heb je aan 50 verwijderde zijden nog niet genoeg. Wel aan 51. Dat is te zien aan de spiraalvormige domino-overdekking in onderstaande tekening. (Merk op dat de middelste rechthoek een tromino is (d.w.z. uit drie rechthoekjes is samengesteld).

alfroj

YES :D
ik bed8 me opeens wat het getal 28 in Canada ook al weer was :P >> Leonardo di Caprio's leeftijd ;)
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

geefjemening_tk

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:43:58 PM
YES :D
ik bed8 me opeens wat het getal 28 in Canada ook al weer was :P >> Leonardo di Caprio's leeftijd ;)
huh? wat was de opdr8 dan? we wisten elkaars opdr8 tog nie? wat heb je dan aan zon aanwijzing? :S

alfroj

There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Juudith

en 28 was de verjaardag van elise toch?:P
en PIEP werd 28 jaar,, en dat vierde ze met die taart waarop 28 stond wat ook weer een hint naar elise was..
.. en ik had t allemaal door  ;D
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

alfroj

lol goed hoor, Ferdi heb ik wel eens int eggie gezien :P, woont vlakbij me :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.


Jilt

Citaat van: Nikz op juni 07, 2005, 18:43:45 PM
koffer 10? 8)

hmmm... volges mij moet je eerts een raadsel goed hebben voor je een koffer mag openen hoor...
maar ik kan het mis hebben natuurlijk...

Antonio

7.

Generaal Gasselveld, beschuldigd van hoogverraad, wordt door de militaire rechtbank ter dood veroordeeld. Hij mag nog ??n laatste uitspraak doen, waarna hij zal worden doodgeschoten als die uitspraak niet waar is, en worden opgehangen als die uitspraak wel waar is. Gasselveld spreekt en wordt vrijgelaten.
Wat kan hij gezegd hebben?

8.
De klok van mijnheer Jansen staat stil.
Hij besluit om naar Pietersen te lopen (een flinke wandeling), want die heeft een klok in de hal van zijn huis hangen met de juiste tijd.
Als hij bij Pietesen aankomt besluit hij er op visite te gaan. Bij thuiskomst weet Jansen precies hoe laat het is.
Hoe is dat mogelijk?
Spreken is zilver, winnen is goud

Tinuzzz

Antwoord raadsel 7:

Generaal Gasselveld zei: "Ik zal worden doodgeschoten." Als die bewering waar was, zou hij dus worden opgehangen, en derhalve niet worden doodgeschoten. Maar daardoor werd zijn uitspraak onwaar, wat inhoudt dat hij moest worden doodgeschoten, waarmee de uitspraak weer wel waar was, enzovoorts. Met andere woorden: het vonnis van de rechtbank kon niet worden voltrokken, en de generaal werd vrijgelaten.


Als het goed is, keis ik koffer 8 (voor het groepsgevoel!!)
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Antonio

Citaat van: Tinuzzz op juni 08, 2005, 14:39:48 PM
Antwoord raadsel 7:

Generaal Gasselveld zei: "Ik zal worden doodgeschoten." Als die bewering waar was, zou hij dus worden opgehangen, en derhalve niet worden doodgeschoten. Maar daardoor werd zijn uitspraak onwaar, wat inhoudt dat hij moest worden doodgeschoten, waarmee de uitspraak weer wel waar was, enzovoorts. Met andere woorden: het vonnis van de rechtbank kon niet worden voltrokken, en de generaal werd vrijgelaten.


Als het goed is, keis ik koffer 8 (voor het groepsgevoel!!)

Goed , in koffer 8 zit 1000 voor in de pot.

BTW ook jij mag niet meer naar raadsel raden...
Spreken is zilver, winnen is goud

Tinuzzz

Yes!!
Wat zal er in de anderen zitten....
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Antonio

9.
Een zakenman rijdt van Amsterdam naar Den Haag. De eerste helft van de afstand rijdt hij met een constante snelheid van 80 km per uur. De tweede helft van de afstand rijdt hij met een constante snelheid van 120 km per uur.
What is gemiddelde snelheid van de zakenman voor de gehele reis?

10.
In de figuur hiernaast kun je elk van de zestien getallen 1 tot en met 16 invullen, zodanig dat de som van de getallen in de zeven rijen steeds 29 is.
Hoe moet dit?
Spreken is zilver, winnen is goud